اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
گزارش شوشان از فعالیت مدارس در وضعیت قرمز کرونایی خوزستان؛
ستاد مقابله با کرونا، شهر تهران را به علت آمار بالای مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا یک هفته تعطیل اعلام کرد اما در خوزستان که به گفته دانشگاه علوم پزشکی آمار مبتلایان و بستری ها 3 رقمی شده است، تاکنون تصمیم خاصی اتخاذ نشده است.

به گزارش شوشان در حالیکه 8 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد یکی از مهمترین اتفاقی که می‌توان این روزها از آن نام برد، بازگشایی بدون برنامه مدارس و حضور دانش آموزان بود.

در استان خوزستان نیز همانند دیگر نقاط کشور زمان بازگشایی مدارس ۱۵ شهریور در دمای ۵۰ درجه بود.

این در حالی بود که نگرانی های والدین از فرستادن دانش‌آموزان به مدارس به حدی بود که برخی از ثبت نام فرزندان خود در سال جدید خودداری کردند، در این بین آموزش و پرورش از راهکار گروه بندی دانش آموزان استفاده کرد اما باز هم نگرانی های خانواده ها از فرستادن فرزندان خود به مدارس در شرایط کرونایی کم نشد.

این موضوع پس از ابتلای چند دانش آموز به کرونا و فوت چند معلم سبب شد تا به مدارس این اجازه داده شود که طبق نظر شورای مدارس در خصوص حضور یا عدم حضور دانش آموزان تصمیم گیری شود. 

عدم استقبال خانواده ها از حضور فرزندان خود در مدارس تا جایی پیش رفت که رئیس جمهور  و وزیر آموزش و پرورش پس از یک هفته حضور دانش آموز را به اختیار خانواده ها واگذار کنند.

حالا با توجه به شرایط قرمز حاکم بر استان خوزستان و همچنین آمار بالای مبتلایان و مرگ و میرها بر اثر ویروس کرونا  و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز و 3 رقمی شدن افراد بستری شده در بیمارستان ها، چه اصراری به حضور معلمان در مدارس بدون دانش آموز وجود دارد ، بطوریکه همه دانش آموزان در خانه حضور دارند و معلمان باید با خطرات موجود ابتلا به کرونا ورفت وآمدها در کلاس های خالی حضور پیدا کنند و بصورت مجازی به دانش آموزان آموزش دهند.

ستاد مقابله با کرونا، شهر تهران را به علت آمار بالای مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا یک هفته تعطیل اعلام کرد اما در خوزستان که به گفته دانشگاه علوم پزشکی آمار مبتلایان و بستری ها 3 رقمی شده است، تاکنون تصمیم خاصی اتخاذ نشده است.

خوب چه اشکالی دارد معلمان به مانند ماه های گذشته از خانه و با خیالی راحت به آموزش مجازی دانش آموزان بپردازند و از خطر ابتلا به ویروس کرونا در امان باشند. 

عدم حضور دانش آموزان و آموزش از طریق مجازی در خانه، عملاً مدارس را تعطیل کرده است و حضور معلمان، مدیران و افراد مرتبط به یک مدرسه در این برهه از زمان که با یک اپیدمی همه گیری ویروس کرونا در خوزستان و کشور روبرو هستیم به صلاح جامعه فرهنگی خوزستان نیست.


یکی از معلمان شاغل در شهرستان کارون در گفتگو با شوشان اظهار کرد: بازگشایی مدارس در  ۱۵ شهریور روز شکستن تمامی خط قرمزهای پروتکل های بهداشتی در مدارس این شهرستان بود، زیرا با اعلام خبر بازگشایی مدارس والدین بدون استفاده از ماسک جهت گرفتن کتب فرزندان به مدارس مراجعه کرده بودند و با توجه به فقر حاکم بر منطقه مدیران مدارس نیز بعضاً از فاصله‌گذاری اجتماعی و تامین ماسک و مواد ضدعفونی عاجز بودند.

این معلم افزود: با شروع جدی تر مدارس در مهرماه بیشتر ۸۰ درصد کلاس ها بدون حضور دانش آموزان  برگزاری می شود که در این میان معلمان از طریق آموزش مجازی با کلاس های خالی از دانش آموزان از طریق برنامه شاد به  آموزش می پردازند.

این آموزگار در ادامه به شوشان گفت: استفاده از برنامه شاد به لحاظ ضعف زیرساخت‌های فنی به خودی خود معلمان را دچار تنش و استرس می کند و از سوی دیگر خطرات رفت و آمد به مدارس و شیوع ویروس کرونا فشارهای بسیاری را به معلمان وارد کرده است.

معلم دیگری که شاغل در یکی از مدارس اهواز است در گفتگو با شوشان گفت: سوال اساسی این است وقتی آموزش به صورت مجازی انجام می شود چه لزومی دارد یک معلم مسیر طولانی را در تاکسی های شهری و اتوبوس های عمومی بگذراند تا به کلاس های خالی بدون حضور دانش آموز برسد آن هم در شرایطی که شیوع ویروس کرونا هر روز قربانی می گیرد و  این در حالی است که همین آموزش مجازی را می توان در منزل خود با آرامش خاطر بیشتر و با برنامه‌ریزی صحیح با شاگردان خود داشته باشد.

این معلم اضافه کرد: به نظر می رسد آموزش و پرورش هیچ برنامه ریزی و اتاق فکری برای این روزها تدبیر نکرده بود در حالیکه از پایان سال تحصیلی تا ۱۵ شهریور سه ماه فرصت اندیشیدن و برنامه ریزی داشت.

در پایان باید گفت: آموزش و پرورش خوزستان هر چه سریعتر باید در این خصوص تصمیم گیری لازم جهت حفظ سلامت معلمان و مدیران حاضر در مدارس را اتخاذ نموده تا از فاجعه ای دردناک که در کمین فرهنگیان نشسته جلوگیری کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار