شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰۹
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
مقتدایی: نفوذناپذیر اما بی نهایت رفیق باز هستم
افرادی که من را می شناسم می دانند من به هیچ گروه یا دسته و یا جریان سیاسی باج نمی دهم. استانداری یک شرکت سهامی نیست که به همه سهمی داده شود.
اختصاصی شوشان / عبدالله نژاد: راهی جز قبول پذیرش استانداری خوزستان برایم باقی نمانده بود. دکتر مقتدایی استاندار خوزستان در جمع اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان خوزستان با بیان این مطلب گفت: نبود تشکیلات و احزاب منسجم سیاسی و عدم تربیت افراد برای مناصب مدیریتی در کشور یکی از ضعف های حاکمیتی است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

مقتدایی یادآور شد: تاکنون روند انتخابات در کشور بدین شکل بوده است که فردی که خود را اصلح از سایر کاندیداها می داند به صحنه می آمد آنگاه احزاب و گروه ها و اشخاص بانفوذ از آن حمایت می کردند که این مکانیسیم باید معکوس شود و احزاب سیاسی باید شخصیت های خود را به جامعه در همان ابتدای امر معرفی کنند تا دولتی پاسخگوتر شکل بگیرد.


مقتدایی ادامه داد: در کشوری که اساس کار خود را بر انتخابات و حضور سرنوشت ساز مردم بنا نهاده است باید نقش احزاب در آن پررنگ تر ، باصلابت تر و تعیین کننده تر شود. وی به تعارض بوجود آمده میان احزاب و اشخاص سیاسی همفکر و اعضای ستاد دکتر روحانی در استان در زمینه انتصاب استاندار اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی است که افرادی که خود را در معادلات سیاسی استان تاثیرگذار می دانند و به نوعی در ساختار قدرت نفوذ بیشتری دارند به خود این حق را می دهند که برای استانداری فرد یا افرادی را به مرکز معرفی کنند و اینگونه است که تعارض میان این افراد و اعضای ستادی انتخاباتی پیرور بوجود می آید. این درحالی است که فعالان و اعضای ستاد روحانی در استان از آبرو و حیثیت خود مایه گذاشته اند و ریسک بالای کردند.

وی ادامه داد: اگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جز این بود آنها حالا می بایست همانند سال های گذشته عزلت نشینی و شماتت دیگران را تحمل می کردند. عقل و منطق نیز حکم می کند که آنها در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری دخالت داده شوند.

استاندار خوزستان گفت: منطق و عقلانیت باید در تصمیم گیری ها دخیل باشد. استاندار خوزستان بیان داشت: در چنین شرایطی است که افراد شاخص و محوری در انتخابات تعیین کننده هستند.

استاندار خوزستان استفاده از مدیران باتجربه و ضریب سنی بالا را در شرایط کنونی کشور یک ضرورت انکارناپذیر دانست و گفت: اما باید کشور را به سمت تربیت مدیران جوان ، انقلابی و متعهد سوق داد. مقتدایی ادامه داد: برای نظام مدیریتی خوشایند نیست که از نیروهای با معدل سنی بالا استفاده کند اما شرایط کنونی کشور جای آزمون و خطا را در عرصه مدیریتی کشور باقی نگذاشته است.

نماینده عالی دولت در خوزستان یادآورشد: تربیت نیروهای کارآمد باید در دستور کار قرار گیرد. اگر تشکلات سیاسی و اجتماعی و نهادهای غیردولتی در جامعه گسترش نیابد دیری نخواهد گذشت که کشور در عرصه مدیریتی زمین گیر شود.

استاندار خوزستان به پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردو گفت: مردم با انتخاب شخصیتی آزموده و باتجربه در نظام خواستار فضای بازتر و تلطیف شده در کشور شدند که استان خوزستان باتوجه به آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری به این سمت و سو پیش خواهد رفت.

مقتدایی یادآورشد: نباید احزاب در استان و کشور قائم به افراد شاخص آن باشد. خط قرمز فعالیت سیاسی همه باید قانون باشد.قانون فصل خطاب همه گروه ها و جریان سیاسی قرار گیرد.

مقتدایی ادامه داد: تاثیرگذاری افراد شاخص احزاب و گروه ها در انتصابات مدیریتی تا آنجایی مورد قبول است که قانون و عدل حکمفرما باشد. تا زمانی که بین قانون و گروه های سیاسی تعارض وجود داشته باشد کشمکش های سیاسی و دلخوری ها ادامه خواهد داشت.

استاندار خوزستان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مردم در این انتخابات به فردی شناخته شده و باسابقه ای روشن رای دادند.

استاندار خوزستان بیان داشت: عدم توفیق در عرصه مدیریت کشور نارضایتی را بوجود خواهد آورد که همان شکست با تاخیر در انتخابات است. استاندار خوزستان به تغییرات مدیریتی در استان اشاره کرد و گفت: تغییرات در عرصه مدیریتی در جایی ارزش دارد که مدیری قوی تری منصوب شود. تغییرات باید وجاهت قانونی داشته باشد.

مقتدایی گفت: ارائه فهرست سفارشی برای تغییر مدیران از سوی هیچ گروه و افرادی را نمی پذیرم. چرا که قائل به ساختار و چارچوب خاصی در انتصاب مدیران در استان هستم. اما انتصاب نیروهای بومی و محلی را در استان مگر در موارد خاص را در اولویت قرار خواهم داد.

وی به ارجحیت انتصاب نیروهای بومی نسبت به غیربومی اشاره کرد و گفت:افرادی که من را می شناسم می دانند من به هیچ گروه یا دسته و یا جریان سیاسی باج نمی دهم. استاندار خوزستان ادامه داد: باید همدیگر را تحمل کنیم و به همدیگر فرصت بدهیم. باید ساختار و مکانیسم مدیریتی در کشور تغییر یابد.

وی بار پذیرش مسئولیت در کشور را سنگین عنوان کرد و گفت: هر کس در مصدر امور قرار می گیرد از همه طرف مورد هدف قرار می گیرد و سیبل می شود. بنابراین برای اینکه ضعیف تر نشویم باید هم افزایی داشته باشیم. استاندار خوزستان بیان داشت: باید با همفکران سیاسی خود تعامل سازنده داشته باشیم. سعی من بر این است که آرامش در استان را حکمفرما کنم و در این راستا به کسی باج نمی دهم.

استاندار خوزستان گفت: عدالت و راستگویی را محور کار خود قرار خواهم داد . استانداری یک شرکت سهامی نیست که به همه سهمی داده شود. باید توقعات خود را از استاندار منطقی کنیم.

وی گفت: مدیران توانمند و کارآمد در استان ابقا و نیروهای ناکارآمد و ضعیف تغییر خواهندیافت. وی به ضرورت شناخت مدیران توانمند در استان اشاره کرد و گفت: مدیران کارآمد را بر مصدر امور دستگاه های اجرایی قرار خواهم داد.

استاندار خوزستان گفت: نفوذناپذیر اما بی نهایت رفیق باز هستم. استاندار خوزستان به فرآیند انتصابش به این مسئولیت اشاره کرد و گفت: استانداری پاسخگو خواهم بود. باید در آخر کار عملکرد قابل دفاعی از خود به جای بگذاریم و در این مسیر به یاری همگان نیازمندم. استاندار خوزستان خواستار دقت در اظهارنظرهای سیاسی در استان شد و گفت: باید صبر وحوصله خود را در وجود تغییرات ارتقا دهیم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲۰
comment
comment
محمدعلی جدیدالاسلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
0
3
comment عبدالحسین رفیقتیم.عملکردمدیران دستگاههارابه نظرسنجی بذار تابادیدبارتری عزل ونصب هاصورت گیرد.ازمدیرکل های دستگاههای حمایتی شروع کن:بهزیستی.تامین اجتماعی.کمیته امداد....
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
comment
comment شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان فراموش نشه.
comment
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
0
3
comment سلام.شنیده ها حاکی از رایزنی تعدادی از مدیران بازنشسته برای تصدی پست های مهم در استانداری خوزستان میباشد.جناب مقتدایی آیا این در راستای این سخن شماست که از نیروهای قدیمی استفاده خواهید کرد یا در راستای رفیق بازی؟یا اصلا صحت نداره؟!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
3
1
comment مقتدایی بزرگمرد خوزستان است
پاسخ ها
comment
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
comment برادر عزیز کسی را آن قدر بزرگ نکنید که بعدها نتوانید نقدش کنید. مقتدایی بدون عیب های 77 تا 80 خوب است. مقتدایی بدون آبادانی گرایی که از قوم گرایی هم آفت بدتری ست خوب است. باید کمکش کنیم و نقدش تا استان متعالی شود
comment
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
0
4
comment درود به شما آقای مقتدایی.بسیار خوشحالیم که این مسئولیت رو پذیرفتید.خواهشم اینه که به جوانان بیشتر میدان بدید.تا ما هستیم چرا بازنشسته آخههههههه....؟
comment
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
1
2
comment انشاا.. که امام زمان پشت و پناهت باشه. صحبت هات همش بوی صداقت میده.امیدوارم کسانی رو برای مدیریت های مختلف انتخاب کنید که هدفشون خدمت بی منت باشه.
comment
شوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
0
2
comment سلام امیدواریم که از نیروهای با تجربه و بومی و با نفوذ در استان استفاده شود و فکری هم برای فرماندار شوش شود که برای توسعه این شهرستان کاری صورت نمی دهد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
0
2
comment مدیربحران ضعیف که ازپیگیری و نوشتن یک نامه برای خسارت دیدگان عاجزاست را ابقا می کنید؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
0
3
comment اعضای ستاد روحانی! چند نفر خودشان گروه راه انداختند و با پنهان کاری قرار و ملاقات می گذارند! آنهاییکه واقعا زحمت کشیده اند دعوت نمی شوند این آخر نامردمیه
comment
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
comment
1
1
comment آخه برادر من ستاد روحانی میگه چند روز کار کرد! کل ستاد از اول تا آخرش دو هفته هم کار نکرد چندتا سخنرانی داشت! حتما سخنراناش آقای ,,,,,بودند! یک هفته اولش هم آقای ...... و خانواده اش ستاد رو چرخوندن !
حضرات توی ستاد و اطرفیانی که فعال شدن هرشب به ستاد قالیباف و ولایتی و محسن رضایی سرک می کشیدند و اونجا هم کارت می زدند!
تمام پیروزی روحانی مدیون مناظره صداوسیما و کنار کشیدن عارف بود!

......................
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
comment
0
1
comment پیروزی آقای خاتمی ببخشین هاشمی نه ببخشین روحانی معلول چند علت بود
1 ردصلاحیت هاشمی
2 دلزدگی مردم ازاحمدی نژادوجناح راست
3قدرت کلام روحانی وصراحت گفتار وصلابت وی در رفتار صداقت وی
4 حمایت هاشمی وخاتمی وافرادتاثیرگذار اصلاح طلب
5عملکرد بد صدا وسیما وتابلو بودن حمایت آن ها از یکی از کاندیداها
6 استقبال مردمی از جریان اصلاح طلب وادبیات جدید دکتر روحانی در معرفی مشی اعتدال
7 روحانی مچکریم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
comment
0
0
comment مقتدايي جان لطفا اول سري به بانك ها بزن و مديران ...كه تنها به فكر خود و منافعشان هستند را عوض كنيد عاجزانه درخواست دارين كه از بانك كشاورزي شروع نماييد
comment
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
comment
0
1
comment آقای استاندار ،خوزستان با رفیق بازی آن هم رفاقای شما اداره نمی شود . اگر دلسوزی فکری دیگر باید بکنی > زیرا دویست نفری راکه ب.......از اندیمشک وباغملک به عنوان ستاد روحانی جمع کردند ...........
comment
میهن دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
comment
0
1
comment جناب اقای مقتدایی به نوبه خودم خدا را شاکرم که شما این مسئولیت را پذیرفتید.
باور بفرمایید وقتی گمنه زنی های افراد و,,, را برای گزینه های استانداری مرور میکردم بدنم می لرزید و از خداوند بارها و بارها خواستم که این بلا را از سر استان ما دور کن و لطف خدا شامل شد و دل شما هم به رحم امد و قبول مسئولیت نمودید.بنابراین اکنون امیدی در دلها زنده شد و شما باید با تدبیر و تلاش مضاعف سعی در پیدا کردن زاه حلی برای مشکلات نمایید یکی از مهمترین مشکلاتی که در دولت گذشته بوده جلسات مکرری بود که وقت استاندار و مدیران استانی را می گرفت شوراها و ستادهای گوناگونی که فرصت کلان نگری و چشم اندازها را از مدیران دستگاهها می گرفت و فکر می کنم اغلب مدیران هفت روز هفته در استانداری یا معاونت برنامه ریزی گرفتار جلساتی بودند که خودشان هم اعتقادی نداشتند و بارها و بارها شاهد بودم مصوباتی را که خودشان در جلسه با به به و چهچه مورد تایدد قرار می دادند عملا ایمانی به اجرای آنها ندارند و بر خلاف آن عمل می نمودند و تنها از همین رهگذر هزارات ساعت وقت که میلیاردها حقوق بابتش هزینه شده از جیب ملت هزینه و تلف شده است .دیگر مشکلی که بوده دستگاهی برای پیگیری مصوبات وجود نداشته اگر چه برای هر موضوعی یک متولی تعیین شده بود و مصوب میشد که پیگیری کند ولی باور بفرمایید که از فاصله ان جلسه تا جلسه بعدی موضوع فراموش میشد و جالب بود که آقای دکتر حجازی با این همه مشغله کاری بهتر یادش بود و وقتی سوال می کرد فلان موضوع چه شده تازه دستگاه مربوطه ادش می امد که باید دنبال می کرده !!!که متاسفانه تنها واکنش اقای دکتر حجازی برخورد کلامی بود و به نظر بنده این یکی از اشکالات بزرگ ایشان بود که برخورد قاطع نمی کرد و بیشتر مثل روزنامه نگاران انتقاد می کرد تا مثل یک استاندار و بالاترین مقام اجرایی استان .باید بگویم علیرغم زحمتهای فراوانی که ایشان می کشید ولی تیم هماهنگی نداشت که پازل منظمی را به سرانجام برسانند و سیستماتیک و هماهنگ عمل نمایندکه بارها و بارها برایم این سوال پیش آمده چه عاملی باعث میشود که این ادم با این همه توانایی و مهمتر از آن انگیزه برای خدمت و تلاشهای شبانه روزی چرا نمی تواند با افراد نالایق برخورد کند؟آیا عواملی مافوق هستند که مانع این کار می شوند ؟مثا نمایندگان مجلس یا سایر کانونهای قدرت که سهم کمی در غقب ماندگی استان ندارند.به هر حال امیدوارم که هم اقای مقتدایی و هم مردم شریف خوزستان قدر این موقعیت را بدانند و با پشتیبانی از اقای دکتر مقتدایی از ایشان بخواهند که از جانب مردم خوزستان و به پشتوانه آنها اختیارات ویژه طلب کن و خرابی های ناشی از جنگ و سوء تدبیر ها را جبران نمایید.
در ضمن یادتان باشد که در بین مشاورین خود حتما از چند نفر مشاور صنعتی در زمینه صنایه کوچک و sme ها انتخاب کنید تا آنها چشم گوش شما باشند برای رصد کردن واقعیتهای صنعت خوزستان .وان تصروالله ینصرکم
comment
یکی از اعضای ستاد مرکزی دعوت نشده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
comment
0
3
comment وقتی اعضای ستاد را که بار اصلی به دوششان بوده دعوت نکرده اند اما اعضای ستاد کاندیدهای دیگر را دعوت کرده اند! و آقای س م به جوانان ستاد که خواستار حضور در جلسه بوده اند با عصبانیت می گوید جلسه سران ستاد با استاندار میباشد و جای اعضا نیست و یا م می گوید جای غریبه ها و سواستفاده کن ها نیست خدا رحم کند به مردمی که قرار است اینچنین اشخاصی اوراتشان را بگردانند امیدوارم جناب مقتدایی دقت فرمایند و متملقان و جاه طلبان را از خود دور کند و ضمنا جوانان شایسته را فراموش نکند
comment
ام ای اس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
comment
0
2
comment اقای دکتر مقتدایی نه اینکه باج ندهید
بلکه به همراه فرمانداری نظارت شایسته ای بر عملکرد شورای شهر اهواز داشته باشید که اگر کم کاری و حق الناسی صورت گرفت همانند دوره ی قبل آن را منهل کنید تا افراد شورای بدانند ورود به شورا فقط اسم در کردن و سهم خواهی از این ارگان نخواهد بود
با تشکرات بی کران - دوستان شما در مسجدسلیمان
comment
ستاد مردمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
comment
0
1
comment با سلام
در پاسخ مقتدایی شما لازم نیست باج دهی ولی بدانید چه کسانی زحمت کشیدند و چه کسانی دارند استفاده می برند

در پاسخ دوستمان. هیچ کس را اینقدر بزرگ نکنید که نتوان نقدش کرد

جاسه ای که در ملی حفاری بود اعضای ستاد نبودند.... آخه حتی بازرس ستاد نیز نبود که فعالیت رو به تهران گزارش می داد
ولی بدونبد مردم پشتوانه هستند و ما با مردم هستیم.
comment
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
comment
0
1
comment آقای مقتدایی انتخاب شما خود معلول عدم وجود احزاب قوی در کشور واستان می باشد چرا که چنانچه احزاب قوی حضور داشتند افراد با برنامه وتوسعه گرا ونقد پذیر و بهره گیر از خرد جمعی برای این استان انتخاب می شدند وشما در سابقه سیاسی ومدیریتی خود فاقد این خصوصیات می باشید
comment
مهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
comment
0
0
comment اقای مقتدایی موفقیت شماراازخدای بزرک خواستارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار