شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
اولین کارشناس و اولین معترض این صحنه جناب گزارشگر بود که با لحنی سرزنش آمیز گفت: "داور به چه دلیلی پنالتی گرفت؟اینجا که هیچ اتفاقی نیفتاد"

شوشان/سایت رامشیر پانا نوشت: تیم فوتبال فولاد خوزستان در هفته سیزدهم به مصاف تیم تراکتورسازی تبریز رفت. به گزارش رامشیرپانا، تیم فولاد خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر میهمان تراکتورسازی تبریز بود.

این بازی که با نتیجه 2-2 مساوی به پایان رسید، زوایای دیگری هم داشت که یکی از آنها، نحوه گزارش بازی توسط گزارشگر تبریزی بود.

اینکه گزارشگر هر شهری می تواند آزادی عمل نسبی در هواداری از تیم شهر خود را داشته باشد، عاقلانه به نظر می رسد اما این هواداری نباید به حدی برسد که بوی خودبرتر بینی بدهد.

ماجرا از آن جا شروع شد که در اواخر نیمه اول، داور مسابقه یک ضربه پنالتی به سود فولاد اعلام کرد؛ اولین کارشناس و اولین معترض این صحنه جناب گزارشگر بود که با لحنی سرزنش آمیز گفت: "داور به چه دلیلی پنالتی گرفت؟اینجا که هیچ اتفاقی نیفتاد". در ادامه که زننده گل فولاد یعنی لوسیانو پریرا به قصد نمایش خوشحالی خود، توپی را از توپ جمع کن برد، مورد اعتراض و توهین هواداران تبریزی قرار گرفت که وی هم در حرکتی ناخوشایند، به سمت هوادارن شوت کرد و کارت زرد هم گرفت.

اینجا اوج هنرنمایی آقای گزارشگر بود؛ وی با فراخواندن تمامی مسئولین فوتبال کشور، با لحنی فریادگونه گفت: مسئول کمیته انضباطی کجائید؟ مسئولین سازمان لیگ، مسئولین کمیته داوری و مسئولین فدراسیون فوتبال چه چیزی را مشاهده می کنند؟! چه کسی مسئول برخورد با این حرکات زشت و غیرقابل تحمل است؟!

وی در ادامه این صحبت خود در اظهارنظری عجیب و تحریک آمیز گفت: این بازیکن(پریرا) باید حواس خودش را جمع کند و بداند که دارد در تبریز بازی می کند!

شاهکار این گزارشگر هم آنجایی بود که هوادارن نماینده تبریز وقتی با الفاظی لاتین علیه بازیکن فولاد فحاشی کردند، گفت: حالا هم تماشاگران چندتایی به انگلیسی نثارش کردن تا حساب کار دستش بیاد!!

وی حتی در نیمه دوم هم رو در روی فولاد صدر جدولی قرار گرفت و بارها به آنان نسبت اتلاف وقت، فریبکاری و بازی روانی داد!

بعد التحریر:

در اینکه حرکت بازیکن فولاد بی احترامی به هواداران بود شکی نیست که البته جریمه اش را هم گرفت؛ اما جریمه آنهایی که خود را در بکار بردن انواع الفاظ و تعابیر آزاد می دانند چیست و چه کسی مسئول رسیدگی به آن است؟

در برهه ای که تمام همت دلسوزان در ایجاد یکپارچگی ملت در برابر دشمنان تمامیت ارضی کشور است، چنین اظهارات نسنجیده، آن هم در رسانه ای با این وسعت مخاطب چگونه قابل اغماض است؟

مگر تبریز عزیز چه تفاوتی با یزد و اصفهان و تهران و خوزستان دارد که ما به بازیکن خارجی هشدار می دهیم که: بدان داری در تبریز بازی می کنی؟! مگر در سراسر ایران سربلند می توان به هوادار بی احترامی کرد و فقط در تبریز جای مجازات دارد؟!

یا از همه تاسف بارتر، مگر فحاشی هواداران آن هم به زبان بین المللی به یک بازیکن خارجی جای فخرفروشی دارد که بگوئید: چندتا انگلیسی نثارش کردند تا حساب کار دستش بیاد؟! این ادبیات کوچه بازاری از کجا به این تریبون پر مخاطب راه پیدا کرده است؟

و در آخر اینکه با توجه به پخش این دیدار با صدای همین جناب گزارشگر از شبکه خوزستان، اگر خدای ناکرده تنشی میان هواداران در رقابت های آتی و یا حتی در عرصه های دیگر پیش بیاید، چه کسی پاسخگوی جو پیش آمده خواهد بود؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار