شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تاکید بر لزوم بررسی اموال نمایندگان از سوی قوه قضاییه گفت: در این صورت برخی از اتهاماتی که در دوران انتخابات به برخی از نمایندگان وارد می‌شد رفع می‌شود و در ارتقای جایگاه این قوه نیز گام عملی برداشته خواهد شد.

به گزارش شوشان ، فریدون حسنوند با بیان اینکه در قانون اساسی اعلام شده که رئیس قوه قضاییه مسئول رسیدگی به اموال مسئولانی مانند روسای سه قوه، وزرا و خانواده‌هایشان است، افزود: اما در قانون این موضوع برای نمایندگان مجلس پیش‌بینی نشده است، به همین دلیل من به عنوان نخستین نماینده آمادگی دارم تا قوه قضاییه اموال و دارایی‌های من و خانواده‌ام را بررسی کند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر چه این موضوع در قانون پیش‌بینی نشده ما خودمان فصل جدیدی را آغاز کنیم که قوه قضاییه دارایی‌های نمایندگان را بررسی کند.

وی با یادآوری اینکه در قانون آمده است که اگر اموالی به ناحق افزوده شده باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد، تصریح کرد: معتقدم حتی اگر اموال بحق هم اضافه شده، به دستگاه مربوطه باید اعلام شود و هم اینکه به مردم اعلام کنید؛ زیرا ما باید فضای ذهنی جامعه را نسبت به نماینده و وکیل خودشان شفاف کنیم در واقع اگر بر مدار حق و قانون حرکت کنند به طور قطع موجب اعتماد بیشتر می‌شود اما اگر بر مدار غیر قانونی باشد از اعتماد عمومی کاسته خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی کمیسیون مجلس هشتم، گفت: اگر عملا این برنامه را آغاز کنیم، برخی از اتهاماتی که در دوران انتخابات به برخی از نمایندگان وارد می‌شد رفع می‌شود، در این صورت در ارتقای جایگاه این قوه نیز گام عملی برداشته خواهد شد.

به گفته حسنوند، از همین امروز آمادگی دارم قوه قضاییه اموال خود و خانوده‌ام را بررسی کند، البته در طرح نظارت بر نمایندگان این موضوع مطرح شده؛ اما به این نحو نیست و هنوز هم عملا خبری از قانون نظارت بر نمایندگان نیست و به این شفافی هم مدنظر قرار نگرفته است./


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار