شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
شوشان - دکتر روح اله احمدزاده کرمانی:

۱.قبل التحریر :انقلاب اسلامی ،بزرگ آرمان مستضعفان عالم و الهام گر نهضت های آزادی بخش و  منادی دهنده جبهه مقاومت در جهان و در معرض چشمان سراسر حقد و کینه صهیونیزم آمریکایی و اروپایی  و دهان های پر از بهتان و افترای اذناب داخلی  شان ، سالهاست که در نبرد و پیکار تاریخی حق و باطل  است .

پس در شرایطی هستیم که  ضریب آسیب رسانی جبهه خصم افزایش یافته و  باید گفت  که انقلاب و ولایت فقیه و منافع ملی در صورت اهمال جریان انقلابی  :((فی خطر عظیم)).

 پس بر جریان بصیر و انقلابی است که  : احملوا  هذالعلم  ((بالبصر  و الصبر )).

۲.و اما در آستانه تکوین دولت مردمی در راستای ایران قوی یا همان  دولت اسلامی ،زمزمه ها و حرف های فراوانی در محافل دوستان انقلابی چند روزی است که شنیده می شود که کابینه سیزدهم ،قوت لازم را ندارد و یا آنکه بسیاری از دوستان و فعالان ستادی در کابینه حضور ندارند و یا آنکه  کسانی که در نسبت شان با جریان انقلابی ،ابهام و ایهام وجود دارند، در لیست معرفی شده به مجلس به چشم می خورند !! و لذا برخی دوستان مشفق باید مواظبت کنند که  در تله جریانات معاند داخلی گرفتار نیایند.

۳.عزیزان !بدون پاسخ به گزاره دوم ،سوالی از شما میکنم ؟آیا شما در طی حدود چند دهه  گذشته ،و با نگاهی به عملکرد آیت اله رئیسی، تا کنون تردیدی نسبت به انقلابی بودن و ولایی بودن و مردمی بودن و کارآمدی ایشان در ذهن تان بوجود آمده است؟و حال که ایشان در مقام سرمربی و هادی  تیم دولت ۱۳ ام  ،بنا بر پلن ذهنی شان ،ارنج دولت را به این صورت بسته اند ،بهتر نیست اعتماد کنیم و به این مقدار دل خوش داریم که راس دولت انسانی است که در تبعیت مطلق از ولی امر مان ،امام خامنه ای روحی فداه است و تحقیقا تصمیم او در کلیت مبتنی بر شاخص های دولت جوان حزب اللهی است  ؟؟ و از همه مهمتر آنکه ،شاخص ((تبعیت مطلق ))از ولی در شخص آیت اله رئیسی  را  که در اوج است ،عزیزان دست کم نگیرید ؛همان حلقه مفقوده دولت های هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی !!!! همان که منجر به القاء نظریه حکمرانی دوگانه در طی این چند دهه گذشته شد !این سرمایه مهم و کلیدی یعنی  اندماج ولایت و رییس جمهور هشتم  ، پس حتما دلگرم و امیدوارمان  خواهد نمود  که اگر ،حتی در بدترین شکل چنانچه ، مفروض بدانیم که وزیری ،در سنخیت گفتمانی و یا عملکردی، با دولت جوان حزب اللهی ، نبود حتما ریس جمهور وی را معزول و کابینه را بسرعت  ، اصلاح و ترمیم  خواهد کرد.

۴.در فرضی دیگر ،اگر کسان دیگری در کابینه معرفی می شدند که فرضا قوی تر بودند ، آیا اختلاف خیلی معناداری ،با این تیم معرفی شده داشتند یا نه صرفا ۲۰ درصد یا کمتر یا بیشتر در جریان کلی کابینه تاثیر می گذاشت ؟ و بعضا ما چون با مدل های ذهنی و کلیشه ای تحلیل می کنیم ،واقعا فکر می کنیم وزیر گذشته صمت  و نفت ،در نیرو و راه شاید موفق نباشند ،در حالیکه در محاسبات رییس جمهور محترم حتما این برآوردها صورت پذیرفته است والا موضوع مهم یک میلیون مسکن و یا بحث درآمد های نفتی در شرایط حساس و ویژه کشور آنقدر پر اهمیت است که آیت الله رئیسی معطوف به آنها به چنین تصمیم خطیر و مهمی اقدام نموده اند .

۵.نکته مهم اما!!! به خاطر داشته باشیم کابینه عبارت از: ۳مولفه:نخست مولفه وزیر کارآمد و انقلابی و مردمی  و دوم تیم هماهنگ با یکدیگر و سوم  تیم کابینه در  هماهنگی مطلق با رییس جمهور ! بدیهی است ممکن است برادری یا خواهری فردی کارآمد و انقلابی باشد اما در هماهنگی با دیگران در تیم نتواند خوب عمل کند و یا در نسبت با سایرین هم خوب باشد اما توانایی یا انگیزه لازمه  انجام فرامین و تحقق رویکرد خاص  سرمربی  تیم (رییس جمهور ) را نداشته باشد !!!

۶.ضمن اینکه جریان انقلابی بعنوان چشم بینای ولایت و انقلاب و مردم ، نباید دو نکته را از خاطر ببرد که اولا دولت عبارت از همین  ۱۹ نفر وزیر کابینه نیست که شاید  بالغ بر ۱۹۰۰۰ پست کلیدی بویژه در حوزه های اقتصادی و امنیتی و صنعتی و تولیدی  و ...در  دولت وجود دارد ک ثانیا  اگر غفلت از آنها شود ،جریان نفوذی و کاسبکار و چتر باز (که حتما در صدد به زمین زدن دولت است) ،در آنجا ها رخنه خواهند کرد و دولت را زمین گیر خواهند نمود.

عزیزان حزب اللهی و ولایی!!!!!همواره به تعبیر امام خامنه ای حفظه الله ،عبرت های تاریخی چون  جریانات جمل (پول پرستان) و صفین( قدرت پرستان) ،را باید از نظر دور نداشت که اینان اکنون در پستوخانه های قدرت خزیده اند و  خود را از جلوی چشم خارج کرده اند ولی  ،خیلی آهسته و پیوسته بعد یکسال از شکل گیری دولت ،می بینید در گلوگاههای اقتصادی  و صنعتی دولت ،چنبره زده اند و اتفاقا همین ها کارراهه وزراء را تعیین می کنند .جوری که وزیر می شود ماشین امضای همینان با دستور زیر  :

((اقدام برابر مقررات))

و این مقررات ،هم مفسرینی دارد که دیگر چهل سال است تفسیر به رای کرده اند مقررات را .بویژه این آسیب  فراروی وزرای جوان مان ممکن است باشد که با ترساندن شان از بازرسی و دیوان محاسبات و نهاد های نظارتی و اخیرا هم در موضوع ترک فعل ،جوانان دولت مرد را مجبور به پاراف ((اقدام برابر ضوابط /مقررات))  کنند که خود روضه مفصلی است که از حوصله این مقال  و مجال خارج است .

۷.حقیر پس از تجربه  حدود ربع قرنی و بررسی دقیق زیر مجموعه های دولتی  به  یک لیست   حدود هشتاد  مرکز مهم  اقتصادی و صنعتی و تولیدی  و  بسیار موثر در  مبادلات مالی و پولی دولت  رسیده ام ،که بعضا فقط یکی از شرکت های دهگانه  آنها مثل مس ،فولادها ، ۱۸ صندوق بازنشستگی و شرکت های سرمایه گذاری مثل شستا بانک ها و...... ،چرخش مالی آنها بعضا معادل ۳ وزارتخانه است !!!!!! که برخی دوستان اینقدر که  نگران آمدن یک وزیر نا کارآمد هستند !!! شاید تا به حال  جدی به این مجموعه ها نیاندیشیده اند !!!!   در آتیه نه چندان دور و بزودی ،سوپرمن های اقتصادی و بتمن های نجات اقتصادی  در غفلت ما بچه حزب اللهی ها سر می رسند و مثل اختاپوس های قدرت ،دوباره با شبکه سازی و پول پراکنی و امتیاز بخشی ،۸ سال بر مقدرات  این بنگاه های اقتصادی حاکم خواهند شد طوریکه حقوق  مردم محروم دهلران،کنگاور، نورآبادممسنی ، شلنگ آباد اهواز ،آوج ، پنج تن مشهد ،زابل و آش خانه بجنورد و محلات  سلیمانداراب ، معلولین ، ولکس ، فخب ، سیاه اسطلخ و آجی بیشه استان گیلان و روستای کوهستان حویق تالش، در پاداش های نجومی هیات مدیره ها دوبباره توزیع خواهد شد و این تکنوکرات های حرفه ای  چرکین سابقه، دگر بار  مثل زالو شروع به مکیدن خون جگر محرومان و کوخ نشینان و گود نشینان کپر نشینان و زاغه نشینان، این ولی نعمتان انقلاب و صاحبان واقعی انقلاب خواهند کرد.

پس ایها الاصحاب سید علی روحی فداه، علیکم بالتدبیر !!  ((  تدبیر روشن کردن پروژکتورهای کنکاش تان به تاریک خانه های اقتصادی دولت )).

تا بعد دوباره در پایان دولت مه آفرید خسروی ،بابک زنجانی ،ریخته گران ،روزچنگ و..........را شاهد نباشیم .عزیزان همه چیز را از آیت الله رئیسی نخواهید !خودتان بشوید  یار خاطر و  چشم ناظر و دست ناصر!!!

۸.حقیر قبلا هم گفته ام ؛دولت آیت الله رئیسی یکی از مهمترین فرصت های  انقلاب اسلامی  در مسیر دولت سازی اسلامی و تمدن سازی اسلامی است و الان  صرفا ،مساله، دولت آقای رئیسی نیست که مساله بقاء و تحقق حداکثری آرمان های  نظام و انقلاب و در راس حفظ و نگاهبانی از حرم اهل بیت ع و  حریم ولایت فقیه است که بنیان نظام معرفتی انقلاب و آگزیوم اصلی در نظریه  ((اسلام ناب محمدی ص)) و جوهره حکمرانی شیعه است و ثمره همه مجاهدت های تاریخی از غدیر تا عاشورا و از غیبت حضرت ولی عصر روحی فداه تا انقلاب اسلامی ۵۷ و همه خون های پاک جوانان است  که در راه پاسداری از این آرمان مهم تاریخی در جای جای وطن مان بر زمین جاری  شد  و  امروز که  آغاز محرم سنه ۱۴۴۳ قمری است و توامان است با  سال دوم از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و آغازین سال های چله دوم انقلاب اسلامی پرشکوه مان،پس باید که نگذاریم، اشتباهات گذشته تکرار شود که :((ما اکثر العبر و ما اقل الاعتبار))

۹.لذا عزیزان موضوع را از بحث کابینه در تحلیل ها باید فراتر برد  ،و به این موضوع با دقت و عمق متوجه بود که ((دولت سیزدهم  محکوم به موفقیت ))  است و حکما همه ما با بذل وقت و آبرو و حتی مال و جان ،نباید بگذاریم این دولت خدایی ناکرده شکست بخورد.

۱۰. اقتراح:به اعتقاد نگارنده جریان انقلابی باید کمیته های رصد ملی ،استانی و موضوعی تشکیل دهد و چه بهتر که بخشی از جریان انقلابی با هدف حفظ و صیانت از دولت آیت الله رئیسی، در خارج دولت شروع به پایش افراد و عملکرد ها در طی این سالها ، بنماید و همانطور که امام خامنه ای فرمودند امر مبارزه با فساد تقدم دارد به امر مبارزه با فاسد و قوه مجریه اگر در مبارزه  با فساد توفیق یافت ،قوه قضائیه  قهرا در وظیفه اش در مبارزه با فاسد کم هزینه تر جلو  خواهد رفت و فرصت پرداختن به  اولویت های اصلاحات قضایی هم  بوجود خواهد آمد.

۱۱.بعد التحریر :کابینه مهم است .رییس جمهور ولایی مهمتر است والبته نعمت اتم .از بدنه دولت و رصد آدمها و افعال و عملکردها نباید غفلت کرد. بیرون ماندن از دولت در چنین مواقعی غفلت زداست و سبب می شود نهضت پایش فساد و مبارزه با مفسدین و شبکه های پیچیده و چند ساله بجا مانده از برخی دولت های قبلی ، باید بسیار پر قدرت جلو برود.

یادمان باشد که جریان انقلابی جز با ولی امرش و آرمان هایش و جز پیمان با سید محرومان  ،با هیچ کس دیگر در دولت ،در بیعت نیست و از باب(( ان الحق و الباطل لاتعرفان باقدار الرجال)) :،قد و قدر هر دولتمردی صرفا با مبانی حق و باطل  سنجیده خواهد شد. و بد عملی ،کم عملی و خدایی ناکرده انحراف ،برای دولتمردان ۱۳ ام ،تاوان اش سنگین است .

۱۲.بعد بعد التحریر :دولتمردان جدید!!ا به یاد داشته باشید که در شرایط جنگ نامتقارن اقتصادی هستیم و الگوی عملیات کربلای ۵ که به تعبیر حضرت مولا ،شب قدر انقلاب بود ،تنها راه حل شکست این جبهه هاجم و قاصد به ارزشهای انقلاب است.باید کلیه وزرا یک بار رمز توفیق عملیات کربلای ۵ را مرور نمایند و با همان دست فرمان تحقیقا می توان این جنگ اقتصادی را برد.

عزیزان دولت مرد !انشاله حواستون را ، خوب جمع کرده باشید که در کدام دولت وزیر شده اید .کم عملی و بد عملی را جریان انقلاب از شما حتما بازخواست خواهند کرد  ،چون اساسا زمان آزمون و خطا و کم عملی و بد عملی ، نیست ،همانطور که اگر خوب عمل کردید نگران نباشید که این جریان  انقلابی  که مدافع  پابرهنگان و تازیانه خوردگان تاریخ فقر و محرومیت ها و مجاهدان زخم خورده انقلاب و جنگ اند خود بزرگترین   پشتیبان تان خواهند بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار