شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
شوشان - زمان بابادی شوراب:


بسمه تعالی

قانون:

به موجب اصل ۹۱ قانون اساسی، انتخاب فقهای شورای نگهبان با مقام معظم رهبری است.

مقام معظم رهبری از میان فقیهان کسانی را که واجد شایستگی و شرایط لازم برای عضویت در شورای نگهبان باشند، به این سِمَت منصوب می کند.

علاوه بر اصل ۹۱، بند(۶) اصل ۱۱۰ نیز «نصب، عزل و قبول استعفای فقهای شورای نگهبان»را جزء وظایف و اختیارات رهبری دانسته، بدین ترتیب هرگاه یکی از اعضای فقیه شورای نگهبان نتواند وظایف خود را بدرستی انجام دهد، مقام معظم رهبری می تواند وی را بر کنار کند، همچنین اگر عضوی از فقها، از سِمَت خود استعفا دهد، پذیرش استعفای وی با مقام معظم رهبری می باشد.

حقیقت:
آیا شورای نگهبان با رهبری زاویه پیدا کرده و اعضای شورای نگهبان با اعمال سلیقه خود بدنبال هدف بزرگتری در نظام می گردند؟

شورایی که فقهای آن همه منصوب رهبر بزرگ انقلاب هستند، حتی زحمت بررسی و گذاشتن وقت بیست دقیقه ایی هم برای دستور رهبری قائل و صرف نکردند و‌ پرونده ها و‌ موضوعات بیان شده مقام معظم رهبری را بررسی نکرده و دَرِ پرونده ها را باز نکرده بستند.

بنظر می رسد بعضی از این فقهای پیر نمی دانند احترام جایگاه خود را از چه کسی کسب کرده اند و‌ عقل و‌ نظر خود را ارج بر مقام عظمای ولایت می دانند؟

بنظر می رسد بعضی از فقهای محترم شورای نگهبان بدلیل پیری و‌ کهولت سن دیگر تفکر حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهبریِ فرزانه را نداشته و باید بازنشسته و فقهایی جوان، چابک و‌ ولایتمدار جای آنها را در این شورای مقدس بگیرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار