شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح سامانه نوین آبیاری در سطح ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون خرمشهر اختصاص یافت.

ناجی شهیب‌زاده بیان کرد: طرح سامانه نوین آبیاری از نوع زیرفشار موضعی(تیپ)، در زمین‌های کشاورزی روستاهای ام‌نوشه و مشارع غرب کارون خرمشهر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات، و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

شهیب‌زاده افزود: پارسال ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال، زیرپوشش سامانه نوین آبیاری قرار گرفت و بیشتر برای کشت گندم، جو، یونجه و نیز نخیلات مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: پارسال برای پروژه‌های بهسازی، تسطیح ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و لایروبی ۴۰ کیلومتر از انهار کشاورزی که بیشتر در محدوده روستاهای غرب کارون قرار دارند هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه نخیلات در سطح ۴۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستایی حفارشرقی و غربی با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۹۹ بیان کرد: برای خرید نهال‌ یارانه‌دار و حفاظت و مبارزه با آفات نباتی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار