شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
سید موسی بلادیان: چهارشنبه عید قربان بود که از اعیاد بزرگ اسلام است و یادآور نمایشی از قربانگاه بنده مخلص خدا حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل علیهمااسلام و در آغاز دهه امامت، ولایت است . هیجدهمین روز این ماه با روزی بزرگ و بی نظیر در تاریخ اسلام برکت و افتخارپیدا می کند که عصاره تلاش و زحمت پیامبران و مخصوصا بیست و سه سال دوران پیامبری حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام است. غدیر در واقع اعتقاد، باور و هدف رسالت پیامبر عظیم الشان اسلام بود که در راستای دعوت رسولان الهی روی داد، حقیتقی که سعادت بشر تنها در سایه آن رقم خواهد خورد.
این روز بسیار اهمیت دارد و در واقع عصاره همه برنامه ها ی رسولخداست و غدیر انگیزه ای شد تا حجه الوداع روی دهد و 120000 نفر از گوشه و کنار سرزمین های اسلامی همراه پیامبر خاتم حج را بجای آورند و بعد از اعمال حج مخصوصا اینکه در صحرای عرفات مسلمانان با راز و نیازهای خود از گناه پاک شده و شیاطین را از خود دور کرده اند در غدیر خم به امر خدا اجتماع نمایند و در آنجا آیه : « یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته ...» نازل شود و خلائق بفهمند که تکمیل رسالت پیامبر تنها در قبول و اطاعت از امامت حضرت علی علیه السلام و فرزندان معصوم است . بنابراین غدیر به وجود آمد تا رسول امین خدا مرز ایمان و کفر را مشخص نماید و اگر ضرورت پیام غدیر نبود پیامبر خدا مورد خطاب قرار نمی گرفت که : « اگر پیام غدیر ابلاغ نشود یقینا در راه خدا وظیفه ات را خوب انجام نداده ای...»
بیست و سه سال رنج و تلاش برای اجرای فرمان خدا، مدارا با خشن ترین برخوردهای اجتماعی، سه سال تبعید و محاصره و شکنجه، مقابله با جهالت ها، عبور از هرج و مرج ها همه و همه در گرو عملکرد اخیر پیامبر یعنی معرفی وصی و جانشین خود است و میدانیم که حضرت محمدبن عبداله (ص) یگانه بنده خالص خداست که در طول حیات پربرکتش بدون اذن و دستور خدا حتی آب هم نمی آشامد و طبیعی است که فرمان به توقف این همه حاجی آنهم در برکه ای بی درخت با هوائی بسیار گرم و سوزان و ایراد خطبه ای طولانی و غراّ و تربیت دادن مراسم بیعت آنهم با شرایطی که همه افراد در آن شرکت نمایند همه و همه به اذن و فرمان قادر متعال بوده تا اسلام به عنوان یک دین ابدی برای مردم تا قیام قیامت ماندگار و تنها راه سعادت و خوشبختی مردم برخوردار را از بصیرت باشد پس حادثهغدیر عاملی شد تا جاری ترین و ماندگارترین خطبه دنیا توسط پیامبر خدا خوانده شود و با این اعلام راه اسلام از کفر تمیز داده شود و پیشوایان صدیق از مدعیان دروغین کاملا مستحق گردند.
 پس اگر غدیر نبود فضائل حضرت علی بن ابیطالب ورق نمی خورد، امامی که اولین مسلمان و ایمان آورند به رسولخداست . امامی که در رکوع انگشتری به فقیر می دهد و به گفته عایشه که او نیز از رسولخدا نقل می کند: « اگر بندگان خدا بر محبت و پیروی از علی اجتماع می کردند خداوند دوزخ را نمی آفرید» امامی که نسبت عقیدتی و پیروی او از رسول خدا مثل هارون است نسبت به حضرت موسی ... اگر غدیر اتفاق نمی افتاد قرآن بدون تعلیم باقی می نماید و اگر غدیر نبود دین خدا تکمیل نمی شد .« الیوم اکملت لکم دینکم و اتمت علیکم نعمتی ...» غدیر روز بیمه اسلام است . غدیر یعنی ولایت ، ولایت بعنی با علی بودن و وقتی با علی باشی مسلمان حقیقی هستی و در دنیا و آخرت سعادتمند می شوی . اینجاست که نتیجه می گیریم ولایت از ارکان اسلام و محور وحدت امت اسلامی است. خداوند متعال را بسی شاکریم که در عصری زیست می کنیم که با تفکر غدیری سی و چهارسال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته است و دشمنان خدا با تمام امکانات رسانه ای و تبلیغاتی نتوانسته اند خللی در مسیر غدیر قرار دهند. همچنین خداوند توفیق داده تا مسلمانان خاورمیانه و شمال آفریقا با الگو قراردادن انقلاب اسلامی ایران فرعون های حاکم برخود را سرنگون و به اسلام برگردند.
مسلمانانی که در پرتو قرآن و فرهنگ اهل بییت و وحدت اسلامی بیدار و اکنون در پی آن هستند که قانون اساسی خود را مطابق اسلام تنظیم و اجرا نمایند.
بی شک بیداری اسلامی سرزمین های مظلوم شمال آفریقا و خاورمیانه ملهم از انقلاب اسلامی است که این انقلاب هم ریشه در غدیر دارد امید است با ترویج فرهنگ انسانساز و وحدت آفرین غدیر شاهد نجات همه انسانها باشیم ودر آنصورت است که زمینه برای ظهور دادگستر حقیقی جهان حضرت مهدی موعود (عج) فراهم می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار