شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
بانوان خوزستان زمین چمن ندارند
این مساله را نمی شود بیان کرد ولی ما هنوز از لحاظ فرهنگی به آن درجه نرسیدیم که بانوان ما زمین چمن داشته باشند.
شوشان/ رویا محمودی: فوتبال بدون زمین چمن ،بدون اسپانسر و بدون تماشگر این سهم بانوان خوزستان از فوتبال است. لباس های مخصوص می پوشند و شوق زمین چمن دارند اما در جواب شان می گویند " شما یک سر دارید و هزار سودا " .

کسی دنبال حاشیه نیست و اختصاص زمین چمن به بانوان بهایی دارد که باید پرداخته شود؛ بهایی که حتی مدیرکل تربیت بدنی استان هم حاضر به پرداخت آن نیست.

می گویند در فوتبال ناجوانمردانه نوبت به پاس کاری که برسد همه خوب پاس می دهند مثل فوتبال بانوان که هر وقت صحبت از آن در میان می آید همه مسولان شروع به پاس کاری می کنند تا وقت کشی شود. بهایش را هم بانوان فوتبالیست می دهند. بانوانی که به شوق توپ و زمین چمن از استان صنعتی و متمول شان راهی شهرهای کوچکی مثل بم می شوند تا فقط بازی کنند . سهیلا ملمولی ، فروغ موری ،زهره کودائی ، زهرا کوراوند و سارا ظهرابی نیا فوتبالیست های برتر کشورند که خوزستان را ترک کردند و راهی شهرهای دیگر چون بم و گرگان شده اند تا فقط فوتبال بازی کنند.

فوتبالی که به قول مسولین در این استان فرهنگ اش هنوز بین مردم جا نیافتاده توانسته پشاپیش وارد شهرهای کوچک تر در استان های دیگر شود. در این میان هیچ مسئولی پا در میان نمی گذارد چون پیش خود فکر می کند که چرا بهای نداشتن زمین چمن بانوان را او باید بدهد! موضوعی که سال های بعد باعث حسرت و پشیمانی می شود حضور دختران و زنان فوتبالیست خوزستانی در دیگر شهرها خواهد بود. با این روند ، زمانی نه چندان دور دیگر فوتبال بانوان خوزستان هویتی ندارد. چون با حجاب کامل هم حق بازی کردن در شهرشان را ندارند و به آن ها هیچ امکاناتی نمی دهند.



در همین زمینه ، مدیرکل تربیت بدنی خوزستان در گفتگو با شوشان گفت: این مساله را نمی شود بیان کرد ولی ما هنوز از لحاظ فرهنگی به آن درجه نرسیدیم که بانوان ما زمین اختصاصی چمن داشته باشند. چند بار تمرین فوتبال بانوان گذاشتیم از همه طرف به ما حمله کردند.

گرشاسبی در ادامه گفت: زمین چمن را نمی شود سرپوشیده کرد و نمی توانیم یکی از زمین های ورزشگاه تختی را هم حصارکشی کنیم. بانوان بیشتر در زمینه فوتسال فعالیت می کنند. همان اوایل که فوتسال را شروع کردیم خیلی ها مخالف بودند ولی الان می بینید که این مساله جا افتاده و کسی کاری به این قضیه ندارد. نبود فرهنگ مناسب در این رابطه هم بین مسئولین هست و هم مردم. زمان می خواهد تا مسائل فرهنگی جا بیفتد. حالا اگر پارک بانوان افتتاح شود زمینه فرهنگی خوبی خواهد شد تا زمین چمن اختصاصی هم در نظر گرفته شود .

وی در ادامه با اشاره به نبود زیرساخت های فرهنگی در فوتبال بانوان استان گفت : امتحان این قضیه کاری ندارد شما یک تیم بیاور ما می گوییم بروند در زمین. بعد خواهید دید این کار چه عواقبی به دنبال دارد. شما قایقرانی بانوان در کارون را ببینید که چه می کنند! بندر عباس هم اگر زمین اختصاصی دارد اکثر بازیکنانش غیر بومی هستند.

در همین زمینه نائب رئیس هیئت فوتبال بانوان خوزستان به شوشان گفت: در خوزستان چیزی به نام فوتبال بانوان نداریم و در حال حاضر بانوان فوتسالیست را راهی مسابقات فوتبال می کنیم.

مینا بارانی افزود: خوزستان پر از پدیده زنان و دختران فوتبالیست است ولی هیچ زمین چمنی وجود ندارد. می گوییم حداقل یکی از زمین چمن های تختی را حصار کشی کنید برای بانوان اما موافقت نمی کنند. بحث فوتبال و فوتسال جداست. اگر بازیکن فوتسال را بیاوریم برای فوتبال آن موقع ، هم فوتبال هم فوتسال مان آسیب می بیند. فوتبال در خون بچه های خوزستان است اگر این طور نبود تیم نوجوانان فوتسال سال گذشته نمی توانست قهرمان کشور شود آن هم نه قهرمانی در فوتسال بلکه فوتبال !تیم ما فقط با 3 روز تمرین روی چمن می رود و تیم فارس را که بانوان اش نه تنها یک زمین چمن ،بلکه چندین زمین چمن اختصاصی دارند را شکست می دهد .

وی گفت : مسئولی در پاسخ به درخواست من در رابطه با ندادن زمین اختصاصی گفت چرا بهای نداشتن زمین چمن را من باید بدهم! می گویند مردم دور زمین جمع می شوند تا بانوی فوتبالیست ببینند ! خوب ما که نگفتیم جای عمومی بدهید گفتیم حداقل یک زمین چمن مصنوعی بدهید. بچه های ما با لباس کامل و اسلامی بازی می کنند مگر با همین لباس مانتو و مقنعه خانم ها در پارک یا خیابان پیاده روی نمی کنند؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار