شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول با اشاره به کاهش سطح آب دریاچه شهیون گفت: برای جلوگیری از بحران کم‌آبی در بخش شهیون دزفول، آبگیر شناور تاسیسات آبرسانی این منطقه در دریاچه راه اندازی شد.

مصطفی اسماعیل سالم شنبه شب اعلام کرد: با توجه به کاهش سطح دریاچه سد دز و به منظور جلوگیری از بحران کم‌آبی، پمپ شناور تاسیسات پامنار توسط نیروهای جهادی بهره‌برداری آبفا راه‌اندازی و وارد مدار شد.

 وی افزود: بدلیل کاهش سطح آب دریاچه شهیون و با توجه به اینکه تاسیسات آبرسانی بخش شهیون در روستای پامنار از محل  این دریاچه آبگیری می‌شوند برای جلوگیری از بحران کم‌آبی، یک دستگاه پمپ شناور پس از بررسی‌های کارشناسی راه اندازی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول با بیان اینکه آبرسانی به ۲۰ روستای بخش شهیون از طریق تاسیسات پامنار انجام می‌شود، گفت: یک دستگاه پمپ ۳۷ کیلووات شناور برای آبگیری مخازن راه‌اندازی شد که برای این منظور ۱۵۰ متر لوله‌ پلی‌اتیلن و ۱۵۰ متر کابل به کار برده شده است.

وی هزینه راه اندازی این پمپ شناور را افزون بر ۲ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: این اقدام به طور کامل با استفاده از توان داخلی آبفا منطقه دزفول انجام شد که با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات، از وقوع بحران کم‌آبی در بخش شهیون جلوگیری به عمل آمد.

خشکسالی و کاهش چشمگیر بارندگی‌ها مـوجب کاهش بیش از ۴۰ متری تراز سد دز شده است. 
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار