شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
شوشان - دکتر یاور شاه ولی کارشناس ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکترای روابط بین المللی:

در لابلای اخبار روز گذشته جهان علاوه بر سخنان  بایدن در ساختمان وزارت خارجه آمریکا که تا حدود زیادی پیش بینی می شد به همین سبک وسیاق سخن بگوید یک خبر عجیب دیگر بر روی آنتن  خبرگزاریها رفت و آن سخنان سرتاسر دروغ عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی دولت سعودی بود که علاوه بر  دروغ بودن آن نوعی چاپلوسی به منظور جلب توجه بایدن بود.

این آدم در توهینی آشکار به فهم و شعور جامعه جهانی که گاهی هم از آن درخواستهایی برای مقابله با کشور های محور مقاومت می کند در سخنانی گفت:  ما و آمریکا در راه مبارزه با القاعده و داعش خون داده ایم.

این سخنان کسی است احتمالا یک تاچند بار کتاب خاطرات هیلاری کلینتون را در مورد تشکیل داعش و این جمله معروف دونالد ترامپ را که اوباما و کلینتون موسسین داعش اند  بارها شنیده و خوانده است و خوب می داند که  نیروهای داعش و منابع مالی آنها را دولتهای عربستان و امارات تامین کرده اند، و از لحاظ تئوریک نیز خواستگاه آنها وهابیت و سلفی های سعودی است .

قطعا با توجه به مسئولیت الجبیر در دولت عربستان او بارها در جلسات تشکیل و تجهیز داعش شرکت کر ده و وزارت متبوعش در طراحی سناریوهای آلوده کردن جهان اسلام به این  آفت بد سرشت ،بد ترکیب ،بدشکل و سرطانی بطور جدی دخیل بوده است .

الجبیر در ریختن خون هزاران انسان بیگناه سلاخی شده به دست این گروه ضد اسلام و ضد انسان  در سوریه عراق ،ایران و سایر کشورهای جهان شریک است .

در مورد القاعده که موضوع بقدری اظهر من الشمس است که همه به سخنان این کوتوله سباسی خواهند خندید. بن لادن از رگ گردن حاکمیت سعودیها منشعب شده است و منابع مالی آن نیز در مخزن دلارهای نفتی حکومت سعودی است .

✏️بایدن در سخنان روز قبل خود اشاره ای داشت به اینکه آمریکا متعهد به حفظ مرزهای سعودی است و همین جمله کافی بود تا سعودیها آن را غنیمت شمرده و خود را به دامان ارباب خود بیندازند ،غافل از اینکه هدف این جمله ادامه شیردوشی دولت دموکرات از گاو شیرده خالی از عقلانیت سعودی است.

از طرفی دیگر الجبیر هنوز هم متوجه نشده است که آمریکای امروز حتی قادر به دفاع از نیروها و تأسیسات خود در منطقه غرب آسیا  نیست دفاع از شما که بماند، زیرا این حرف بایدن بیشتر به یک بلوف سیاسی شبیه است.

 آقای الجبیر، خون شما و آمریکاییها در راه تثبیت داعش و گسترش آن ریخته شد ، یادتان هست ولیعهد تان گفت جنگ را به خیابانهای تهران می کشانیم ؟ مگر نه ابزارش داعش بود ؟

اگر به جای کلمه مبارزه با از کلمه تشکیل استفاده می کردید و پول را نیز به داده هایتان اضافه می کردید وجمله شما این می شد ما و آمریکا در راه تشکیل داعش خون و پول دادیم استحقاق پیدا می کردید که به پاس ایراد  اولین جمله راست در دوره زندگی سیاسی تان
چندین دکترای افتخاری از همان دولتی که قبله آل سعود است دریافت کنید.

این حرف شما مبارزه با داعش هیچ شباهتی به شما ندارد ولی شما کاملا شبیه  دروغهایتان هستید ، واین را کودکان یتیم شده، ومادران دلسوخته و مردان معلول شده سوری و عراقی و یمنی و... براحتی می فهمند.

...وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار