اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
شوشان - لفته منصوری:

از شمار دو چشم یک‌تن کم
از شمار خِرد هزاران بیش

مهندس عبدالحمید ارسطو مدیرعامل اسبق شرکت توزیع نیروی برق اهواز در سن ۶۵ سالگی دارفانی را وداع گفت و به نزد خدایش بازگشت. انا لله و انا الیه راجعون.

ارسطو یک مدیر تکنوکرات تمام عیار بود. بدون  اغراق او در دانش و تجربه تخصصی برق اهواز کم‌نظیر و یا بی‌نظیر بود. شبکه برق اهواز یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های برق ایران است. او این شبکه را کاملاً می‌شناخت.

ارسطو یک مدیر میدانی بود. به‌راستی که او به‌تنهایی یک دیسپاچینگ متحرک و پُرتابل بود. هیچ بخشی از شرکت حتی عملیاتی‌ترین آن، نمی‌توانست یارای حضور مستمر، موثر و کارآمد او در شبکه برق اهواز گردد.

ارسطو یک مدیر پُرکار بود. دقیقاً می‌دانست کجا باشد. وقت خود را در جلسات بی‌حاصل داخل و خارج شرکت تلف نمی‌کرد. او در متن برق می‌زیست! فرق نمی‌کرد در شرایط عادی یا دیوانگی شبکه برق باشد! او وسط میدان بود و هراسی نداشت که هزینه شود.

ارسطو یک مدیر مردمی بود. یکی از مشکلات شبکه برق اهواز در زمان مدیرعاملی مهندس ارسطو انشعاب‌های غیرمجاز از شبکه بود که دائماً ترانس‌ها و خط‌ها و ایستگاه‌ها را دچار مشکل می‌کرد.

اما ارسطو می‌دانست این پدیده ناشی از فقر و نداری مردم به‌ویژه حاشیه‌نشینان رخ می‌دهد. او علیرغم اینکه هم از برخی مدیران بالادست و هم از طرف بعضی از مردم ناملایمات زیادی می‌دید و می‌شنید؛ اما هیچ‌گاه پُشت مردم خصوصاً حاشیه‌نشینان را خالی نکرد.

ارسطو یک مدیر مسئول و پاسخگو بود. نه پُشت کمیته‌ها و کارگروه‌های من درآوردی پنهان می‌شد و نه ضعیف‌ترین حلقه‌ی زنجیره‌ی شرکت را فدای قصورها و تقصیرها می‌کرد! و نه فرافکنی می‌کرد! در این خصوص واقعاً شجاع و جسور بود.

می‌دانید برق خوزستان ماهیت چندشرکتی و مشاع دارد! سازمان آب و برق خوزستان مسئول تولید نیروگاه‌های برق آبی است. شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئول ایستگاه‌ها و خطوط انتقال برق است.

دیسپاچینگ جنوب غرب مسئولیت ملی دارد. شرکت توزیع نیروی برق خوزستان مسئول شبکه برق شهرها و روستاهای خوزستان به‌جز اهواز، حمیدیه، کارون و باوی است. خود نیروگاه‌ها هم علی‌حده مستقل هستند.

حالا وقتی شوکی به شبکه وارد گردد و مردم و صنایع بی‌برق شوند؛ هر کدام از این شرکت‌ها فارغ از منبع یا عامل بی‌برقی از پاسخگویی طفره رفته و خود را مبرای از قصور و تقصیر جلوه می‌دهند. اما ارسطو در برابر مردم همواره مسئولیت را می‌پذیرفت.

وقتی به صدا و سیما احضار می‌شد، پاسخ مسئولانه می‌داد. وقتی مدیران عالی‌رتبه‌ی شهرستانی و استانی حتی با او  برخورد می‌کردند، پاسخ‌گو بود. او هیچ‌گاه از دعواهای خانگی به‌نفع خود استفاده نمی‌کرد.

عبدالحمید ارسطو انسان مومن، خداترس و پرهیزگاری بود. او هیچ‌گاه از این رابطه‌ی معنوی با خدای خویش متاعی برای دنیای خود نساخت! هیچ‌وقت لباس سالوس و ریا را نپوشید! به دیگران  تفاخر نکرد و تحقیر نشد! دروغ نگفت! و از امکانات شرکت به‌نفع خود استفاده نکرد!

روحش شاد و یادش گرامی!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار