شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
شوشان - دکتر یاور شاه ولی :
علی یک کلمه ، یک فرد ، یک مخلوق نیست .
علی معنای کامل عشق است، عشق به معبود ، عشق به انسان ، عشق به کمال ، تجلی هر آنچه که خالق واحد خواسته بود تا در بشر متبلور شده  و او را مصداق "فتبارک الله احسن الخالقین" گرداند. 
وقتی از عشق علی سخن به میان می آید از حقیقتی کلی و فراگیر که ریشه در ذات بی مثال الهی دارد منظور است .حقیقتی بی تبعیض و لمس شدنی و عینی.
علی دنیای لطف و مهربانی و سخاوت و عدالت است، مگر نه امروز بشر پسامدرنیسم سرگردان و حیران به دنبال ذره ای از شکل گیری این صفات عالیه در جامعه افسار گسیخته امروزی است؟
انسانها سالهاست که از بازتاب دادن ارزشهای والای خود روی برگرفته و به به بازتاب دادن  ارزشها و صفات ساختگی و خالی از عمق و ریشه پرداخته است ، بشر امروز  تهی تهی است.
 "ی" علی  می تواند نماد "یاری گری " او به بشر در همه عرصه های زندگی باشد . چه مشک آب پیرزنی ناتوان را بر دوش بکشد و چه امروز رشته اتصال  "پیوند  از هم گسیخته" انسان با مبدا هستی باشد. علی یاری گری جامع و بدون منت برای جامعه بشری است . او چنین صفتی داشت که در روز بعد از ضربت شمشیر جهالت بر مرکز اندیشه والای انسانی صف یتیمان  و درماندگان با کاسه های پر از شیر در بالینش شکل گرفت .پیاله های شیر تقدیم قلبهای بی ریای سفیدی انسانها به بزرگترین نقاش عشق و لطف و یاری گری است تا بر آن الواح سفید ،طرحی از  "انسانیت جامع  "را به تصویر بکشد، تا برای انسان در طول تاریخ سرمشق گردد.
ایام رهایی و رستگاری آن انسان کامل 
برای او مبارک است ولی فقدانش برای بشریت  مایه تسلیت .
بیائید سیره علی را در زندگیمان ترجمه کنیم تا  از انسان بودن خود لذت ببریم.
۲۱ رمضان ۱۴۴۲
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار