اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
رئیس دادگستری دزفول از پایان نزاع خانوادگی که منجر به یک قتل شده بود، خبر داد.
محمدیار ممبینی با اعلام این خبر گفت: چهار سال پیش نزاع و درگیری خانوادگی در دزفول منجر به قتل یک نوجوان شد که پس از این حادثه، اختلافات بین خانواده‌های درگیر شدت گرفت و در این مدت خیرین و بزرگان تلاش‌های فراوانی برای حل و فصل اختلافات به وجود آمده انجام دادند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

به گزارش شوشان به نقل از دادگستری دزفول، وی افزود: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی، حکم قصاص او تائید و برای اجرای احکام کیفری دزفول ارجاع تا حکم قصاص قاتل را اجراء کند.

ممبینی گفت: با درخواست خانواده قاتل برای پیشگیری از ادامه اختلافات و نزاع‌های دیگر بین این دو خانواده به شورای حل اختلاف این شهرستان، با توجه به اینکه ماهیت اصلی شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین است، پرونده جهت صلح و سازش به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع و بلافاصله اعضای این شعبه جلسات متعددی برای حل و فصل این موضوع با طرفین نزاع برگزار و زمینه آشتی و صلح و سازش را فراهم کردند.

رئیس دادگستری دزفول با تقدیر از اعضای این شعبه، بزرگان، مصلحین و خیرین در حل و فصل اختلافات بین این دو خانواده، افزود: با تلاش و کوشش این عزیزان علی‌رغم سختی‌های فراوان خوشبختانه اولیای دم پس از چهار سال از خون فرزند خود گذشت کردند و قاتل را مورد عفو و گذشت قرار دادند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

ممبینی گفت: دادگستری دزفول از تمام ظرفیت‌های ستاد صبر، شعب ویژه موجود، خیرین، معتمدین، سادات، روحانیون، بزرگان، سران عشایر و مصلحین در جهت ایجاد صلح، دوستی، آرامش و امنیت بهره می‌برد و تاکنون شعبه ۱۲ ویژه قتل شورای حل اختلاف این شهرستان پرونده‌های مهم و زیادی از جمله قتل و درگیری را با کمک ستاد صبر با صلح و سازش مختومه کرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار