شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: حدود ۱۵۰ تانکر ثابت آب در روستاهای خوزستان تعبیه شده است و همچنین حدود ۹۱ کیلومتر لوله در برخی از روستاهای غیزانیه، جفیر، دشت آزادگان، الهایی، لالی و... نصب شده است تا به کمک آن‌ها به این روستاها آبرسانی شود.

سرلشکر حسین سلامی امروز شنبه (دوم مرداد) در حاشیه بازدید از خط آبرسانی جفیر در شهرستان هویزه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص خوزستان، امروز به خوزستان سفر کردیم تا از نزدیک خدمات رسانی و تلاش‌های مجموعه سپاه را برای حل مشکلات مردم خوزستان بررسی کنیم.

وی افزود: کارهای بزرگی توسط سپاه حضرت ولی عصر و قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیا با کمک سایر سپاه‌های استانی در خوزستان انجام شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اجرای طرح آبرسانی غدیر، گفت: حدود ۵۲۵ کیلومتر لوله با قطر ۲ متر از منطقه شوش برای مناطق سوسنگرد، حمیدیه، اهواز، هویزه، شادگان، دارخوین، خرمشهر و آبادان اجرایی شده است.

سلامی با اشاره به مشکلات آبی اخیر خوزستان عنوان کرد: تلاش‌های سپاه برای حل مشکل بحران آبی اخیر در خوزستان قابل توجه است. در حال حاضر ۶۰ دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری به صورت سیار در ۸۷ روستای خوزستان در حال آبرسانی هستند. امروز ۴۰ دستگاه تانکر سیار دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود ۱۵۰ تانکر ثابت آب در روستاهای خوزستان تعبیه شده است و همچنین حدود ۹۱ کیلومتر لوله در برخی از روستاهای غیزانیه، جفیر، دشت آزادگان، الهایی، لالی و... نصب شده است تا به کمک آن‌ها به این روستاها آبرسانی شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دو مخزن ۴۰ هزار متر مکعبی در منطقه ام الدبس در غرب شوش احداث شده است که آب را ذخیره و به نقاط دیگر پمپاژ می‌کند.

سلامی با اشاره به بحث فاضلاب اهواز بیان کرد: قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیا قرارداد اجرای طرح فاضلاب اهواز را منعقد کرده و تجهیز کارگاه نیز انجام شده است. امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات و تلاش‌های مضاعف قرارگاه بتوانیم در آینده نزدیک شاهد حل مساله فاضلاب کلانشهر اهواز باشیم.

وی با بیان اینکه خوزستان نه تنها مهم، بلکه مقدس است، ادامه داد: ما به مردم خوزستان وفادار و در مقابل مشکلات آن‌ها متعهد هستیم. در سختی‌ها همگام مردم خوزستان هستیم و آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت.

سردار سلامی امروز همچنین با عشایر و خانواده‌های آسیب دیده از تنش آبی در خوزستان دیدار کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار