شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
شوشان: مدیرعامل شیرین‌شهر گفت: این شهر برای اسكان 75 هزار نفر پیش‌بینی شده است و در حال حاضر بالغ بر 50 خانوار در شیرین‌شهر ساکن هستند.

سعید رکابی در جمع خبرنگاران گفت: فلسفه احداث شهرهای جدید در مجاورت کلان شهرها اسکان و سرریزی جمعیت کلان شهرها در این شهرهای جدید است.

وی افزود: کلان شهر اهواز یکی از شهرهایی است که روز به روز در حال گسترش و میزان جمعیت آن نیز در حال افزایش است و به تبع این موارد مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی گریبان‌گیر این شهر شده است. به همین منظور شهرهای جدید شیرین‌شهر و رامین در مجاورت این کلان شهر احداث شده‌اند.

مدیرعامل شیرین‌شهر بیان‌کرد: شیرین‌شهر با مساحت 1008 هکتار و محدوده حریم 6000 هکتار در 23 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شرق رودخانه کارون واقع شده که برای اسکان 75 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

رکابی تصریح‌کرد: در این شهر تعداد 6300 واحد با متراژهای مختلف از 70 متر تا 120 متر در حال ساخت و ساز هستیم که این امر فرصت مناسبی را برای خانه‌دار شدن اقشار کم در آمد فراهم کرده است.

وی با بیان این‌که زندگی در اين شهر جریان دارد، گفت: در دو سال اخیر اقدامات بسياری برای توسعه و عمران شیرین شهر انجام شد اما سازمان‌های دولتی استان باید همکاری بیشتری در جهت عمران بیشتر این شهر به عمل بیاورند.

مدیرعامل شیرین‌شهر اظهارکرد: از جمله زیر‌ساخت‌های موجود قابل بهره‌برداری در شیرین‌شهر، درمانگاه 20 تخت خوابی و تصفیه‌خانه آب شرب هوشمند است. علاوه بر منبع آب موجود، منبع دیگری نيز به عنوان خط انتقال آب از گتوند و شوشتر در دستور کار قرار گرفته است.

رکابی تصریح‌کرد: امکاناتی زیادی از قبیل فروشگاه، نانوایی و سرویس ایاب و ذهاب در این شهر فعال است؛ همچنین نیروهای انتظامی جهت ایجاد امنیت در شهر مستقر شده‌اند.

وي افزود: هم‌اکنون بالغ بر 5 هزار و 500 واحد مسکن‌مهر توسط تعاونی مسکن، انبوه‌سازان و خودمالکان در حال ساخت و ساز می‌باشد. به ازای هر واحد دولت 25 میلیون تومان با سود 4 درصدی به متقاضیان پرداخت می‌کند و مابقی هزینه‌ها به عهده آنان است.

رکابی ادامه‌داد: ميزان آورده متقاضیان از 12 میلیون تا 18 میلیون تومان با توجه به متراژ واحدها متفاوت است.

وی بیان‌کرد: شیرین‌شهر پس از شهر کوت‌عبدالله، شهر دوم شهرستان کارون محسوب می‌شود و ما اکنون پی گیر هستیم که مرکزیت کارون را در این شهر قرار دهیم.

مدیرعامل شیرین‌شهر اظهارکرد: علاوه بر اداره آب، برق و گاز، اداره مخابرات نیز در این شهر مستقر شده است. همچنین شرکت ایرانسل نیز در حال احداث یک دکل مخابراتی در شیرین‌شهر می‌باشد.

رکابی با اشاره به راه‌اندازی مراکز آموزشی در این شهر خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر 25 تا 30 دانش‌آموز در مقابل ابتدایی و راهنمایی در اين شهر مشغول به تحصیل هستند و به میزان افزایش تعداد دانش‌آموزان مراکز آموزش بیشتری را احداث خواهیم کرد.

وی تصریح‌کرد: چشم‌انداز توسعه شیرین‌شهر 10 تا 15 سال است اما تحقق این چشم‌انداز همت مسوولان استانی و کشوری را می‌طلبد.

مدیرعامل شیرین‌شهر اظهارداشت: مسوولان استانی باید شهرهای جدید را به عنوان فرصت بشمارند زیرا با مستقر شدن تعدادی از مردم در این شهرها حجم زیادی از سنگینی کلان شهرها کم خواهد شد.

رکابی افزود: این شهر جدید و نویا به تجهیزات و امکانات اولیه نیاز دارد که از جمله این امکانات می‌توان به جاده شیرین‌شهر - اهواز اشاره كرد. در حال حاضر فاصله فعلی این شهر تا کلان شهر اهواز 40 کیلومتر است و این فاصله زیاد موجب کم رغبتی افراد شاغل کلان شهر اهواز شده است. با احداث جاده شیرین‌شهر فاصله کنونی به 25 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان‌کرد: از جمله شرایط واگذاری مسکن به متقاضیان در شیرین‌شهر متاهل بودن است. همچنین متقاضیان نباید پیش از این ملکی از دولت نگرفته باشد.

مدیرعامل شیرین‌شهر تصریح‌کرد: مسکن‌مهر در وهله اول برای اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد است. به همین علت شرایط خانه‌دار شدن در این شهر تسهیل شده و متقاضیان می‌توانند با 12 میلیون تومان صاحب خانه شوند.

رکابی با بیان این‌که در حال حاضر با 300 نفر قرارداد پیش‌فروش خانه منعقد شده است. بیان‌کرد: شیرین‌شهر متقاضیان زیادی دارد اما مسوؤلان باید بیش از پیش پای کار بیایند که ساکنان از خدمات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مشکلات ارائه خدمات درمانی به اهالی شیرین‌شهر اظهارکرد: با توجه به جلساتی که با اورژانس استان داشتیم، مقرر شد با احداث درمانگاه و تجهیز آن نیروهای اورژانس 24 ساعته در درمانگاه مستقر شدند اما متاسفانه علیرغم این‌که امکانات لازم فراهم شد، این سازمان به وعده‌های خود عمل نکرده است.

مدیرعامل شیرین‌شهر ضمن گله‌مندی از سازمان‌های دولتی استان خاطرنشان‌کرد: مسکن‌مهر روند خوبی را در شیرین شهر طی کرده است اما زیرساخت‌هایی مانند آب و برق و فاضلاب باید همزمان با توسعه مسکن احداث شود. متاسفانه سازمان‌های دولتی مصوبه‌ها را عملی نمی‌کنند.

رکابی یادآورشد: از جمله پتانسیل‌های دیگر شیرین‌شهر شهرک صنعتی است که 150 هکتار به عنوان سایت صنعتی این شهر راه‌اندازی شده است. در خصوص فعال‌سازی این سایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان وعده‌های خوبی به ما داده است.

وی ادامه‌داد: از امتیازات خوب این شهرک صنعتی مجاورت آن با شرکت‌های نیشکر است که سرمایه‌گذاران می‌توانند صنایع جانبی نیشکر را در این سایت احداث کنند.

مدیرعامل شیرین‌شهر بیان‌کرد: با توجه به این‌که عمده‌ترین صادرات صنایع توليد خودروی کشور به عراق است و عمدتا از مرزهای خوزستان صادر می‌شود، شرکت‌های تولیدکننده خودروی کشور می‌توانند جهت کاهش هزینه‌های حمل و نقل، نمایندگی خود را در خوزستان و در سایت صنعتی شیرین‌شهر احداث کنند.

رکابی خاطرنشان‌کرد: آماده استقبال از هرگونه سرمایه‌گذاری جهت توسعه شیرین شهر و استان هستيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار