اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
سرانجام برجام
شوشان - ملک محمد مکوندی :
محمد مهاجری فعال رسانه ای اصول گرا که به رعایت انصاف و عدالت بدون توجه به گرایش های گروهی معروف است و منافع ملی 
و توجه به حقوق همه جانبه مردم خطوط قرمز او محسوب می شوند، اخیرا نسبت به توئیت علی شمخانی درباره اعتراضات خوزستان کنایه زد 

وی در این باره نوشت: بعضی عزیزان اگر یکصدم زحمتی را که برای کله پا کردن# برجام کشیدند صرف رفع تحریم می کردند الان مشکل کم ابی خوزستان وجود نداشت.ضمن اینکه فرصت خدمت و بازی سیاسی این برادران عزیز هم تمام شده است و دردولت رییسی انشالله استراحت خواهند کرد.

شمخانی از جمله شخصیت های نظامی و سیاسی بود که همیشه از افراد و جریانات مردمی،روایات واقعی جنگ،و کسانی که مورد اجحاف و یا ظلم قرار گرفته بودند شجاعانه و بر اساس واقعیات دفاع می کرد و نقطه نظرات خود را به صراحت اعلام می نمود. ابایی از انگ خوردن نداشت.در مصاحبه با صدا و سیما در زمان دولت احمدی نژاد از خاتمه جنگ و پذیرش قطعنامه و اصرار هاشمی مبنی بر پایان دادن به جنگ انهم بر خلاف نظرات برخی دیگر از سرداران سپاه دفاع کرد. از دولت میرحسین موسوی و اینکه دولت در اواخر جنگ پول خرید بند پوتین رزمندگان را نداشت دفاع کرد. او حتی گفت بنی صدر درجنگ   خیانت نکرد،بلکه تصمیماتش اشتباه بود. 

تا انجایی که اطلاع دارم  شمخانی با هر گونه تندروی در کشور مخالف بودند.در اتفاقات  سیاسی و امنیتی کشور وخوزستان واقع بینانه عمل می کرد.گرایش او  به اعتدال و میانه روی بیشتر بود.در دولت خاتمی وزیر دفاع بود. وقتی در دور دوم انتخابات رقیب خاتمی در انتخابات شد، باز هم او را به وزارت دفاع منصوب نمودند.در دولت روحانی 8 سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، درحالی که در دولت احمدی نژادتقریبا به حاشیه راند شده بود. اینک این سوال مطرح است که چرا با توافق برجام که همه عقلای علمی، اقتصادی و سیاسی به دلایل مختلف برجام و رفع تحریم ها را تنها راه حل نجات کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی می دانند، مخالفت کرد.؟

پس از کارشکنی های اصول گرایان،کاسبان تحریم، موعودگرایان و ارمان گرایان در تحقق برجام و عدم اجازه فعالیت به شرکت های امریکایی همانند سایر شرکت های  اعضای برجام در ایران، که نتیجه ان خروج ترامپ ازبرجام بودو بدترین  دوران تاریک اقتصادی و اجتماعی مردم ایران را رقم زد.این امیدواری در بین مردم و کنشگران سیاسی و اجتماعی بوجود امده بود که پس از انتخابات در امریکا و انتخاب بایدن، انهابه برجام باز  گردند و گشایشی حاصل شود، که اتفاقا امریکا خیلی سریع و با اقدامات یک‌جانبه از جمله خارج نمودن انصارلله یمن از لیست گروه های تروریستی، فشار بر رژیم عربستان واسرائیل، اغاز مذاکرات  برجام ۹۴ در وین و برجام پلاس در بغداد، حسن نیت خود رانشان داد. اما متاسفانه موضوعات دیگری در ایران رخ داد که مانع تحقق توافق مجدد برجام و برجام پلاس شده  است.

دوازدهم اذر ماه سال ۱۳۹۹ مجلس پس از کلنجارهای زیاد دست به تصویب طرحی زد که دولت را  به غنی سازی اورانیوم،افزایش  ذخائر اورانیوم غنی شده، کاهش سطح بازرسی های اژانس و توقف اجرای پروتکل الحاقی در صورت رفع نشدن تحریم های امریکا ملزم
نمود.زمانی که دولت و رئیس جمهور به این مصوبه اعتراض کردند و به استناد اصل ۱۷۶ قانون اساسی تصمیم در مورد برجام را تنها در
حیطه وظایف شورای عالی امنیت ملی می دانستند.قالیباف در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت : طرح مجلس دارای مصوبه شورای امنیت ملی است،او در پاسخ روحانی گفت: ما هول نشدیم و به وظایف قانونی مان عمل کردیم و این طرح قبل از تائید و تصویب مجلس، نظرات کارشناسان شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه را دارد.عضودیگر هیئت رئیسه مجلس گفت: ما برای این طرح بیش از دوماه با دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی مذاکره داشتیم و شورای عالی امنیت ملی با طرح موافقت کرده است. 

جناب شمخانی، پس از اعتراض رئیس جمهور بعنوان رییس شورای عالی امنیت ملی، سخنگوی دولت، و وزیر امور خارجه، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، تصویب طرح توسط شورا را رد کرده بود. و بعد در پاسخ رئیس دفتر رییس جمهور که به طعنه گفته بود: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یواشکی و بدون اجازه رئیس شورا اقدام به چنین عملی نمود و دبیرخانه، شان و جایگاهی ندارد و بدون نظر رئیس جمهور بعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی حق چنین اقدامی را نداشته است، دبیرخانه اطلاعیه نسبتا تهدید امیزی صادر نمود. در نهایت پس از انتقاد دولتی ها وافشا نقش و رابطه تنگا تنگ دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با مجلس در راستای تصویب طرح راهبردی ضد برجام ، ان دبیرخانه با صدور بیانیه ای از تصویب قانون اقدام راهبردی مجلس حمایت کردو اعلام نمود این طرح به مدت دو ماه بین مجلس ودبیرخانه درحال رفت وامد   است بدون اینکه رئیس جمهور، و وزرای امورخارجه، کشور، اطلاعات از اعضای اصلی شورای عالی امنیت ملی اطلاعی داشته باشند.معلوم شد صداقت قالیباف و عضو هیئت  رئیسه مجلس ازصداقت دبیرخانه   بیشتر بود.!

اخیراعلی ربیعی گفته است: کمیته ای درشورای عالی امنیت ملی کشور،پیش نویس توافق احیای  برجام را با قانون "اقدام راهبردی"
مصوبه مجلس شورای اسلامی "ناسازگار" تشخیص داد و بدین ترتیب تمام تلاش های دولت برای اینکه برای یک روز زودتر هم شده، اثار شوم تحریم ها را از سر ملت بردارد، با ناکامی مواجه شد.و مذاکرات مربوط به رفع تحریم ها و اعمال دو باره  برنامه اتمی ایران به دولت رئیسی موکول شد.این حرف ربیعی یک روز بعد مثل دفعه گذشته از سوی دبیرخانه رد شد. معلوم است با توجه به سابقه گذشته دبیرخانه کسی تکذیب انرا باور نخواهد کرد.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در نادیده گرفتن اصل ۶۰ قانون اساسی با مجلس در تصویب طرح غیر قانونی"اقدام راهبردی" هماهنگ شد.و بار دیگر برای مدت بیش از ۶ ماه مردم را از مزایای برجام محروم نمودند.اصل ۶۰ قانون اساسی تصریح دارد که اعمال قوه مجریه جز در اموری که این قانون مستقیما به عهده رهبری گذاشته است، از طریق رئیس جمهور و وزرا اعمال می شود.اما مصوبه اذر ماه مجلس به کمک دبیرخانه شورای امنیت ملی با مسئولیت جنابعالی خط بطلانی بر این اصل کشیده است. 

جناب شمخانی، اصول گراها برای اینکه مجلس و ریاست جمهوری را فتح نمایند، حقوق مسلم‌ مردم را نادیده انگاشتند و به خاطر امیال سیاسی و اقتصادی خود نگذاشتند مردم به مدت چهار سال در دولت دوم روحانی ازمزایای برجام  استفاده نمایند.موعودگرایان و ارمانگراها  هم منتظر جنگ اخر الزمانی با امریکا درمنطقه ارماگدون هستند و اصولا اعتقادی به توافق با امریکا ندارند. کاسبان تحریم هم همانطور که از نامشان پیداست بالاترین سود و بهره را از تحریمها می برند و منافع اقتصادی فوق  تصوری از تحریم نصیبشان می شود. تا انجایی که از شما شناخت دارم از این سه دسته نبودید. مگر اینکه این اواخر اتفاقی افتاده باشد.!!! همیشه در کنار مردم حضور داشتید ودر شادی و غم و غصه های انها شریک بودید، شمایی که در دو دولت مردمی خاتمی و روحانی خدمت کردید و قبل از ان در کنار همرزمان شهید و جانباز و ازاده ات با اتش گلوله و خمپاره و موشک و بمباران های هوایی میگ هاو سوخو های روسی هشت سال در بیابان ها و رمل ها و نیزارها سر کردید،چرا دست به چنین اقدامی زدید؟ایا از هم‌ پاشیدگی اقتصادی، اجتماعی،
مهاجرت نخبگان و اساتید و مردم عادی به خارج از کشور، بیکاری، شکاف طبقاتی، ناامیدی و یاس نسبت به اینده تاریک مملکت را  ندیده اید؟ اعتماد عمومی مردم به حاکمیت در حداقل پایه ممکن است.همانطور که  مهاجری اعلام کرد شما در دولت اینده رییسی جایگاهی نخواهید داشت. پس چرا با این گروه ها که با کارشکنی در برجام به مردم و کشورظلم نمودند همراه شدید؟

جناب شمخانی حتما از نقاط مختلف استانی که در انجا متولد شدید، بزرگ شدید، درس خواندید، و گاها در روخانه های پر ابش شنا کردید،از کارون و به قول مرحوم اغاسی چه گل بهارون و کرخه و دز و هورالظیم و گاومیش های که از بی ابی مردند،خاطرات خوشی 
دارید.ایکاش درد همشهری هایت تنها بی ابی بود.انها از فقر شدید ونه فقر معمولی، ازبیکاری انهم در کنار این همه ثروت و منابع نفت و گاز، از هوای الوده توام باریز گردها ودوده های نیشکر،از باران های اسیدی،از گرمای بالای ۵۰ درجه ونداشتن وسیله خنک کننده، "رنج می برند. یادش به خیر شهرهای شمالی که هوای خیلی خوبی داشتند، شهرهای جنوبی استان هم شب های خنکی داشت و مردم بر روی پشت بام ها همراه با صدای دلنشین ابهای کارون و کرخه و دز با پتو می خوابیدند. انها از نبود "بهداشت ودرمان و خدمات اجتماعی، از اموزش و پرورش و از کلاس های درسی که به همه چیز شباهت دارند الی کلاس درس،از خدمات عمومی و رفاه شهری، از تورم و گرانی و کمبود اقلام ضروری، از نبود شادی در رنجند."حتما افزایش روز افزون جریان زباله گردی زنان و کودکان و پیر مردان استانت که تا کمر در سطل های زباله خم می شوند را شنیدید. *در تعجبم شما چرا؟!

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment ملک جان تحریک احساسات فایده ندارد. همه اینها که گفتی حاصل عملکرد همان دولتهای مردمی غرب گدا هستند که امثال تو برایشان یخه پاره می کنی و هنوز هم حاضر به نشان دادن کمی صداقت در اقرار به بلائی که اینها بر سر مردم آوردند نیستی و هنوز هم بفکر مالیدن شیره بر سر مردمی هستی که به ظاهر از آنها دفاه می کنی. از خدا بترس [...] آزاده باش.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار