اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:
حقیقی پور گفت: یکی از اهداف اصلی طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون این است که ورود فاضلاب به رودخانه کارون در فاز اول حداقل به نصف برسد.

صادق حقیقی‌پور در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون که امروز (۲۱ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت مقام معظم رهبری و پیگیری‌های رئیس جمهور مصوب شد که ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرا و توسعه شبکه فاضلاب اهواز و کارون تخصیص یابد که در سال اول ۵۰ میلیون یورو مجوز تخصیص اخذ کرده است و امیدواریم با تلاش، ۵۰ میلیون یوروی دوم را نیز از این صندوق دریافت کنیم.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خوزستان وجود رودخانه کارون است که با اجرای این طرح، از ورود فاضلاب اهواز و شهرستان کارون به رودخانه جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۵ نقطه شرق و غرب، فاضلاب وارد رودخانه کارون می‌شود، گفت: یکی از اهداف اصلی طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون این است که ورود فاضلاب به رودخانه کارون در  فاز اول حداقل به نصف برسد.

حقیقی‌پور با اشاره به اهمیت اجرای کلکتورهای اهواز، عنوان کرد: با توجه به اینکه این کلکتورها ناقص اجرا شده‌اند، با وجود اینکه در طرح فاضلاب اهواز ۷۰ ایستگاه پمپاژ پیش‌بینی شده اما اکنون حدود ۱۸۶ منهول‌پمپ و ایستگاه فاضلاب داریم که با اجرای این کلکتورها این منهول‌پمپ‌ها به اندازه زیادی کاهش می‌یابد. علت نارضایتی مردم اکثرا به علت خرابی و عملکرد این منهول‌پمپ‌ها است.

وی افزود: با اجرای این کلکتورها که هزینه‌بر و زمان‌بر است، امیدواریم حداقل ۸۰ منهول‌پمپ در اهواز کاهش یابد یعنی در ۸۰ نقطه اهواز رضایتمندی بیشتری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: نکته سوم در این طرح، نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است که در زمان بارندگی مشکلاتی ایجاد می‌کند. در این طرح، ظرفیت ۱۰ ایستگاه پمپاژ مادر افزایش می‌یابد که قطعا نقش بسیار مهمی در دفع آب‌های سطحی خواهد داشت.

وی با اشاره به انعکاس وضعیت فاضلاب شهرستان کارون در رسانه‌ها، گفت: در راستای رفع مشکل فاضلاب این شهرستان، ۱۵ کیلومتر کلکتور و هفت ایستگاه پمپاژ بزرگ در شهرستان کارون اجرا می‌شود که قطعا اثربخشی خوبی خواهد داشت و شاهد پیشرفت و تحول چشم‌گیر در این منطقه خواهیم بود.

حقیقی‌پور بیان کرد: روز گذشته سه مصوبه از سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم و مقرر شد در آبادان،‌ خرمشهر و مسجدسلیمان با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان کار توسعه شبکه فاضلاب انجام شود تا شاهد پیشرفت در خدمات‌رسانی باشیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار