اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
شوشان - جواد الهایی سحر :
1) تلخ‌ترين تراژدي‌ در دولت روحاني در حال رقم خوردن به ضرر ابرزيست بوم ترين منطقه اي ازايران كه همان  مرگ گاوميش ها در كنار مرگ آبزيان و منقرض شدن حيوانات در معرض خطر در هورالعظيم اضاف كنيد به تشنگي مردمان مرزبان ايران در خوزستان و سكوت مرگبار محيط زيست !

2) چند سال است که شاهد ورود فاضلابهاي صنعتي ، بيمارستاني و خانگي به كارون و بقيه رودخانه هاي استان هستيم صحنه‌ی دردناک ورود ميليون ها متر مکعب فاضلاب را به شکل پساب، فاضلاب و شیرابه به محیط‌های  رودخانه اي ، تالابی و سفره‌های آب زیرزمینی استان هستيم حال محيط سكوت ما چگونه است که به رغم وجود الزامات قانونی كه دارد همواره به دلیل فقدان نظارت كافي و گاهي عدم ورود به اين تخريب ها از انجام این وظیفه بازمانده‌ است راستي محيط زيست چرا درک نمی‌کنید که به این وطن و مردم دردمندش بدهکار هستيد؟

3) سكوت محيط زيست در برابر سرقت حقآبه جوامع بومی مولداستان ، كه نقش بسیار بزرگی در امنیت ملی داشته ودر تأمین قوت لایموت خود ، تامين امنيت غذايي كشور ، حفظ امنیت مرزها که همواره نشان داده اند از فداکارترین بخشهای اجتماع بوده اند و غارت سرمايه فرزندان و نسلهای آینده كه در این سرزمین که حق برخورداری از مواهبش را باید داشته باشند تا نسلها تداوم یابد.

4) راستی! نقش حفاظت از سلامت مردم در كلانشهر الوده اهواز در برابر فلرهاي نفتي را چه کسی باید ایفا کند؟! چه کسی باید از حقوق شهروندان مظلوم ایرانی در خوزستان که در معرض سونامي سرطانها ناشي از گازهاي سمي فلرهاي نفتي و آلایندگی خودروهایی به مراتب بی کیفیت تر و سوختهایی به مراتب نامرغوب تر قرار دارند - همانهایی که در معرض خطراتی چون پراید در روی زمین و هواپیمای ATR در آسمان هستند - دفاع کند؟ تاكنون شنيده ايد كه محيط زيست به اين موارد الايندگي ورود كند وقتی در بریتانیا رقم تلفات آلودگی هوا به مرز ۵۰ هزار نفر  در سال ۲۰۱۷ رسیده، چگونه این رقم در خوزستان گنگ و حتي مجلس هاي ما از آن بي خبرند تا بتوانند قانون و لايحه و طرحي ارائه بدهند  آیا این سکوت سنگین محيط زيست، خود خیانتی بزرگتر به نسل امروز و فردا نیست؟ آیا ما فقط با برداشتن تمهیدات جلوگیری از تولدهای ناخواسته، میخواهیم این تلفات غم انگیز در زمین، آسمان  را جبران کنیم؟!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار