اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
برخی نمایندگان خوزستان امروز در جلسه رای اعتماد به وزرا پیشنهادی دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس به بیان نظرات خود پرداختند.
صبح امروز بررسی صلاحیت و سوابق وزرا پیشنهادی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم در مجلس کلید خورد.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نیز ضمن موافقت با کابینه پیشنهادی اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در مقطع حساسی به سر می‌برد، انتظار از دولت جدید رفع دغدغه‌های مردم به ویژه در موضوعاتی که در سال‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور دیده است.

وی افزود: ثبات اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی و تقویت فضای کسب و کار، بسط عدالت در جامعه و رفع تبعیض و صیانت از آزادی‌های قانونی و مبارزه با فساد و پرداختن به مسائل فرهنگی از دغدغه‌های مردم و مسوولان است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: مهمتر از بیان این مطالب اقدام و عمل به موارد فوق و استقرار آن‌ها است، امروز نیاز به برنامه آنی و فوری برای دو مطلب است، کنترل بیماری کرونا و دوم تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار و معیشت مردم و اشتغال است. این موضوعات در گفته‌های رئیس جمهوری نیز مطرح شده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته بیش از ۲۶۰ جلسه و نشست با وزرای پیشنهادی داشته‌اند که نشان از اصرار و تأکید آن‌ها بر حمایت جدی از برنامه‌های رئیس جمهوری است و این در جهت سوگندی است که ایشان و نمایندگان یاد کرده‌اند و این موضوع حمایت از مردم است.

سید کریم حسینی تصریح کرد: اغلب وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آن‌ها و همه شخصیت‌هایی که معرفی شده‌اند از سوابق و تجربه‌های والا و علم و درایت کافی برخوردار هستند و به تأسی از فرمایش حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه، دارای پنم شایستگی هستند، درایت و خردمند، معرفت و آگاهی، عدالت، توانمندی و سعه صدر و سلامت نفس. شاخص بسیار متبلور در کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، جوانی، علم و تخصص و تجربه و سلامت نفس است.

وی بیان کرد: اگر صحبت از مخالفت با برخی از وزرای پیشنهادی مطرح است عین حمایت از دولت است و همان‌گونه که رئیس جمهوری گفته‌اند اختیار و تصمیم با مجلس است و اگر کسی رأی نیاورد و مجلس را مجاب نکند، عملکرد و تشخیص آن کارگروه است نه عزم و اراده رئیس جمهور و به معنی مخالفت با جوانگرایی و بیانیه گام دوم انقلاب نیست.

حسینی عنوان کرد: مواردی که انتظار می‌رود در برنامه‌های رئیس جمهور محترم و برنامه‌های وزرای پیشنهادی به آن اقدام و عمل شود، تمرکززدایی و توجه جدی به استان‌های مرزی و محروم، توسعه متوازن در استان‌ها به ویژه در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان است. مطالبه جدی مردم این استان‌ها از دولت این است که زیبنده نظام نیست که هم اکنون خوزستان علیرغم دارا بودن ظرفیت‌های بسیار بالا و نعمت‌های فراوان خدادادی از تنش آب، بیکاری و وعده‌های بر زمین مانده رنج ببرند.

وی اذعان کرد: مواردی را که در بیانات مخالف محترم مطرح شد قطعاً دغدغه رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی است به ویژه تنوع قرارداد‌ها و نظام استخدامی و اداری، نظام مالی و بانکی، محیط زیست و مسائل فراوزارتخانه‌ای در برنامه‌های اعلام شده، مواضع و صحبت‌های وزرا و رئیس جمهوری است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: امروز رأی بالا به کابینه حجت الاسلام رئیسی یعنی قدرت و نشانه اقتدار نظام است و وزرای بسیار باتجربه و باسابقه و علم و آگاهی در این مجموعه وجود دارند که مایه افتخار ایران اسلامی خواهند بود.

 طبق بررسی‌ها رئیس جمهور در جمع‌بندی کابینه تلاش کرده است

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و اروندکنار نیز با اعلام موافقت خود با وزرا پیشنهادی دولت اظهار کرد: با مطالعه کارنامه و سوابق سیاسی و اجرایی وزرای پیشنهادی به این نتیجه می‌رسیم که رئیس‌جمهور در انتخاب و جمع‌بندی کابینه بسیار تلاش کرده است.

وی افزود: دولت گذشته کشور را در وضعیتی تحویل آقای رئیسی داده است که نرخ بالای تورم و بیکاری، تنش آبی، وضعیت وخیم کرونا و ادامه تحریم‌های ظالمانه را شاهد هستیم.

نماینده مردم آبادان و اروند‌کنار در مجلس شورای اسلامی گفت: در چنین شرایطی در برنامه‌های اعلامی رئیس‌جمهور دو رویکرد اساسی دیده می‌شود که شامل بهبود معیشت مردم و تقویت سرمایه و اعتماد اجتماعی است. امروز آنچه دولت آقای رئیسی دنبال می‌کند احیای سرمایه اجتماعی است.

وی ادامه داد: ممکن است وزیری رأی نیاورد، اما کلیت کابینه افرادی متخصص، باتجربه و متناسب با اهداف رئیس‌جمهور هستند.

سید محمد مولوی با اشاره به جوان بودن کابینه معرفی شده، تصریح کرد: جوان‌ترین وزیر پیشنهادی ۴۰ سال و مسن‌ترین آن‌ها ۶۰ سال سن دارند و میانگین سنی کابینه ۵۳ سال است، کارآمدی، فسادستیزی و مردمی بودن در سوابق همه افراد مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد:‌ معاون نظارت مجلس مقایسه‌ای بین گزینه‌های پیشنهادی با شرح وظایف وزارتخانه‌ها و اهداف و قوانین بالادستی انجام داده که در نتیجه آن، اکثر وزرای پیشنهادی نمره بالایی گرفته‌اند.

مولوی اذعان کرد: ساماندهی معیشت کارگران، رتبه‌بندی معلمان، ساماندهی مناطق آزاد و لایروبی اروندرود و نیز توجه به یکپارچگی استان خوزستان در اختصاص منابع و امکانات از مهمترین انتظارات از دولت آینده است.

لیست وزرا متشکل از افراد فسادستیز، جهادی و پاک‌دست است

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم که به دولت مردمی نام گرفت و خداوند متعال دل‌های مردم را به سوی مردی از خاندان رسول اکرم (ص)، خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز هدایت نمود، تا با تکیه بر شعار‌های انقلاب اسلامی به عنوان اولین دولت در گام دوم انقلاب اسلامی زمینه ساز جهش ایران باشد. 

وی افزود: دولت درحالی پا به عرصه خدمتگذاری گذاشته است که جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و سوءمدیریت در ادوار گذشته عرصه را بر مردم تنگ نموده و دهک‌های پایین جامعه را در شرایط بدی با تورم، بیکاری و گرانی قرار داده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: امروز در این شرایط سخت و دشوار باید آحاد ملت، نخبگان جامعه و مجلس انقلابی همدل و همراه با دولت مردمی در جهت رفع مشکلات اساسی کشور و تحقق شعار ایران قوی گام بردارند.

وی ادامه داد: مشکلات کشور زیاد و فرصت خدمت بسیار کوتاه است و ما امروز این فرصت را در اختیار داریم تا با کمک به برنامه‌های دولت، از رنج‌ها و مشکلات مردم بکاهیم.

عبدالله ایزدپناه تصریح کرد: بنده با مطالعه و بررسی دقیق برنامه‌های ارائه شده دولت عرض می‌کنم که رویکرد اصلی دولت اجرای سند تحول دولت مردمی بوده که با نگاه به محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رشد و تعالی فرهنگ ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، رفع مشکل معیشتی خانواده‌های کم درآمد و توسعه روابط بین المللی براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت می‌توان به آینده ایران قوی امیدوار بود، لذا لازم است برای تحقق این اهداف در جهت استقرار دولت سیزدهم تلاش کنیم.

وی بیان کرد: در تمام برنامه‌های دولت و وزرای پیشنهادی، عدالت به همراه کار و پیشرفت در کانون برنامه ریزی قرار گرفته و برآیند این برنامه ها، رونق تولید و تعالی ایرانی اسلامی خواهد بود.

ایزدپناه عنوان کرد: برنامه‌های دولت سیزدهم بر مبنای نگاه واقع بینانه از وضع موجود دولت و کشور و دلایل ایجاد آن و در نهایت با توجه به ظرفیت‌های ساختاری، مالی و نیروی انسانی دولت، این برنامه‌ها ترسیم و برای آینده مطلوب هدفگذاری شده است. در بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی، نکات برجسته و مشترکی وجود دارد که نشان از اهمیت آن از نگاه دولت و انسجام مجموعه هیات دولت برای تحقق آن‌ها دارد.

وی اذعان کرد: عدالت محوری، مبارزه با فساد، تحول گرایی، اقدام برای حل مشکلات کشور، افزایش تسهیل گری، به صحنه آوردن ظرفیت وسیع مردمی به ویژه جوانان و نخبگان، توزیع منابع کشور براساس آمایش سرزمینی، نمونه‌هایی از مشترکات برنامه‌های وزرای دولت است.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که فهرست وزرای پیشنهادی این دولت متشکل از افرادی باسوابق انقلابی، جهادی، فسادستیز، پاک دست، خوش فکر و با برنامه که با هماهنگی آن‌ها در دولت و تعامل سازنده با مجلس، می‌توان نسبت به حل مشکلات امیدوار بود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم در حالی سکان اداره کشور را برعهده گرفته است که شاخص‌های کلان اقتصادی، نگران کننده است، به گونه‌ای که تورم ۴۴ درصد، حجم بالای نقدینگی، بدهی کلان دولت به بانک مرکزی و شرکت ها، کسری بودجه زیاد، ضریب جینی ۴۰ درصدی، نرخ بالای بیکاری و گرانی حاصل از شیوع ویروس کرونا و هزاران مشکل دیگر، کار اداره کشور را دشوار ساخته است، اما می‌توان با تکیه بر تلاش مضاعف و همکاری همه قوا و ظرفیت‌های مردمی به آینده امیدوار بود و با برنامه ریزی مشکلات را کاهش داد.

وی ضمن درخواست از نمایندگان برای رأی به وزرای پیشنهادی دولت تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان کشوری، شفافیت، مبارزه با فساد، اشغالزایی، بهبود وضعیت معیشتی مردم به ویژه اقشار کم درآمد، کنترل نقدینگی، ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و کاهش هزینه‌های درمان از جمله برنامه‌های وزرای پیشنهادی است، لذا از شما می‌خواهم که به کلیات این برنامه‌ها رأی دهید. همانطور که مقام معظم رهبری فرموند؛ دولت جدید هر چه سریعتر کار خود را آغاز کند. اکثر وزرای پیشنهادی در فراکسیون توسعه متوازن و مجمع نمایندگان استان خوزستان دعوت کردیم، آن‌ها وعده دادند که نگاهشان به مناطق حروم و کم برخوردار منصفانه باشد.

وی خطاب به رئیس دولت سیزدهم اضافه کرد: در برنامه‌های شما و وزرای پیشنهادی، رویکرد اصلی اقدام و عمل ترسیم شده است، لذا ایجاد توازن منطقه‌ای و برطرف کردن نیاز‌های اولیه مناطق محروم از جمله خوزستان با وجود منابع عظیم نفتی در اولویت برنامه‌های جنابعالی قرار گیرد.

سیاست‌های غلط وزارت نیرو باعث تنش آبی در خوزستان شد

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجد سلیمان که جز موافقین کلیات برنامه‌های دولت و وزرا پیشنهادی است، اظهار کرد: علت اصلی برای موافقت با سیاست‌های کلی دولت نگاه عدالت محور و برنامه‌های ارائه شده از جانب وزرا و همچنین عملکرد رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی است.

وی افزود: امروز مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست، چرا که طی چهل و چند سال گذشته، ۶ برنامه توسعه‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم، اما نقطه مغفول برنامه‌های توسعه‌ای در کشور ما که در عملکرد دولت‌های پیشین نیز هویدا است، نادیده گرفتن بخشی از توانمندی و ظرفیت‌های اصلی کشور است.

نماینده مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل گفت: علت اینکه امروز در حوزه اقتصاد با پیچیدگی‌های بسیاری از جمله تورم ۵۰ درصدی مواجهیم، این است که به توانمندی‌های کشور در این حوزه توجه نشده است. در استان‌های مختلف ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید مورد توجه چشم بینای برنامه ریزان قرار گیرد، چنانچه این امر محقق شود، نه تنها ایران، بلکه می‌توانیم خاورمیانه را تحت تاثیر این ظرفیت‌ها قرار دهیم.

وی با اشاره به وعده احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد که فردی عملگراست، ادامه داد: امیدواریم با حضور ایشان، نظام بودجه ریزی کشور به ویژه بودجه شرکت‌های دولتی مورد بازنگری قرار گیرد، اکثر حوزه‌های کشور نیازمند راهبری و فرماندهی افراد پاک دست و خدوم و متخصص است.

علیرضا ورناصری تصریح کرد: در حوزه راه‌ها، مشکلات بسیاری وجود دارد، اما با توجه به اینکه فرد کازآموده‌ای مانند رستم قاسمی برای این حوزه انتخاب شده، امیدواریم که بر مشکلات و معضلات این حوزه فائق آییم. به ویژه توجه بر مناطق محروم و بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خام فروشی را معضل دیگر امروز کشور برشمرد و گفت: از آقایان اوجی و فاطمی امین وزرای پیشنهادی نفت و صمت وعده گرفتیم تا با گسترش صنایع پایین دستی از خسارت خام فروشی جلوگیری کنیم. بخش اعظمی از بیکاری می‌تواند با همین راهکار حل و فصل شود.

این نماینده مردم در مجلس انتخاب وزیری جوان برای وزارت ارتباطات را انتخابی شایسته دانست و گفت: بسیاری از مسائل حوزه انتخابیه با بکارگیری سامانه‌های نوین در این حوزه حل و فصل شد. امیدواریم این رویکرد در وزارت ارتباطات ادامه داشته باشد. لازم به ذکر است که امروز حدود سه میلیون دانش آموز به دلیل فراهم نبودن مسائل زیرساختی از نعمت آموزش مجازی محروم هستند. دانش آموزان این مناطق باید با نگاه انقلابی و جهادی مورد توجه قرار گیرند.

ورناصری خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: انتظار داریم آنچه را که دیگران شعار دادند، شما در همان سال نخست به سرانجام برسانید. مردم به من، شما و وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم بسیار امید بسته اند.

وی با بیان اینکه کشور ایران به بزرگی دنیا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ظرفیت دارد، اظهار کرد: همین حوزه می‌تواند اقتصاد تک محصولی ایران را برای همیشه از دست نفت نجات دهد. لازم است در حوزه گردشگری از شعار‌های کلیشه‌ای پرهیز کنیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس یازدهم گفت: توانمندی‌های منحصربه فردی در ۱۵ کشور حاشیه ایران وجود دارد که می‌تواند راه میانبری برای خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه دشمن باشد. دیپلماسی باید در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

ورناصری با بیان اینکه نخبگان بسیاری در بین جوانان و بانوان وجود داشتند که انتظار می‌رفت از بانوان استفاده بیشتری در حکمرانی صورت می‌گرفت، درباره مسائل استان خوزستان گفت: استان خوزستان پیشران امنیت و اقتصاد ایران است، نباید با وجود این همه ظرفیت و ثروت بااین مشکلات دست و پنجه نرم کند.

وی تصریح کرد: خطاب به شما و وزیر نیرو، بی تعارف گفته‌ایم و باز تکرار می‌کنیم که سیاست‌های غلط وزارت نیرو طی ۴۰ سال گذشته باعث به وجود آمدن تنش آبی در خوزستان شده است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس یازدهم عنوان کرد: همانطور که خودتان عنوان کردید ما نیز به عنوان برادر کوچک شما تاکید می‌کنیم تا زمانی که در مدار منویات مقام معظم رهبری، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن بمانید، در خدمت شما خواهیم بود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار