اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
شوشان - دکتر حسن دادخواه :
در تیرماه ۱۳۹۶ با حضور نماینده خانه احزاب ایران، اولین دوره هیئت اجرایی خانه احزاب خوزستان از سوی دبیران احزاب استان انتخاب شدند. با اختصاص محل نسبتاً مناسب، خانه احزاب خوزستان عملاً راه‌اندازی شد. تشکیل نشست‌های هیئت اجرایی با حضور نمایندگان احزاب منتخب، در سه گرایش سیاسی موجود، زمینه آشنایی بیشتر اعضا با یکدیگر  را فراهم آورد و برگزاری سه نشست با حضور دبیران احزاب خوزستان نیز موجب هم‌افزایی و انجام گفت ‌و‌ گوهای راهبردی و نزدیک شدن مواضع و رفع شدن ذهنیت‌ های منفی احتمالی از یکدیگر گردید.
یکی از دغدغه‌ها و نکات برآمده از گفت‌و‌شنودها، نادیده گرفته شدن نظرات تخصصی کارشناسان مستقل و دلسوز در اجرای طرح های توسعه ای انرژی و کشاورزی در کل کشور از جمله در استان خوزستان است.
انجام طرح‌های سد سازی، انتقال آب، عدم تامین حقاب‌های تالاب‌ها که منجر به تخریب زیست.گاه‌های پرندگان و حیوانات و تخریب و فرسودگی سازه‌های تاریخی و میراثی گردیده است از پیامدهای بی‌اعتنایی به نظرات کارشناسان مستقل و عدم رعایت تامین مصالح ملّی است.
نتیجه آن شد که امروز، مردم و شهروندانی که در دامن محیط زیست زندگی می‌کنند، با مشکلات و مصائب بی‌شماری روبرو گردیده‌اند.
گسترش فقر و بیکاری، گسترش حاشیه‌نشینی و بزه‌کاری، تشدید مهاجرت به بیرون از کشور و انتقال سرمایه‌ها به آن‌سوی مرزها از جمله آسیب‌های اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، حاصل از بی‌توجهی به محیط زیست و میراث فرهنکی و گردشگری و منابع ثروت ساز کشور است.
یکی از کارکردهای احزاب در دنیای مدرن امروز، بازتاب مطالبات و خواسته های قانونی مردم و جلوگیری از بروز شکاف میان مردم و حکمرانان است. از همین روست که حکومت ‌های برآمده از رای و خواست مردم با پشتوانه محکم مشروعیت و مقبولیت، همواره خود را وامدار حضور مردم و تامین شدن نیازها و رفاهیات و خواسته های آنان می‌دانند و احزاب نیز می‌کوشند با سازوکارهای قانونی، زمینه‌ های ابراز مسالمت‌ آمیز خواسته‌ها و نارضایتی‌های آحاد مردم را فراهم کنند.
اما آیا احزاب در کشور ما توان نمایندگی و سخنگویی مردم را دارا می‌باشند؟
آیا احزاب در ایران از استحکام، مقبولیت لازم برای کنترل اعتراضات مردم و جلوگیری از برهم خوردن نظم اجتماعی برخوردار هستند؟
آیا زمینه‌های آموزش سیاسی در رسانه ملّی فراهم است؟
آیا دغدغه اصلی همه احزاب، تامین منافع ملّی است و یا فقط رسیدن به قدرت و در اختیار گرفتن منابع و امکانات و فراموش کردن مردم است.
امروز مردم و اهالی استان خوزستان از ضربه خوردن و صدمه دیدن محیط زیست در رنج و عذاب هستند.‌ آب و هوای آلوده و رودخانه و تالاب‌های نیمه جان و نداشتن الگوی مصرف با رویکرد بهره‌ورانه، سلامتی و معیشت و امنیت و ثروت و کار و کسب مردم این دیار را با خطرات بزرگ روبرو ساخته است.
بی‌گمان رفع محرومیت از چهره استان و بلکه کشور با برنامه‌ریزی و تامین اعتبارات لازم و بکارگیری مدیران دلسوز ، کارآمد و دغدغه‌مند و تجدید نظر در سیاست‌های داخلی و خارجی کلان، تحقق می‌پذیرد و تنبیه و برکناری مثلاً شهردار فلان شهر، جز سرگردان کردن مردم و گسترش بی‌اعتمادی اجتماعی و حرکت در مدار اشتباهات، پیامد دیگری به دنبال ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار