اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
نخستین گفتاورد (مناظره) ۷ کاندید صلاحیت دار ریاست جمهوری۱۴۰۰؛
شوشان - علی میلاسی:

نخستین گفتاورد۷نامزد ریاست جمهوری درشب۱۵خرداد،نمایشی از داشته ها و داده های هر کاندیدا،به میزان سواد مدرکی و برنامه های جزوه ای شان،بود.

هرچند که می خواستند،خود را بالاتر و بیش تر از داشته های خود به افکار عمومی نشان دهند،برای گرفتن رای های خاموش و ناراضی.و چون این وزنه هم برای شان سنگین بود،ناتوان ماندند.

همتی و مهرعلیزاده که خود اصلاح طلب بوده ولی کاندیدای آن جریان،نیستند،با نام مستقل در برابر ۵ نامزد اصول گرا قرار گرفتند،تا با آشکار کردن دست های ناپیدا در دولت سایه وگذشتن از خطوط قرمز و تاختن به برنامه های دستوری این پنج تن،هم دل اصلاح طلبان را برای رای دادن به دست بیاورند و هم بخشی از رای های خاموش و ناراضی را به میدان،بکشانند.

همتی و مهرعلی زاده در نیمه ی نخست این گفتاورد،با تاختن به رضایی،زاکانی و رییسی خوب پیش رفتند.هنگامی که دستی از پشت پرده و نگاهی از پشت دوربین به نامزدها،که گذشتن بیش تر از خطوط قرمز،هزینه دارد،برای گفتن ناگفته های شان،باز ماندند و ناامید از رای اصلاح طلبان و خاموشان و ناراضیان،در پایان دل به رای هم تباران خود بستند و با گفتار به زبان ترکی،این پیام را به آن ها، رساندند.

آیت اله رییسی که خاطرش را جمع کردند،که چه با صندوق و چه بی صندوق،پیروز۲۸خرداد است،همانند تیمی که صعودش قطعی و این بازی برایش،تشریفاتی است،خونسرد به اخلاق مداری و مظلوم نمایی روی آورد و حمله و تک و پاتک ها را به سه نامزد پوششی خود،واگذار کرده که آن ها هم،نقش سوپر پوششی را بازی کردند.

دکترمحسن رضایی هم که پیش از آمدن به استادیو صدا و سیما،خود را با برنامه ترین،با تجربه و دانش ترین و محبوب ترین،نامزد این دوره می دانست،و بنا داشت،به دور از حاشیه و با شرح برنامه های اقتصادی خود،پیروز این گفتمان شود،با یارانه ی۴۵۰هزار تومانی و حقوق به زنان خانه دار-به پیروی و کپی برداری از برنامه های پوپولیستی احمدی نژاد-به دنبال رای گرسنگان و بیکاران،بود.هنگامی که با تهدید و بگیر و ببند،پاسخ حمله ی همتی را داد،خود به حاشیه رفت و نه بافه ای از اصلاح طلبان برای خود اورد که محصول  خود را هم در خرمن اصول گرایان،به باد داد.و گوشه ای از اندیشه ی نظامی گری خود را به همتبارانش،نشان داد که؛"از کوزه همان برون تراود،که در اوست". 

هنگامی که پرسش های از پیش نوشته شده همه دولتی بودند و نشانی از برجام؛ اف ای تی اف،ریشه و عامل تحریم ها،نهادهای فرهنگی پول بر و دولت سایه و...،هیچ پرسشی،پرسیده نشد،نامزدها هم توان گفتن از خطوط قرمز را نه در خود داشتند و نه اجازه به آن ها داده می شد که بپرسند، می توان دریافت که نیازی به آمدن و یا آوردن تماشاگران اصلاح  طلب نگران و رای های خاموش و ناراضی به میدان مسابقه،ندارند.

که اگر در ادامه هم همین دیدگاه و اندیشه حاکم باشد،مدال قهرمانی با همان تماشاگران کم،کمتر از دوره های پیش،به گردن قهرمان،انداخته می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار