شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با تأکید بر اینکه مرور زمان باعث رفع تکلیف از ما نمی‌شود، گفت: از بزرگان عشایر درخواست می‌شود که مراسم معایده عید فطر و… را برگزار نکنند.
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری شامگاه سه‌شنبه در مراسم سران طوایف و عشایر خوزستان که در قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب نیز برای انجام تکلیف دینی خود جلسات متعددی را با شیوخ عرب، لُر و بختیاری برگزار می‌کردیم.

وی افزود: حتی عشایر بهمئی چند ماه قبل از پیروزی انقلاب در کوهستان‌های باغملک وارد جنگ با رژیم پهلوی شدند.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان تصریح کرد: مجاهدان فی سبیل الله آن‌قدر می‌جنگند تا عاقبت پیروز شوند چون خداوند متعال وعده پیروزی را به تمام مؤمنان جهان داده است.

آیت‌الله جزایری با اشاره به اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری همواره از عشایر کشور برای صیانت از انقلاب تقدیر و تشکر داشته و دارند، یادآور شد: تمامی تلاش‌های عشایر و دیگر ارکان نظام برای سربازی امام زمان (ع) است.

وی عنوان کرد: بر سر بیعتی که با خداوند و امام زمان (عج) داشتیم، ثابت و استوار ایستاده‌ایم و مرور زمان باعث رفع تکلیف از ما نمی‌شود.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: همان‌طور که استانداری خوزستان نیز این نکته را یادآور شد، از تمامی بزرگان عشایر درخواست داریم که مراسم‌های دیدوبازدید عید فطر و جشن‌های مربوط به این عید را برگزار نکنند.

آیت‌الله جزایری بیان کرد: کرونا مانند وبا و طاعون باعث مرگ چند میلیون نفر در جهان شده و برای همین درخواست می‌کنیم که از برگزاری هرگونه تجمعات جداً خودداری شود.

وی عنوان کرد: از همه مردم درخواست داریم که در خصوص انتخابات دلسرد نباشند و حتماً حضور باشکوهی را در انتخابات پیش رو داشته باشند چون حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است.

قرائت شعرخوانی از سوی شعرای خوزستانی به زبان عربی و بختیاری نیز از جمله برنامه‌های جانبی این همایش بود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار