اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
شوشان - منصور فاضلی عضو شورای عالی مرکزی مجمع متخصصین خوزستان:


خوزستان پس از جنگ هیچگاه به آنچه استحقاقش را داشته نائل نگشته . مردمانی ساده و خونگرم‌ که همیشه چشم‌ امیدشان به مرکز بوده تا شاید خوزستان و مردمانش را دریابند و برنامه توسعه استان را کلید زنند ، نه در برنامه ۵ ساله توسعه و نه در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله به توسعه استان پرداخته نشد.

اما باید اذعان نمود که کلیدی ترین اصل عقب ماندگی استان ، خود مردم و نخبگان استان میباشد . فارغ از انتخاب های اشتباه در سطوح مختلف و ضعف اطلاعاتی نمایندگان نسبت به واپسگرایی ها و نداشتن برنامه ای مدیریتی و بی اطلاعی از رویکرد های نوین‌ مدرنیته و نداشتن تخصص و تجربه در استان که بزرگترین نقطه ضعف این استان زرخیز میباشد و انشقاقی که در بین آنان در پس  تصمیمات کلان نهفته است و باعث رو با زوال رفتن استان گشته و عدم همراهی نخبگان و پس زدگی‌آنان از سوی جریان های رادیکال درون آستانی که هیچگاه اجازه حضور و عرض اندام در مناصب را نداشته اند .

مهمترین عنصر افرادی هستند که بر امواج و جریان ها موج سواری می نمایند هر بادی وزیدن گرفت بدان سو رفته و در پی منافع خویش وزانند . این افراد بدلیل نداشتن پایگاه و جایگاه اجتماعی بدنبال روزنه ای برای ورود بر امواج و جریان های سیاسی موسوم به اصلاحات یا اصولگرایان هستند و جالب تر از ان این‌ است که با هر تغییری ماهیتشان تغییر مینماید .

و اما جریان دیگری در استان قرار دارد که ادمی‌ را به یاد ((  گلام ))شخصیت منفی کارتون گالیور میاندازد که هر کس از راه برسد را به باد انتقاد میگیرند .دافعه اینگونه افراد بیش از جاذبه آنان است .

این دسته از افراد باعث میگردند انرژی و پتانسیل نیروهای فعال نیز تحلیل رود و به جای انگیزه دادن با ارسال پالس های منفی ادمی‌ را نسبت به اجرای امور  بی انگیزه می‌نمایند .

دیروز پس از تایید اخبار به منصب نشستن جناب سلیمانی شروع به نقد و انتقاد کورکورانه کرده و باران تخریب را بر سرش آوار نمودند در هیچکدام‌ از نقد ها نخواندم که برنامه ای .راهکاری ...به ایشان ارائه شود ولی تا چشم کار میکرد از عملکردهای ناکرده ایشان خواندیم و افسوس خوردیم .

چرا هیچکدام‌ از این دوستان از اصول مدیریت برای ایشان ننوشت .چرا هیچکدام از برنامه ریزی  ، رهبری ، مدیریت ، سازماندهی ، و کنترل برایش نگفت .

اصلا چرا رسم مهمان نوازی را بجا نیاوردند تا توانستند بر طبل ضعف های ایشان کوبیدند . بیاید جای ارسال پالس های منفی و بی انگیزه نمودن جامعه . در کنار ایشان به توسعه استان بپردازیم .

راهکارهای مدون‌ برنامه ریزی های زمان بندی شده گام به گام را به ایشان ارائه نمایم . بگذارید تا مجالی یابد تا در خصوص عقب ماندگی ها تصمیمات جامعی اتخاذ نماید ، نگذارید با مطالب سخیف ذهنش را به حواشی معطوف دارد .

بد اخلاقی به مانند یک لاستیک پنچر است تا آن را عوض نکنید راه به جایی نخواهید برد  بیاید دست در دست هم‌ استان را متحول نمایم .

به امید استانی‌آباد 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار