شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان خواستار همکاری صنایع استان در کاهش مصرف برق شد و بر جلوگیری از اعمال قطعی برق ناگهانی ویژه واحدهای تولیدی تاکید کرد.

فاضل عبیات چهارشنبه در نشست اضطراری بررسی وضعیت شبکه برق استان در استانداری خوزستان اظهارداشت: امسال در شرایط حساسی قرار داریم و به همین دلیل باید پیروی از شرایطی که دیسپاچینگ ملی (اعمال خاموشی) به استانها از جمله خوزستان تحمیل می‌کند را مورد توجه قرار داد.

وی پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران مانند خاموشی سراسری در کشور را منوط به پیروی از دستورالعمل های دیسپاچینگ ملی عنوان‌کرد و افزود: این درحالی است که از صنایع و واحدهای تولیدی خواسته می‌شود در کاهش مصرف برق همکاری کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تداوم فعالیت واحدهای تولیدی را ضروری دانست و گفت: با این وجود تامین برق در مصارف خانگی راهبرد اصلی استان محسوب می‌شود و در اولویت تصمیم گیری‌ها قرار دارد.

عبیات ادامه‌داد: خاموشی‌های اخیر در شهرک‌های صنعتی باعث اعتراض صاحبان واحدهای تولیدی شده است اما در شرایط فعلی اعمال محدودیت ها بر اساس برآوردهای لازم جهت پایداری شبکه برق صورت می‌گیرد.

وی تصریح‌کرد: برای جلوگیری از خسارات ناشی از قطع برق ناگهانی، باید از پیش اطلاع‌رسانی‌های لازم به صنایعی که در حال تولید و استفاده از ماشین آلات خود هستند، انجام شود.

تعمیر برخی از واحدهای نیروگاه‌های حرارتی همچنان ادامه دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های برق آبی ۶۰ درصد از ظرفیت تولید برق استان را برعهده دارند گفت: بنابراین مابقی برق مورد نیاز را می‌بایست از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین کرد اما هنوز تعمیر برخی از واحدهای این نیروگاه ها به پایان نرسیده است.

محمود دشت بزرگ ادامه داد: این شرایط باعث شده که در ظرفیت تولید برق، استان دچار کمبود شود اما به محض پایان تعمیرات قطعا وضعیت بهبود خواهد یافت.

به گفته وی در جریان تکمیل این تعمییرات، افزایش ظرفیت های مورد نیاز نیز مورد پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: خشکسالی و کاهش ظرفیت مخازن سدهای ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی را تحت تاثیر قرار داده است اما امیدواریم روند تعمیر نیروگاه‌های حرارتی استان تا پایان خردادماه به پایان برسد تا برخی از کمبودها جبران گردد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ۲۰ درصد مصارف برق در استان به بخش صنعت اختصاص دارد گفت: مصارف خانگی با اولویت وسایل سرمایشی ۸۰ درصد از مصرف برق را دربرمی‌گیرد.

دشت بزرگ از افزایش دما در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: برای کاهش خاموشی در استان، مدیریت مصرف ضروری است.

وی پیک مصرف برق در استان را از ساعت ۱۳ تا ۱۸ هر روز عنوان کرد ادامه‌داد: بر اساس اصول مدیریت مصرف اولویت استفاده از برق در این دوره زمانی با مصارف خانگی است.

ادارات دولتی مصرف برق را ۵۰ درصد کاهش دهند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به مصوبه هیات دولت برای کاهش مصرف برق به میزان ۵۰ درصد سال گذشته گفت: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی استان در این رابطه در مدیریت مصرف همکاری و مشارکت کنند.

حسین کریمی اضافه‌کرد: پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر مصرف برق در ماه‌های آینده بیشتر خواهد شد و این امر باعث بروز چالش‌هایی در مدیریت مصرف می‌شود.

بر اساس این گزارش، امروز میزان مصرف برق در استان خوزستان همزمان با کاهش دمای جزئی، هفت هزار مگاوات به ثبت رسید. روز گذشته نیز مصرف این حامل انرژی هفت هزار و ۲۰۰ مگاوات بود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار