اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵



ابراهیم نوشادی شهردار اهواز صبح امروز به همراه سیدحکمت اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اقایان ایزدی، فلسفی، موسی پور، حاجتی، باباپور، حیدری و موسوی نژاد از اماکن و ابنیه تاریخی شهر اهواز بازدید کردند.

شهردار اهواز در این بازدید که به منظور گسترش همکاری های مشترک میان شهرداری و سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت، گفت: یکی از مهمترین موضوعات شهرداری اهواز که بطور جدی پیگیر آن هستیم موضوع احیای بافت و ابنیه تاریخی اهواز است.

نوشادی بیان کرد : احیای ابنیه تاریخی به عنوان میراث شهر در دستور کار شهرداری و شورا قرار گرفته و با توجه به بازدیدی که از برخی از فضا ها صورت گرفته است قصد داریم در سال 1400 حداقل 3 مورد از این بافت ها را همچون مسجد عامری و گذر پل سفید را بازسازی و احیا نماییم.

وی ادامه داد : تا پیش از این همکاری شهرداری اهواز با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری محدود بوده و تداوم نداشته است که امیدواریم در سال 1400 شروع خوبی در این باب داشته باشیم .

نوشادی همچنین در خصوص موزه منطقه ای خوزستان گفت: شهر اهواز فاقد موزه بوده که سازمان میراث فرهنگی قرار است موزه آب را تبدیل به موزه منطقه ای کند و سازه آن را نیز از سازمان آب و برق تحویل گرفته است.

شهردار اهواز افزود : دراین خصوص نیز اعتبارات خوبی به طرح تعلق گرفته است و بنا گردید شهرداری اهواز ساخت پیرامون موزه را بر عهده بگیرد .

گفتنی است در این رویداد از بناهای موزه منطقه ای.هتل قو، خانه ماپار.سرای معین التجار و ساباط معین التجار، پل سفید، خانه دادرس، بافت عامری و... بازدید بعمل آمد.

یاداور می شود این بازدید در آستانه روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی (در ۱۸ آوریل یا ۲۹ فروردین) انجام شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار