شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
دبیر شورای سلامت اهواز:
دکتراحمدی ‌بلوطکی گفت: در صورت عدم رسیدگی فوری به این موضوع و رفع مشکل توسط متولیان امر، به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کرده و موضوع را با عنوان تهدید علیه سلامت عمومی به مراجع قضایی ارجاع و از این طریق پیگیری خواهیم کرد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی اظهار کرد: دیگر توان پاسخگویی به شکایات مردم را نداریم؛ سگ‌های بلاصاحب، معابر و خیابان‌ها را در قلمرو خود گرفته‌اند و کم‌کم در حال پیشروی به  سوی منازل شهروندان و سازمان‌ها و ادارات این شهر هستند.

وی افزود: افزایش بی‌رویه سگ‌های بلاصاحب و پرسه‌زنی آن‌ها در بیشتر محله‎ها، میدان‌ها و خیابان‌های سطح شهر، معضلی است که این روزها بیش از پیش موجب نگرانی و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

احمدی‌بلوطکی با اشاره به دستورالعمل مصوب پاییز ۸۷، گفت: بر اساس قانون، کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب بر عهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است؛ ساماندهی سگ‌های بلاصاحب موضوعی است که باید عمیق‌تر به آن توجه شود.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: موضوع سگ‌های بلاصاحب و رسیدگی به این معضل اجتماعی و بهداشتی، در سال‌های اخیر به کرات در شورای سلامت مطرح و سازمان پسماند نسبت به رسیدگی و رفع این مشکل با همکاری سایر سازمان‌ها ملزم و موظف شده است.

وی گفت: سازمان پسماند شهرداری اهواز باید رسیدگی به این معضل اجتماعی – بهداشتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و با درخواست کمک از سایر سازمان‌ها، تولیت امر را پذیرفته و پاسخگوی مردم و مراکز بهداشت باشد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: ما منکر زحمات چند ساله سازمان پسماند و تلاش آن‌ها در جهت احداث و راه‌اندازی سایت نگهداری و زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب نیستیم اما مشاهدات میدانی در سطح شهر، بی‌توجهی و اهمیت ندادن به این معضل بزرگ از سوی متولیان امر را نشان می‌دهد.

وی افزود: وضعیت معابر شهر قبل از راه‌اندازی سایت زنده‌گیری بهتر از الان بود؛ گویا ایجاد این سایت نتیجه عکس در جهت کاهش سگ‌های بلاصاحب داشته است.

احمدی‌بلوطکی خواستار بهبود وضعیت و ساماندهی وضعیت کنونی شد و از سازمان‌های ذیربط و متولیان امر خواست قبل از بروز خطرات ناگوار، چاره‌اندیشی شود و راهکار عملیاتی و برنامه مدون و فوری ارائه شود و بر اساس دستورالعمل و آیین‌نامه‌های موجود نسبت به کنترل و کاهش سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر اقدام لازم انجام شود.

دبیر شورای سلامت و امنیت مواد غذایی اهواز تصریح کرد: مرکز بهداشت به عنوان یک ارگان نظارتی و حافظ سلامت مردم، نمی‌تواند این مشکل بهداشتی را بپذیرد و در صورت عدم رسیدگی فوری به این موضوع و رفع مشکل توسط متولیان امر، به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کرده و موضوع را با عنوان تهدید علیه سلامت عمومی به مراجع قضایی ارجاع و از این طریق پیگیری خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار