اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
شوشان - محمدسعید بهوندی:

سلام، تو را به هر که می‌پرستید، اگه قراره قانونی را با ساعتها مطالعه، پژوهش، مشورت، رایزنی و جستجو و کلنجار رفتن و چکش کاری در کمیسیونها و حتی خارج از مجلس، به تصویب برسانید و امّا هرگز از مجری قانون نپرسید که چرا اجرا نمی‌کنید و او را شدیداً مورد سوال و جواب و بازخواست قرار ندهید و یقه‌ی وزیرش را که گاهی تعمداً اجرای قوانین را به دست فراموشی می‌سپارند را تا مرز خفگی محکم فشار ندهید، هرگز تصویب نفرمایید که سنگین‌ترید و این شکلی غصه‌ و دردش نیز کمتر است!

بعنوان نمونه؛ نمایندگان محترم وقت قانونی را در هشتم مهرماه سال ۸۶ به تصویب رساندند، بنام؛ "قانون مدیریت خدمات کشوری" که مقدماتش توسط صدها کارشناس از جاهای مختلف و هزاران ساعت به طول انجامید، آنقدر مهم و اساسی بود که انقلاب اداری‌اش نامیدند، به تصویب آن سخت بالیده و افتخار نمودند، آنرا دوای درد کارایی و بالندگی ساختار اداری قلمداد کردند، اما وقتی به دست مجری رسید، همه دیدیم که چه بلایی بر سرش آوردند و نه تنها آنگونه که تحسین گشت، آنچنان حلّال مشکلی نشد، بلکه خود به بزرگترین و وسیع‌ترین موضوع مناقشات چهارده ساله‌ی اخیر مبدل گشت.

به چه علت؟! تنها فقط به یک علت و آنهم اینکه نمایندگان تنها فقط قانون مصوب می‌کنند، اجرا دیگر حسابش در حیطه‌ی وظایف کرام‌الکاتبین است!.

بنابراین؛ هرگاه توانستید به همان اندازه که در تصویب قوانین همّت و تدبیر به خرج می‌دهید، در نظارت بر اجرای دقیق و مستمر آن نیز استوار و بی‌گذشت باشید، آنگاه همگی با هم خواهیم دید که کارها چگونه به سامان رسیده و مشکلات کشور چگونه به حداقل خواهند رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار