شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
مدیر امور برق منطقه چهار اهواز گفت : ۸۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (ماینر) توسط ماموران انتظامی و دریافت گزارش‌های مردمی در شهرستان اهواز کشف و ضبط شد.

بهزاد شافعی زاده بیان کرد: این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز، در راستای حفظ و پایداری شبکه برق در روستاهای صفحه یک ، قجریه و همچنین منطقه پردیس اهواز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد:  گزارش‌های متعددی از وجود دستگاه ماینر غیرمجاز در مناطق مختلف کلانشهر اهواز به این شرکت شده که در حال دریافت حکم قضایی برای توقیف آنها هستیم. 

مدیر امور برق منطقه چهار اهواز افزود: هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلووات ساعت برق یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

شافعی زاده گفت: از شهروندان تقاضا داریم به منظور ایجاد رفاه و آسایش عمومی در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش کنند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

به گزارش ایرنا تاکنون حدود یک هزارو ۸۵۰ دستگاه رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار