اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: این دستگاه‌های غیرقانونی معادل برق مصرفی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار خوزستانی در تابستان را در لحظه، مصرف می‌کنند.
سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در خوزستان، گفت: این دستگاه‌های غیرقانونی معادل برق مصرفی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار خوزستانی در تابستان را در لحظه، مصرف می‌کنند.

کیومرث زمانی اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز استخراج رمز ارز در خوزستان کشف و جمع‌آوری شده و بانیان نیز به دستگاه‌های قضایی معرفی و برای آن‌ها جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تعداد دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال کشف‌شده، بیش از ۱۳ مگاوات در لحظه برق مصرف می‌کردند. به عبارتی هر کدام از این دستگاه‌ها معادل یک کولر گازی برق مصرف می‌کند که اگر استفاده از سیستم سرمایشی برای خنک کردن آن‌ها را نیز لحاظ کنیم، میزان برق مصرفی بیش از دو کولر می‌شود.

زمانی تصریح کرد: ۱۳ مگاوات معادل برق مصرفی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار خوزستانی در تابستان است که در هر لحظه دو کولر در مدار داشته باشند و این رقم در زمستان معادل مصرف ۲۱ هزار خانوار خوزستانی در هر لحظه است.

وی افزود: با جمع‌آوری این میزان دستگاه‌های ماینر، برق ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار خوزستانی کمتر خاموش می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با بیان اینکه جریمه‌های اخذشده، به عنوان پاداش به کسانی که فعالیت دستگاه‌های ماینر را اطلاع‌رسانی کنند پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: وقتی دستگاه‌های ماینر کشف می‌شوند این فرض در نظر گرفته می‌شود که از زمان تولید دستگاه تا تاریخ جمع‌آوری، به شبکه متصل بوده‌اند بنابراین برای آن‌ها تعرفه برق صادراتی با جریمه ۵۰ درصد بیشتر محاسبه می‌شود. علاوه بر این جریمه‌ها، جنبه عمومی جرم نیز برای آن‌ها لحاظ خواهد شد و باید پاسخگو باشند.

زمانی گفت: با توجه به رشد باری که در شبکه اتفاق افتاده، مقرر است که با همکاری نهادهای قضایی و امنیتی و شرکت‌های ارتباطاتی مخابراتی با روش‌های جدید نسبت به کشف دستگاه‌های غیرمجازی که از شبکه استفاده می‌کنند، اقدام شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار