شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
در جلسه شورای شهر خرمشهر مطرح شد؛
در جلسه شورای شهر خرمشهر بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها برای لایروبی و ایمن‌سازی انهار روباز شهر با توجه به هزینه تخمین زده شده برای اجرای آن تأکید شد.

جلسه سیزدهم شورای اسلامی شهر خرمشهر با حضور ۶ عضو و غیبت منصور کعبی و با دستور اعلام اقدامات انجام شده برای پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر برگزار شد.

«مهدی مطور» معاون خدمات شهری شهرداری خرمشهر در این جلسه اظهار کرد: شناسایی نقاط آبگیر، آسیب‌پذیر شناسایی شده و برنامه‌ریزی برای رفع موانع انجام شده است.

وی از نصب پمپ‌های سپتیک کانال‌های دفع آب‌های سطحی در نقاط مختلف سطح شهر، لایروبی و پاک‌سازی کانال‌ها و مسیرهای دفع و هدایت آب‌های سطحی، لایروبی جوی‌های روباز معابر اصلی و فرعی سطح شهر، تهیه و تأمین پمپ‌های ذخیره برای استفاده در مواقع اضطراری و پیگیری برای تکمیل احداث کانال دفع آب‌های سطحی کوی عباره و خیابان سی متری واقع در کوی طالقانی به‌عنوان دیگر اقدامات انجام شده با هدف پیشگیری از آب‌گرفتگی‌های معابر در پی بارش‌های باران یاد کرد.

«امید کوتیان» معاون امور زیربنایی، حمل‌ونقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر در این نشست گفت: در بیش از ۱۰۰ نقطه در خرمشهر پس‌زدگی فاضلاب وجود دارد با این حال لایروبی مجاری فاضلاب و انهار روباز در حال انجام اما برآورد برای لایروبی انهار تمام شهر انجام شده که مبلغ به‌دست‌آمده رقم بزرگی است که با توجه به توان مالی شهرداری انجام آن امکان‌پذیر نیست.

وی بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در راستای اجرایی شدن این پروژه تأکید کرد و گفت: با وجود اینکه طبق طرح تفصیلی لایروبی و خدمات‌رسانی تا نهر ۵ محرزی بر عهده شهرداری است و بقیه آن خارج از طرح است اما خدمات‌دهی به دیگر مناطق بقیه دستگاه‌ها از انجام مسئولیت شانه خالی کرده و شهرداری تنها بر اساس یک توافق انجام شده در دوره شورای شهر به‌تنهایی متحمل انجام این کار شده است.

کوتیان در ادامه به اجرای طرح بازآفرینی بافت فرسوده در خرمشهر اشاره کرد و گفت: در قالب اجرای بازآفرینی ۲۰ نقطه بحرانی در خرمشهر لایروبی و بهسازی می‌شود.

مجید حیدری، عضو شورای شهر خرمشهر به اجرای بدون بررسی طرح بازآفرینی کاری اشتباه دانست و توضیح داد: این طرح منفک است و اجرای مراحل مطالعاتی در فصل خشک که آب‌گرفتگی وجود نداشته، انجام شده و مطالعات توپوگرافی در اجرای آن نادیده گرفته شده است و می‌طلبد مطالعات اولیه و بررسی‌های دقیق پیش از اجرا انجام شود.

او همچنین خواستار ورود تمام دستگاه‌ها برای اجرای طرح لایروبی انهار شد و گفت: برای لایروبی و دیوارکشی اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که همه باید در تأمین و اجرای آن مشارکت کنند.

محمدجواد بچاری یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر در این نشست علنی به مشکلات جمع شدن پسماندها در معابر اصلی پرداخت و بیان کرد: مشکلی که باعث سد معبر شده، جمع آوری پسماند بازار صفا است که تردد در خیابان چهل متری را مختل کرده و باید در این خصوص تذکر داده شود.

عبدالنبی پور خلف رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر هم در این جلسه به مشکلات ایجاد شده به سبب خاموشی‌های معابر اشاره کرد و گفت: خاموشی‌ها مشکلات متعددی ایجاد کرده است که با رئیس اداره برق خرمشهر صحبت و قرار شده در همین راستا نشست مشترکی برگزار شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار