اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۳

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب جزییات كشف دو میدان جدید نفتی در استان خوزستان را اعلام كرد. هرمز قلاوند در این ارتباط توضیح داد: پس از انجام عملیات لرزه نگاری بر روی میادین زیلایی و آبتیمور و بدنبال آن تفسیر داده های لرزه ای توسط كارشناسان متعهد مناطق نفتخیز جنوب در بخش فنی، وجود طاقدیس های جدیدی در مناطق نفتخیز جنوب در استان خوزستان به اثبات رسید.

وی افزود : در یال جنوبی طاقدیس اصلی آبتیمور با حفاری چاه شماره 50، مشخص شد كه مخزن جدیدی به ابعاد سه كیلومتر در 10 كیلومتر وجود دارد كه ضخامت لایه نفتی آن 200 متر است.

قلاوند ادامه داد : نفت این مخزن مشابه نفت آبتیمور است كه با توسعه حفاری ها حجم ذخایر آن به طور كامل مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: همچنین در منطقه زیلایی مجاور شهر مسجدسلیمان در یال شمالی طاقدیس زیلایی، هفت طاقدیس جدید نفتی و گازی كشف شد كه وجود نفت و گاز حداقل در دو طاقدیس با حفاری چاه های 15 و 16 به اثبات رسید. وی افزود: ابعاد این مخازن در حد سه كیلومتر در هشت كیلومتر است و حجم گازی كه در آنها وجود دارد معادل 80 میلیارد متر مكعب است.

قلاوند اضافه كرد: با توسعه حفاری های جدید در آینده، پنج طاقدیس مجاور یال شمالی این میدان را هم با كمك شركت ملی حفاری ایران حفاری خواهیم كرد. وی بیان كرد: این كشفیات تاثیر بسزایی در رویكردها، مناسبت ها و معادلات بین المللی به نفع كشور خواهد داشت و این موفقیت را به مردم غیور ایران در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی تبریك گفته و از همكاران سختكوش خود در مناطق نفتخیز جنوب به خاطر كشف این مخازن تشكر و قدردانی می كنم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار