اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با جهش‌هایی که در ویروس رخ می‌دهد و ورود راحت این ویروس‌ها به کشور، وضعیت روزهای آینده قابل پیش‌بینی نیست و بابت وضعیت بیماری در هفته‌های آینده بسیار نگران هستیم.

دکتر عبدالکریم فیروززاده با بیان اینکه همچنان میزان مراجعه و بستری در بیمارستان گنجویان دزفول بالا است، اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد تخت‌های عادی و تقریبا همه تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند و مجبور هستیم خدمات ICU برای بیماران نیازمند را در بخش‌های عادی انجام می‌دهیم.

وی افزود: همچنان روزانه ۲۵ تا ۳۰ نفر در بیمارستان گنجویان دزفول بستری می‌شوند البته سیر صعودی بستری کنترل شده اما هنوز نزولی نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در حال ظرفیت‌سازی هستیم تا دو بخش دیگر برای بیماران مبتلا به کرونا اضافه کنیم.

فیروززاده تصریح کرد: در صورتی که موارد بروز بیماری ناگهان افزایشی شود، ممکن است شرایط بدتر شود و با توجه به شیوع کرونای هندی باید مراقبت مردم بسیار بیشتر باشد.

وی افزود: با جهش‌هایی که در ویروس رخ می‌دهد و ورود راحت این ویروس‌ها به کشور، وضعیت روزهای آینده قابل پیش‌بینی نیست و بابت وضعیت بیماری در هفته‌های آینده بسیار نگران هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به مشکلات موجود در شرایط فعلی بیان کرد: اصل مشکل ما کمبود نیرو است؛ تلاش کردیم مشکلات دیگر را حل کنیم اما تنها مشکلی که تاکنون قابل حل نبوده، کمبود نیرو است و از طرفی نیز این پیک، بسیار طولانی و فرسایشی شده است.

وی با اشاره به تامین اکسیژن برای بیماران افزود: با تلاش‌های انجام‌شده، کمبود اکسیژن نداریم اما این موجودی، در حد تعادل شکننده‌ای است یعنی هر لحظه ممکن است دچار مشکل شویم اما تاکنون در تامین اکسیژن مشکلی نداشته‌ایم.

فیروززاده با اشاره به دیر مراجعه کردن برخی بیماران به مراکز درمانی، عنوان کرد: بیمارانی که دیر مراجعه می‌کنند کم نیستند و شاید یکی از علل این مساله، جدی نگرفتن بیماری یا ترس از بستری شدن است.

وی تصریح کرد: بیمارانی داریم که بیماری زمینه‌ای ندارند اما در کمتر از ۲۴ ساعت پس از مراجعه به بیمارستان، فوت می‌شوند که این نشانه مراجعه دیرهنگام است و دست ما برای درمان و کمک به بیمارانی که در ۲۴ ساعت آخر مراجعه می‌کنند، بسته است و دیگر نمی‌توانیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار