شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
شوشان: رئیس شبکه دامپزشکی اهواز گفت: شش جایگاه ذبح بهداشتی در روز عید قربان در اهواز ایجاد شده بود و کارشناسان دامپزشکی بر شیوه انجام کار نظارت کردند.

رضا اسدی در گفتگو با مهر اظهار کرد: در اهواز 60 کارشناس بهداشتی و دو ناظر شرعی ذبح شرعی بر دام های قربانی در روز عید قربان نظارت کردند اما این پایان کار نیست، به طوری که پس از کشتار، سایر اعضای بدن گوسفند که کاربردی ندارند نابود می شوند که این کار هم توسط خودروهای مخصوص صورت می گیرد.

اسدی در این خصوص توضیح داد: بازرسی از لاشه گوشت و آلایش های خوراکی مثل سایر  اندام های حیوانات نیز انجام شد و آلایشهای غیر خوراکی با همکاری نیروهای شهرداری به صورت بهداشتی معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اهواز با اشاره به بازرسی های بعد از کشتار عنوان کرد: بعد از کشتار  تمام اماکن ذبح کاملا ضدعفونی و تمیز و امحا احشا حیوان به شکل بهداشتی جمع آوری می شود.

اسدی همچنین تصریح کرد: برای نظارت بر کشتار و ذبح گوسفندان در روز عید قربان و براساس برنامه ریزی های انجام شده شش جایگاه ثابت در سطح اهواز برپا شده است و پنج اکیپ سیار هم کار نظارت را انجام می دهند.

وی افزود: ایگاه های ثابت براساس جمعیت دامی و محل تقاضا جانمایی و موقعیت سنجی می شوند و در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا یک بعداز ظهر ناطران بهداشتی و شرعی دامپزشکی به ارائه خدمات پرداختند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار