اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه زراعت به صورت اصولی و استفاده از کشاورزی حفاظتی برای توقف بیابان‌زایی تاکید کرد.
کاظم خاوازی در حاشیه بازدید از قرارگاه بیابان‌زدایی و کانون‌های ریزگرد خوزستان اظهار کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، استانداری خوزستان، دستگاه‌های ذیربط و بخش‌های مختلف از جمله موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، کار بسیار بزرگی در استان خوزستان در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های در دست اقدام از جمله هدایت سنگی روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها افزود: یکی از مباحث مهمی که دغدغه مسئولان ذیربط است، بحث توسعه زراعت به صورت اصولی است که در این راستا کشاورزی حفاظتی کمک بسیار موثری برای توقف بیابان‌زایی محسوب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که کشت گیاهان چند ساله مقاوم در زراعت یکی از برنامه‌هایی خواهد بود که امروز به بخش زراعت استان خوزستان توصیه خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا کشت گیاهان دائمی یکی از موارد توصیه‌شده خواهد بود.

خاوازی همچنین بر تکثیر و پرورش حیوانات تاکید و عنوان کرد: با توجه به بازدیدهای انجام‌شده و شرایط موجود در منطقه، تکثیر و پرورش انواع حیوانات از جمله پرورش طیور و پرندگان می‌تواند در دستور کار منطقه قرار گیرد.

وی گفت: در زمینه تامین بودجه و اعتبارات، هماهنگی‌های لازم با استاندار خوزستان و سازمان برنامه و بودجه استان انجام خواهد شد و در این زمینه نگرانی برای استان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وزیر جهاد کشاورزی در سفری یک روزه با هدف بهره‌برداری از طرح‌های بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده وارد استان خوزستان شد. خاوازی ضمن بازدید از طرح جنگل‌کاری موسوم به طرح ریزگردها، از طرح‌های بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان خوزستان بهره‌برداری می‌کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار