شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
بیانیه سازمان دانشجویی خوزستان
این انتظار از استاندار دولت تدبیر و امید وجود دارد که با قاطعیت فرصت طلبان ، چاپلوسان ، ناشایستگان ، منافقان ، کینه ورزان و دلالان سیاسی را طرد کند.

شوشان: سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان خوزستان در بیانیه ای چند بندی خواستار همدلی و اجماع نخبگان برای پیشفت خوزستان شد. در این بیانیه آمده است: پس از مدتها کش و قوس و مطرح شدن بیش از سی نام برای تصدی استانداری خوزستان ، سرانجام دولت تدبیر و امید عبدالحسن مقتدایی را به عنوان استاندار خوزستان انتخاب کرد . سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان (سدا ) ضمن تبریک به دکتر مقتدایی و آرزوی موفقیتِ ایشان برای خدمت به مردم مظلوم خوزستان ، چند نکته را در این خصوص بیان می کند .

الف – رقابت پایان یافت ، اکنون نوبت خدمت به مردم است .

در رالی طولانی انتخاب استاندار خوزستان گروه های مختلف سیاسی نامها و اسامی مختلفی را مطرح کرده و برای انتخاب آنها رایزنی و لابی کردند . اکنون که جمع بندی دولت بر انتخاب دکتر مقتدایی قرار گرفته است باید همه گروه های سیاسی- اجتماعی بویژه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان همدلانه استاندار جدید خوزستان را در مسیر توسعه خوزستان ، تامین رفاه مردم و پاسخگویی به مشکلات مردم همراهی نمایند . نباید اجازه داد اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها مانعی در راه خدمت به مردم و حرکت به سمت توسعه استان ایجاد کند . در این میان البته نفش دکتر مقتدایی کلیدی است . استاندار جدید خوزستان که جز مردم مظلوم خوزستان و دولت تدبیر و امید به هیچ شخص ، جریان و گروهی تعهد ندارد ، علی القاعده باید پرچمدار همدلی و همگرایی در استان باشد تا مسیر تحقق برنامه های دکتر روحانی و پاسخگویی به مطالبات مردم در استان خوزستان هموار گردد .

ب- رای اکثریت مردم ملاک حرکت خواهد بود

همانگونه که رئیس جمهور محترم اعلام کرده اند " به رأی همه مردمی که پای صندوق‌های رأی آمدند، احترام می گذاریم اما دولت آینده باید در چارچوب رأی اکثریت حرکت کند " . انتظار این است که این راهبرد در استان خوزستان هم مبنای عمل مدیران باشد و بر این اساس مدیریتهای مختلف استان بر اساس وفاداری به خواست اکثریت مردم مورد ارزیابی قرار گیرند . سقف و ستون "دولت تدبیر و امید" تداوم اعتماد مردم به دکتر روحانی است و این امر محقق نخواهد جز با پافشاری بر اجرای برنامه ها ، عمل تعهدات و قولهای دولت دکتر روحانی به مردم که تحقق این مهم در استان خوزستان در وهله اول وظیفه سنگین استاندار است .

ج – همدلی و اجماع نخبگان شرط توسعه خوزستان است

یکی از دلایل عمده توسعه نیافتگی خوزستان ، عدم اجماع نخبگان است . با اینکه استاندار به عنوان مدیر ارشد استان نقش بسزایی در حرکت به سمت توسعه ایفا می کند اما این نقش کلیدی بدون حمایت نخبگان و همراهی شهروندان ره به جایی نخواهد برد . وضعیت توسعه نیافتگی استان آنچنان است که اگر همه دلسوزان استان با اجماع ، همدلی وبرنامه ریزی 24 ساعته کار مفید انجام دهند باز هم وقت کم خواهند آورد . بر این اساس این امیدواری وجود دارد که دکتر مقتدایی ضمن پافشاری بر اصول دولت دولت تدبیر و امید و برنامه های رئیس جمهور ، "اجماع نخبگان برای توسعه خوزستان" را در صدر اولویت های خود قرار دهد .

د- جایی برای فرصت طلبان ، چاپلوسان و دلالان سیاسی وجود نخواهد داشت .

در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دکتر روحانی پیروز شد . روحانی پیروز شد تا شایسته سالاری ارج ببیند ، تا چاپلوس محوری نفی شود ، تا شفافیت ، خرد جمعی و عقلانیت در عرصه سیاست حاکم شود ، تا بساط پیمانکاران سیاسی و سیاست ورزان پیمانکار برچیده شود ، تا رفیق بازی ، باند محوری ، قوم گرایی و نگاه رانتی به قدرت طرد شود ، تا منتقد تکریم و از نقد استقبال شود و از همه مهمتر روحانی پیروز شد تا دولت راستگویان تشکیل دهد.

بر این اساس در استان خوزستان هم این انتظار از استاندار دولت تدبیر و امید وجود دارد که با قاطعیت فرصت طلبان ، چاپلوسان ، ناشایستگان ، منافقان ، کینه ورزان و دلالان سیاسی را طرد کند و ملاک انتصابات دراستان را این توصیه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر که : «کسانی را به کار بگمار که در میان مردم به بهترین ها شناخته می شوند.» قرار دهد . در همین راستا این انتظار به حق وجود دارد که کسانی که در این سالها مواضع متعدد ، شفاف و علنی دردفاع از حقوق مردم اتخاذ کردند ، هزینه دادند ، آسیب دیدند اما بر اصول خود پافشاری کردند مورد حمایت قرار گیرند .

ه- سدا و استاندار جدید خوزستان

تشکل سدا که عملکرد بیش از یک دهه آن بیانگر وامدار نبودن اعضای آن به جریانات و اشخاص است ، خود را متعهد می داند در مسیر حرکت به سمت توسعه خوزستان ، محقق کردن برنامه های دولت دکتر روحانی و عمل به گقتمان تدبیر و امید ازاستاندار جدید خوزستان حمایت کند .باید متذکر شد که باور ما این است که حمایت از استاندار یعنی از تصمیمات مدبرانه ، عالمانه و عاقلانه دفاع شود و از تصمیمات غیر کارشناسی ، مبهم، غیر شفاف و عجولانه انتقاد شود و البته شکی هم نداریم که استاندارِ دولت دکتر روحانی هم باید همین تفسیر از "حمایت" را مد نظر داشته باشد.

ما تلاش خواهیم کرد همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان خطاب کرده اند چشم بینا و گوش شنوای نظام باشیم . اولویت ما این است که به منظور حرکت به سمت توسعه پایدار استان دیدگاه های کارشناسی شده در حوزه های مختلف را به استاندار ارائه دهیم . ما جز مردم مظلوم خوزستان خود را وامدار هیچ گروهی نمی دانیم و بر این اساس در بیان دیدگاه های خود ، مطرح کردن مطالبات مردم و دفاع از حقوق شهروندان و منافع استان خوزستان زبانمان الکن نخواهد بود.

تشکل سدا که در کنار اکثریت مردم ایران و گروههای اصلاح طلب خوزستان به عنوان تنها تشکل سیاسی محلی خوزستان حامی دکتر روحانی در انتخابات اخیر بوده است از استاندار جدید خوزستان جز "تحقق وعده های رئیس جمهور در استان " و "عمل به گفتمان و رویکرد تدبیر و امید" هیچ مطالبه ای ندارد و البته این مطالبه را هم خستگی ناپذیر و با قاطعیت و جدیت پیگیری خواهد کرد . در پایان امیدواریم با تدبیر ، درایت ، سعه صدر ، نقد پذیری و مشورت پذیری استاندار جدید از یکسو و حمایت همدلانه گروه های سیاسی اجتماعی و نخبگان استان خوزستان از سوی دیگر شاهد بهبود معیشت مردم مظلوم خوزستان و خارج شدن استان از مدار توسعه نیافتگی باشیم .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار