شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
شوشان: رئیس پارک علم و فناوری خوزستان مزایای شرکت در رویداد استارت آپ ویکند را تشریح کرد.

دکتر بابک مختاری اظهار کرد: برگزاری جشن ایده های خوزستان ازجمله برنامه هایی است که به دنبال اجرای آن بودیم و به پیشنهاد مسئولان اجرایی استارت آپ ویکند و با توجه به هدفمندتر بودن این رویداد، تصمیم گرفتیم برنامه جشن ایده ها را در استارت آپ ویکند ادغام کنیم.

وی افزود: شکاف بین کشورها در دوران فعلی و دوران آینده، شکاف حاصل از دانایی و دارایی های دانش و به عبارت دیگر شکاف حاصل از اقتصاد دانایی است. نقطه عزیمت و شروع اقتصاد دانش پایه از ایده آغاز می شود و به پدیده ای که ارزش تجاری دارد، ختم می شود. مسیر تبدیل ایده به پدیده مسیری پر پیچ و خم و دشوار است و پیمودن این مسیر مستلزم پرورش علمی ایده و راهنمایی دقیق ایده دهندگان است و علاوه بر آموزش، وجود زیرساخت های قانونی، حقوقی و فیزیکی برای عبور ایده و ایده دهندگان از دره مرگ لازم است.

مختاری تصریح کرد: در حوزه آموزش و تربیت ایده دهندگان، برنامه ای جهانی به نام استارت آپ ویکند وجود دارد که خوشبختانه اولین دوره آن در اهواز در روزهای هشتم، نهم و دهم آبان برگزار می شود. با توجه به نقش سازنده این برنامه در ترویج فرهنگ ایده پردازی و پرورش ایده های قابل تجاری شدن، پارک علم و فناوری خوزستان تصمیم گرفت که از این رویداد به صورت مادی و معنوی حمایت کند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به هدف گذاری نقشه جامع علمی کشور مبنی بر سهم 50 درصدی محصولات دانش بنیان در تولید ناخالص ملی کشور در افق 1404 و نیاز به فعالیت حداقل 50 هزار شرکت دانش بنیان برای تحقق این هدف، برگزاری چنین برنامه هایی می تواند بسترسازی مناسبی برای تشکیل چنین شرکت هایی باشد.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خوزستان در راستای تشویق شرکت کنندگان، طرح ها و ایده هایی را که از سوی داوران حائز شرایط لازم تشخیص داده شوند، در مراکز رشد تابعه خود استقرار خواهد داد.

رویداد "استارت آپ ویکند" در روزهای هشتم، نهم و دهم آبان و با مشارکت جهاد دانشگاهی خوزستان و کانون کارآفرینی کشور در اهواز برگزار می شود. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این رویداد به آدرس http://ahvaz.startupweekend.ir مراجعه کنند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
comment
0
1
comment مدت ها بود که آرزو داشتم استارتاپ در اهواز هم برگزار بشه که خوشبختانه رو به تحقق است.
برای روز برگزاریش لحظه شماری می کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار