شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
شوشان/ روزنامه نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: روابط حسنه و صمیمانه بین نمایندگان استان و دکتر مقتدایی (استاندار) با توجه به اینکه وی گزینه نهایی مجمع نمایندگان استان بوده می تواند در پیشبرد امور استان تسریع کند. یادمان باشد دکتر مقتدایی در شرایطی بار دیگر استاندار خوزستان شده که استان در بسیاری از بخش ها به ویژه اشتغال، صنعت و کشاورزی عقب ماندگی و کمبودهای فراوان دارد ، به طوری که به گفته نماینده مردم شوشتر چنین وضعی ایجاب می کند که در تمام بخش ها تلاش شبانه روزی و جهادی صورت گیرد.

سادات ابراهیمی پس از انتخاب دکتر مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان ضمن تاکید بر دادن شتاب برای تغییر وضع موجود استان با اشاره به اینکه خوزستان در همه شاخص ها جزو استان های پایین جدول های ملی است گفته «باید تلاش کرد تا روند غلط موجود در استان اصلاح شود.»

به گفته سادات ابراهیمی وضعیت خوزستان به نحوی است که باید دولت نیز استاندار جدید را یاری کند. وی این را هم گفته که استاندار انتخاب شده برای خوزستان، فردی با تجربه و توانمند است و باید همه برای رفع محرومیت های خوزستان به وی کمک کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی هم گفته است «مجمع نمایندگان استان با در نظر داشتن شاخص های تعهد، تخصص، تجربه، بومی بودن و سابقه کار، مقتدایی را یکی از بهترین گزینه ها معرفی کرد. سید راضی نوری این را هم گفت که «از استاندار جدید انتظار می رود هماهنگ و در تعامل با نمایندگان و مسئولان، گام های بلندی برای خوزستان زرخیز و قهرمان پرور بردارد.»

دکتر مقتدایی مديران مهاجر را به خانه بازگرداند

نکته دیگر اینکه اکنون کسی سکان دار استان خوزستان شده که به شرایط استان و نیروهای استانی آشنایی دارد چون بر خلاف بسیاری از مدیران ، یا در استان بوده یا برای مدتی رفته و دوباره بازگشته است، لذا پی بردن به عملکردها و انتخاب و جایگزینی نیروهای جدید نباید برایش دشوار باشد، ضمن اینکه این بار می تواند اتاق فکر مناسبی در هر زمینه داشته باشد.

و اما ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که طی سالهای گذشته، شرایط برای ماندگاری مدیران توانمند در استان فراهم نبود و به همین دلیل بسیاری از مدیران کاری و دلسوز استان مهاجرت کردند و جذب وزارتخانه ها یا استان های دیگر شدند که کم و بیش از آنها اطلاع داریم.

دکتر مقتدایی می تواند با دعوت از اینگونه مدیران، کادر اجرایی استان را تقویت کند.به عنوان مثال می توانیم از مهندس خادمی که در وزارت راه و شهرسازی مشغول است و از دلسوزان و فعالین عرصه عمرانی در خوزستان بوده، همینطور از شاپور رستمی مدیر کل سابق امور شهری استان، پراور از مدیران با تجربه استان، موسوی پور مدیر کل سیاسی وزارت کشور، مدیر مقتدر و با تجربه ای مانند مهندس شمسایی که می تواند در زمینه امور انرژی، آب و غیره موثر و حتی رابط بین استان و وزارت نیرو باشد و افرادی از این دست، دعوت به همکاری شود تا این پرستوهای مهاجر به خانه بازگردند و دست به دست هم بدهند و خوزستان را بهتر از گذشته بسازند، ضمن اینکه در میان مدیران موجود استان هم به ویژه جوانترها که انگیزه کار بیشتری دارند، نیروهای مطرح و کاردانی وجود دارد که اگر فرصت و میدان عمل به آنها داده شود می توانندعملکرد بالایی داشته باشند. گزینه های بومی استانداری هم که پس از انتخاب دکتر مقتدایی قبل از دیگران به وی تبریک گفتند می توانند گوشه هایی ازکارهای استان را عهده دار شوند چرا که آنها مورد وثوق دولت و نماینگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار