شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
تاكنون حتي يك مورد بيماري وباي التور در شهرهاي استان گزارش نشده است.

شوشان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: خوشبختانه با اقدام هاي صورت گرفته در بخش كنترل كيفي آب آشاميدني در سطح استان خوزستان هيچگونه بيماري هاي ناشي از آلودگي آب و حتي يك مورد بيماري وباي التور در شهرهاي استان گزارش يا مشاهده نشده است.

به گزارش ايرنا ، محمدعلي ‏صنيعي نژاد در اين ارتباط از افزايش كنترل آزمايش هاي ميكروبي و بهداشتي آب آشاميدني شهرهاي استان همزمان با آغاز پيك دوم وبا در خوزستان خبر داد و گفت: به منظور پايداري كيفي آب آشاميدني در شرايط ويژه با توجه به شروع پيك دوم وبا يا التور با آغاز فصل پاييز كه از جمله بيماري هاي بومي خوزستان است اقدامات لازم در راستاي افزايش سطح بهداشت آب متناسب با استانداردهاي ملي و رهنمودهاي سازمان بهداشت جهاني صورت گرفته است.

وي بيان كرد: برنامه ريزي نظام مند براي تهيه و تامين كلر و مشتقات آن و ساماندهي و توسعه ايستگاه هاي گندزدايي و ايمن سازي تاسيسات مرتبط به گونه اي انجام شد كه در نيمه نخست امسال چهار دستگاه كلرزني گازي در مسجدسليمان و رامهرمز و دو دستگاه كلر زني مايع در شهرهاي دهدز و سالند نصب و راه اندازي شده است.

صنيعي نژاد تعداد دستگاه هاي كلرزني گازي و دستگاه كلرزني مايع در مدار شركت آب و فاضلاب خوزستان را به ترتيب ۸۶ دستگاه كلر زني گازي و ۳۳ دستگاه كلر زني مايع اعلام كرد.

رييس هيات مديره شركت آب و فاضلاب خوزستان با بيان اين مطلب كه آزمايشگاه هاي ميكروبي استان به منظور مقابله با بيماري هاي آب به خصوص وبا به تجهيزات و دستگاه هاي پيشرفته و خودكار بدون آلودگي محيطي ، به ويژه كدورت و هدايت الكتريكي آب تجهيز شده است افزود:در نيمه نخست امسال ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ مورد كلر زني انجام شده و اين در حالي است كه تعداد آزمون هاي ميكروبي استان به ۲۲ هزار و ۲۰۰ مورد مي رسد.

وي درخصوص آمادگي شركت آب و فاضلاب استان كنترل آب آشاميدني و نمونه‌گيري‌هاي متعدد از نظر وجود عوامل ميكروبي، كنترل نشتي ها و شكستگي شبكه هاي آب و فاضلاب، و آماده باش كامل گروه هاي عمليات شبكه و شكستگي ها را از جمله اقدامات متعدد اين شركت در زمينه پيشگيري از بيماري وبا عنوان كرد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اينكه آزمايشگاه كنترل كيفيت اين شركت سالهاست كه به عنوان آزمايشگاه معتمد سازمان حفاظت محيط زيست كشور فعاليت مي كند اذعان داشت: تاكنون حتي يك مورد بيماري وباي التور در شهرهاي استان گزارش نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار