اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : هفته گذشته ۲۰۱ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهرستان‌های تحت نظارت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف و ضبط شد .

علی خدری اظها رداشت: طی هفته گذشته ۱۳ مزرعه بیت کوین در شهرستان‌های تحت نظارت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف شده است که این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز از این مزارع  ضبط و به ضابطین مراجع قضایی تحویل شد .

وی با اشاره به شروع فصل گرما و مدیریت مصرف بار و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته در شبکه برق افزود : از ابتدای سال تاکنون، گروه های اجرایی حراست ومشترکین این شرکت موفق به کشف ۹۹ مزرعه استخراج رمز ارز غیرمجاز شده که از این مراکز تعداد یک‌ هزارو ۵۰۱ دستگاه رمز ارزهای غیرمجاز جمع آوری و در مرحله ثبت انرژی برگشتی و صدور صورتحساب اخذ هزینه خسارات وارده به شبکه هستند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به گسترش رمزارزهای غیرمجاز به عنوان یک وسیله پرمصرف در جامعه تصریح کرد: یکی از مهمترین زیانهای این دستگاه‌ها، ایجاد نوسان ولتاژ شدید در سطح شبکه برق است که باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان و شبکه برق می‌شود.

به گزارش ایرنا از ابتدای فعالیت دستگاه های ماینر «استخراج رمز ارز» در استان بیش از سه هزار و ۷۰۰ دستگاه را  شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف و ضبط کرده است .

دستگاه‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار