اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
شوشان -  علی کرد:

بارهاو بارها تعدادی از اصولگرایان اخلاق را زیر پا نهاده و متاسفانه بی حرمتی هایی را روا داشتند و اخیراً اینقدر بی پروا نسبت به رئیس‌جمهور روحانی بی حرمتی و هتاکی کردند تا رهبر معظم انقلاب نه بصورت تلویحی که توهین کنندگان آن را  بروفق مرادشان تأویل و تفسیر کنند- بلکه بطور واضح وصریح مداخله فرمودند و ضمن بیان صریح نظراتشان و واژه به صراحت میگویم را نیز بکار برده و آب پاکی روی دست هتاکان ریخت تا سخنان ایشان تفسیر به رای نشود. 

این بداخلاقی ها ازطرف افراد حقیقی و حقوقی و جناحها و طیفهای سیاسی بوده و هست که مایه تاسف است که چرا مدعیان دین و اخلاق و مهربانی و مدارا این گونه بی پروا بر هم می تازند و تازیانه های تهمت و افترا و سخنان ناروا را بر روح و روان هم نواختند دراین مقال، روی سخن من به اصول گرایان است: اصولی که شما به آن اعتقاد دارید و افتخار میکنید وبامشتهای گره کرده و بغض در سینه و فریادهای فراوان و درپشت تریبونها و روی صفحات روزنامه ها و تارنماها می نگارید  و عزمی راسخ برای حفظ آن اصول دارید چیست؟ مگر اصول شما برگرفته از اصول دین و سیره ائمه هدی نیست؟ سمحه و سهله پیامبر اسلام(ص) و رفتار امام اول شیعیان در زمان زمامداری چه نسبتی با رفتار و گفتار شما دارد؟ قطعا بسیهری از شما ویژگیهای خوب و رفتار اسلامی داشتمد و دارند و حتماً متصف به برخی صفات اسلامی ایمانی عستید و باید چنین باشد اما اینجا روی سخن من به آن تعداد از اصول گریان و آن بخش هز صفات و ویژگیها و گفتار و رفتار نامناسبی است که با اصول و ارزشهای دینی فاصله دارد. 

اصولگرایان باید بیشتر از هرطیف وجناج دیگری نسبت به رعایت اصول اخلاقی و اسلامی حساس تر باشند و در گفتار و رفتارشان وسواس بیشتری به خرج دهند که مبادا اصول و ارزشهای دینی ازجمله حق الناس را رعایت نکرده باشند. 

آنان باید الگوی سایر جناحها باشند که مبادا بنام دین و اسلام و خدا، خلق خدا را بیازارند و خدای ناکرده مورد خشم خدا واقع شوند. باید تلاش کنند این اسم که رسالت بزرگی است اسم بامسمایی برای آنان باشد و فقط یه اصطلاح نباشد. آنان بارها و بارها ابا داشتند وقتی اصلاح طلبان را خطاب قرار میدادند از واژه" اصلاح طلب" استفاده کنند. 

و حرفشان این بود که دنبال اصلاح و اصلاحات نیستند. بگذریم که عبارات فتنه گر و بدخیم و وطن فروش و.... ورد زبان و نقل محفلشان بود اما هرگاه که میخواستند ملایم تر و اصولی تر برخورد کنند و اصول اخلاقی را رعایت کنند از واژه " به اصطلاح" استفاده می کردند.( به اصطلاح، اصلاح طلبان). با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی نه یک بار و دوبار بلکه مکرر و مستمر، و این بار که رهبری معظم به صراحت تذکر دادند، آیا اگر کسانی به شما بگویند اصول گرا نیستید و این عدم پایبندی به حدی رسید که مورد عتاب و خطاب رهبری بودید و آنها بجای استفاده از واژه اصولگرا از واژه " به اصطلاح" استفاده کنند ، اگر برآشفته نشوید لااقل رنجیده خاطر نمی شوید؟. اصولگرایان باید بیشتر از هر گروه و حزب و تشکلی با آموزه های دینی آشناتر و عامل تر باشند. 

آیا این حدیث معروف را نشنیدند یا نشنیده میگیرند که آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند. از جمله اصول اصول گرایان بیزاری از بی پروایی، تهمت، افترا، نسبت بد دادن به دیگران، هتک حرمت، بدزبانی، نیش و کنایه زدن توجیه ناپذیربودن استفاده ازهروسیله ای برای رسیدن به هدف و... است. از طرف دیگر مهربانی و مدارا، سعه صدر، خوش اخلاقی، ایثار وگذشت، تواضع و فروتنی، رعایت حقوق دیگران و حدود الهی، عدالتخواهی، انصاف در رفتار، گفتار و قضاوت و... از اصول مهم اخلاقی اصول گرایی است. 

اصولگرایان با مرور رفتار و گفتار و روش و منش خود یک بررسی کنند و با نگاه خودنقدی در بعضی از رفتارهای خود تجدید نظر کنند. این حق هر گروه و تشکل و حق شهروندی هر فرد است که حکومت و حاکمان را بارعایت قانون و شرع نقد کند و این نقدهای سازنده نه تنها عیب نیست بلکه خیر و برکت برای کشور و  فردی که نقد میشود هست. 

ما اصلاح طلبان حامی دولت نقدهای جدی به دولت و رئیس دولت داشته و داریم چه رسد به اصولگرایان که طیف رقیب بودند. اما بین نقد و تهدید، نقد و تحریف، نقد و عقده گشایی، نقد و هتک حرمت تفاوت فراوانی است. این روزها که بحرانهای فراوانی داریم و خطرات زیادی را پشت سر گذاشتیم و مردم با فقر و گرانی و کرونا و چندین مشکل و مسئله و بحران دست و پنجه نرم میکنند، پنجه در صورت هم کشیدن خطایی نابخشنودنی است. 

دستاورد متهم کردن همدیگر ناامیدی مردم است که خسارتی است گزاف و حبران ناپذیر. خط و نشان کشیدن برای رئیس جمهور و هتک حرمت وی بهانه و سوژه ای بود برای یادآوری اصول اصولگرایان و تاکید و توصیه مشفقانه و دوستانه برای پایبندی به اصول و ارزشهای مورد نظر آنان. باشد که این توصیه دلسوزانه و برادرانه شنیده شود و مقبول افتد.  انشاءالله. 
برچسب ها: علی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار