اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق شکن در این شرکت، حدود ۴۴۰ میلیارد ریال در هزینه‌های سال ۱۳۹۹ این شرکت صرفه‌جویی شد.

به‌گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی نفت‌خیز، مهندس غلامرضا نورانی افزود: بهینه‌سازی مصرف مواد تعليق‌شكن و صرفه‌جویی در هزینه‌ آن، با دستور مديرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دستور کار مدیریت تولید این شرکت قرار گرفت و از فروردين ماه سال ۱۳۹۸ يك روال مستمر برای کنترل و نظارت بر مصرف اين مواد برقرار شد.

وی بیان داشت:در این راستا به دنبال اقدامات صورت‌گرفته توسط شركت‌های بهره‌برداری نفت و گاز تابعه، در طول سال ۱۳۹۹ در مجموع نسبت به سال ۱۳۹۶ (سال مبنا)، حدود ۶۳۰۰ بشكه در مواد تعليق شكن صرفه‌جويی به عمل آمد.

مهندس نورانی خاطرنشان ساخت: كنترل و نظارت بر مصرف مواد تعليق شكن علاوه بر كاهش مستقيم هزينه‌های خريد این مواد، به‌طور غير مستقيم بر کاهش سایر هزینه‌های مرتبط نیز اثرگذار است که از جمله می‌توان به كاهش هزينه‌های انبار‌داری و‌ ارزيابی آزمايشگاهی مواد دریافتی، هزینه‌های فرآيندی، حمل و نقل و هزینه‌های انجام ثبت و سفارش كالا اشاره داشت.

شایان ذکر است تعلیق شکن‌ها عمده‌ترین مواد شیمیایی مورد مصرف در فرآورش نفت به شمار می‌روند که در واحدهای بهره‌برداری و نمکزدایی برای جداسازی آب و نمک، از نفت خام استفاده می‌شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار