شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: در شبانه روز گذشته هفت هزار و ۸۰۰ نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان های استان خوزستان مراجعه کرده که این میزان نسبت به سه هفته قبل چهار برابر شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در شبانه روز گذشته هفت هزار و ۸۰۰ نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان های استان خوزستان مراجعه کرده که این میزان نسبت به سه هفته قبل چهار برابر شده است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان سه شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۷۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری شدند که این تعداد برای استانی که حدود پنج هزار تخت بیمارستانی داشته و تنها  درصدی از آن در اختیار بیماران کرونایی است رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به عدم توازن در تعداد ورودی و خروجی بیماران کرونایی از بیمارستان های خوزستان افزود: روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مراجعان ما در بیمارستان ها ماندگار می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در استان خوزستان حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تخت عادی و ۴۵۰ تخت آی سی یو  به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و این در حالی است که در حال حاضر ۲ هزار و ۱۹۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده و تمام ۴۵۰ تخت آی سی یو نیز در اشغال بیماران قرار دارد.

وی با بیان اینکه مجبور شدیم بیمارستان های خصوصی را نیز برای بیماران کرونایی وارد کار کنیم افزود: در حال حاضر ۲ بیمارستان  خصوصی در اهواز  شروع به فعالیت کردند و ۲ بیمارستان دیگر تا ۲ روز آینده وارد چرخه پذیرش می شوند.

ابول نژادیان گفت: احتمالا یک یا ۲ طبقه بیمارستان سوانح سوختگی اهواز نیز برای بیماران کرونایی اختصاص می یابد و بیمارستان طالقانی قدیم اهواز نیز  که مدت ها تعطیل بود نیز فعال خواهد شد تا ظرفیت سازی شود. اما  همه این موارد شاید ۲۰۰ تا ۳۰۰ تخت جدید برای بیماران کرونایی خوزستان ایجاد کنند لذا از مرم تقاضا دارم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: تا سه روز قبل تقریبا ۴۰ بیمارستان در استان  ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی بودند که پنج بیمارستان جدید به آنها اضافه شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستان های رازی، گلستان، امام خمینی، نفت، امیرالمومنین، ارتش، نیروی انتظامی در اهواز بیماران کرونایی را پذیرش می کنند و نیز سه بیمارستان در ماهشهر، ۲ بیمارستان در بهبهان، یک بیمارستان در دزفول و یک بیمارستان در اندیمشک  به بیماران کرونایی خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: با توجه به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از مردم تقاضا دارم به حرمت امام حسین (ع) و شهدای مدافع سلامت رعایت پروتکل ها را  سرلوحه کارهای خود قرار دهند و  نذوراتشان را به بیمارستان ها اهدا کنند.

ابول نژادیان گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی در بحث تامین آب معدنی، دارو و وسایل حفاظت فردی به شدت تحت فشار است که از خیرین استان درخواست دارم به رزمندگان جبهه سلامت کمک کنند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افرادی که آموزش دیده حوزه سلامت هستند خواست به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و برای کمک اعلام آمادگی کنند چرا که با حجم کنونی مراجعان به بیمارستانها و مراکز درمانی استان بیش از پیش به نیروهای پرستار و یا کادر درمانی نیاز است .

واکسیناسیون در خوزستان از مرز یک میلیون دز گذشت

ابول نژادیان گفت: تزریق واکسیناسیون کرونا در خوزستان از یک میلیون دز عبور کرد که یک خبر خوش برای مردم استان است و امیدواریم واجدان شرایط هر چه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: تزریق واکسن در زنان باردار توصیه نمی شود ولی برای مادران شیرده مشکلی ندارد و  با توجه به اینکه درصد بالایی از مراجعان به بیمارستان ها را زنان باردار تشکیل می دهند به آنها  توصیه می کنیم که در خانه بمانند.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار