شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
رئیس بنیاد مسکن خبر داد
رئیس بنیاد مسکن گفت: امیدواریم بازسازی هشت منطقه بندر امام خمینی که مجموعا ۵ هزار واحد مسکونی را در بر می‌گیرد، یک بازسازی نمونه برای کشور شود.

علیرضا تابش در جلسه بررسی موانع تسریع در بازسازی مناطق آب‌گرفته بندر امام که دوشنبه شب در بندر امام برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بندر امام برای احیای بافت فرسوده و ناکارآمدی که در اثر سیلاب سال گذشته نیز خسارت دید، حاضر شدیم.

وی افزود: برنامه وسیعی برای بازسازی بخش فرسوده و ناکارآمد بندرامام داریم؛ سال گذشته پس از سیل ابتدا به هیات دولت پیشنهاد بازسازی یک هزار واحد مسکونی داده شد که عمدتا حاشیه‌نشین و فاقد همه نوع امکانات بودند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: پس از آغاز کار، دریافتیم که عمق فاجعه بسیار زیاد است و مسکن‌های مشابهی هستند که هیچ نوع امکاناتی ندارند. در این زمینه پس از برآوردهای انجام‌شده تصمیم بازسازی ۴ هزار واحد دیگر گرفته شد.

تابش با بیان اینکه مجموعا ۵ هزار واحد در بندر امام خمینی بازسازی خواهد شد، عنوان کرد: هیات دولت این مساله را تصویب کرده است که برای ۵ هزار واحد، وام ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد به مردم داده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به کمک‌های بلاعوضی نیز که به مردم می‌شود، مجموعا ۱۸۰ میلیون تومان به بازسازی هر واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه برای بازسازی، تعمیر خانه و وام معیشتی به مجموعا یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: برای بازسازی فاضلاب، شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و معابر و خیابان‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

تابش گفت: در زمین‌هایی که مردم پیش از این در آن‌ها ساکن بوده‌اند، زمین‌ها به صورت بلاعوض در اختیار مردم قرار داده می‌شوند تا بتوانند در همان جا خانه‌هایشان را بازسازی و نوسازی کنند.

وی افزود: امیدواریم بازسازی هشت منطقه بندر امام خمینی که مجموعا ۵ هزار واحد مسکونی را در بر می‌گیرد، یک بازسازی نمونه برای کشور شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار