شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

مجتبی گهستونی: خوزستان با دارا بودن جاذبه های بسیار طبیعی، فرهنگی، تاریخی، باستانی که در طول تاریخ نام های گوناگونی به خود گرفته مرکز پایه گذاری و اساس حکومت های پرقدرت جهان بوده است.

از جمله ی این حکومت ها ایلامیان (عیلامیان)،هخامنشیان،ساسانیان،اشکانیان و مادها می باشند.

خوزستان همچنین جاذبه های طبیعی زیبایی دارد که سالانه گردشگران زیادی را ازسراسر استان و کشور به سوی خود می کشاند.

یکی از این جاذبه ها چشمه آب درمانی گراب بهبهان است که در 200 کیلومتری شهرستان اهواز و 16 کیلومتری شهرستان بهبهان واقع گردیده و بنا به آزمایشاتی جز چشمه های ممتاز آب درمانی می باشد. وجود دو آسیاب قدیمی در پایین دست چشمه، نخلستانها، کوه، مزارع کشاورزی، آداب و رسوم مردمی و... از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است.

با فعال شدن پروژه آب‌درماني گراب، شهرستان بهبهان تاثير بسزايي بر جذب گردشگر دارد.

این پروژه بزرگترين مجتمع آب درماني جنوب كشور محسوب مي‌شود و در صورت تکمیل داراي امكانات رفاهي مختلف بوده و چشمه های گوناگوني براي حمام گردشگران خواهد داشت.

بهبهان داراي قدمتي بيش از 5000 سال است كه آثار تاريخي بسياري دردل خود جاي داده و ارائه‌دهنده تمدن بشري ايراني و حتي بخشي از جهان است. که می توان ابراز اميدواري كرد كه با احداث مجتمع آب درماني گراب بهبهان، نگاه‌هاي بيشتري به سمت بهبهان بچرخد و تاريخ تمدن كهن پربار بهبهان بيش از پيش شناخته و معرفي شود.

چشمه آب گوگردی گراب کنار رشته کوه بربل از امتداد رشته‌کوه خوئیز با نخلستان‌های زیبا و آسیابهایی از دوران مختلف اشکانی، ساسانی و اسلامی قرار گرفته که از نظر زیبایی و گردشگری از اهمیت خاصی برخوردار است.

اگر آبان و بهمن و دی به خورستان سفر کردید حتما فرصت بازدید از نرگس زار و گراب و مابقی جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر را از دست ندهید. خواستید بیایید هماهنگ کنید.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
از اهالی منطقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
comment
0
2
comment کاش چند تا عکس از وضعیت تاسف بار این منطقه میگذاشتید تا گزارش غیر واقعی آقای گاهستونی مشخص می شد
گزارش کذب است بروید و با چشم خود ببینید
comment
مجتباگهستونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
comment
0
1
comment با درود و عرض ادب خدمت شما. ذر پاسخ بع نظر یکی از اهالی منطقه به عرض می رسانم که اگر مطلب را با دقت خوانده باشند متوجه می شوند که من فقط قصد معرفی مکان را داشتم و در ضمن یادآور شدم اگر پروژه فعال شود فواید فراوانی دارد. شاید هم خواننده مورد نظر اصلا قبول ندارد که گراب جاذبه ای منحصز به فرد است.
comment
اکبر نصیریانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
comment
0
0
comment با سلام حقیقتا من از جناب گهستونی تشکر میکنم گزارش واقعی ودرستی ارائه نموده اندبا خانواده از منطقه گراب بازدید کردیم واقعا ارزش دیدن و تحقیق را دارد
comment
امین از سوق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
comment
0
0
comment با سلام .من خیلی دوست دارم به گراب بروم ولی هنوز سعادت نشد چون اهالی اونجا هم خونهای بنده میباشن وخیلی دوستشون دارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار