اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
چه اتفاقی در منطقه رخ داده که مردم یکپارچه نسبت به عملکرد مسئولین معترض و گلایمند هستند ؟
شوشان - منصور فاضلی:

این روزها با حضور دکتر سعید محمد در راس دبیرخانه مناطق آزاد و حضور ایشان بعنوان فردی عملگرا و جهادی در منطقه ازاد اروند اعتراضات گسترده مردم و اصناف و بازاریان که هر کدام میخواستتد به نوعی صدای اعتراض خویش را به وی برسانند بسیار حائز اهمیت بود .

چه اتفاقی در منطقه رخ داده که مردم یکپارچه نسبت به عملکرد مسئولین معترض و گلایمند هستند ؟

با بررسی میدانی به وضوع پی میبریم ظهور منطقه ازاد در این دو شهر باعث عقب ماندگی و واپسگرایی بسیار گشته به نوعی که اگر به لحاظ شهریت ، رفاه ، توسعه ، امکانات ، ... بخواهیم آن را قیاس نمایم ابادان و خرمشهر به یکصد سال پیش بازگشته .سوال اینجاست چه عواملی باعث گردید این اتفاق رخ دهد در ادامه به تفضیل انها خواهم پرداخت .

"۱. مدیرانی که هیچگونه تعلق خاطری به توسعه امکانات و رفاهیت این دو شهر نداشته و الویت را در منافع و مطامع خویش بنا نهادند"

"۲. مدیران فاقد برنامه جامع و ناتوان در اداره امور خصوصا اینکه هیچ شناختی از ساختار و فلسفه وجودی مناطق آزاد تجاری نداشته اند و بیشتر انتصاب نه بر اساس شایستگی بلکه بر اساس جناح بندی های سیاسی و قومیتی و رفاقت بوده "
 
"۳. مدیران سفارشی ضعیف و فاقد شایستگی لازم و تحمیلی که باعث گردیده شاهد فلاکت کنونی در منطقه باشیم "
 
"۴. مدیران مسئله دار و مورد دار که پرونده های متعدد در قوه قضاییه انها خود گواهی بر عدم صلاحیت انها در عرصه مدیریت و مسئولیت پذیری است."

"۵.عدم صرف بودجه و درآمد های حاصله در توسعه شهری و خدمات تولیدی"

"۶. عدم استفاده از مشاوران توانمند و کارگروه متخصصان با تجربه"
 
"۷. بخشی نگری مدیران و نگاه منفعت طلبانه به بودجه و درامد های حاصله"

"۸. عدم توجه به صنعت و تولید و صرف بودجه در پروژه های بی حاصل بطوریکه امروز تولید در منطقه در حال نابودی است."

"۹. مدیران بله قربان گو در سیستم که فقط در جهت جلب رضایت مدیران بالا دستی کوشا هستند و عملکرد آنان نه بر اساس خدمات به جامعه بلکه طبق جلب نظر مدیران بالا دستی سنجش میشود."

"۱۰.عدم شناسایی پتانسیل های منطقه و راهکارها و برنامه ریزی برای توسعه انها "

"۱۱. عدم دعوت و هم اندیشی از متخصصین دلسوز در جهت ارائه راهکارها و پیشنهاد های اثر بخش" 

اینها بخشی از عوامل تاثیر گذار در واپسگرایی منطقه هستند و اما در نهایت "راهکار اینکه پالایش مدیرانی که بودجه را حیف و میل کرده اند و" "تاثیر مثبتی در توسعه منطقه نداشته اند و امروز در گیر پرونده های تخلفاتی در" "دادگستری ها هستند و معرفی مدیران متخلف به قوه قضاییه" و این موضوع باید مطالبه تمامی احاد جامعه در منطقه ازاد اروند باشد زیرا هر مدیری به فراخور دوران مسئولیتش می‌بایست پاسخگویی عملکرد خویش باشد و به سادگی نباید از عملکرد ضعیف آن گذر نمود .

"دعوت هفتگی از افراد متخصص، دلسوز و شایسته در جهت پیشبرد اهداف ساختاری مناطق آزاد تجاری" نگارنده متعقد است تا این موضوعات پیگیری و اجرا نگردد منطقه همچنان بر ریل عقب ماندگی در حرکت است.
 
والعاقبه للمتقین الهم اجعلنا من المتقین 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار