شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
شوشان - محمد سعید بهوندی:

به بهانه و شکوه شب چله، همه با هم، در کنار هم، با مهرورزی زیبای تاریخی و در این بلندترین شب سال، فرصت را غنیمت شمرده و به بلندا و عظمت همّت ها و اندیشه‌ها، وسعت گذشت‌ها، پاکی دلها، گستره‌ی لبخندها و شادیها و فراموشی کینه‌ها، اندیشه نموده و به لذّت بخشیدن بیشتر به محیط زندگی خانوادگی و اجتماعمان کمک می‌کنیم.

اجداد مهربان، پاک نهاد، خوش ذوق، زیباپسند، شایسته و دانای باستانی ما، چه خوب همه‌ی فرصتهای زندگی را برای گسترش محبت و مهر، در هزاران سال پیش غنیمت شمرده، تا فرزندانشان نیک بدانند؛ پدرانشان در این سرزمین پرنعمت و حاصلخیز و با همه زحمتها و مرارتها، به کمک یزدان بخشاینده، همواره بذر عطوفت و مهربانی و نوع دوستی افشانده و محصول یکدلی و یکرنگی می‌چیده‌اند.

بنابراین زیبا و پسندیده است تا اینکه فرزندان آنان نیز بر حاصلخیزی این بوم همواره زاینده کوشش نموده و این زایش‌های مقدس را به نسلهای بعد از خود به نیکویی منتقل نمایند. 

تلاش، مهربانی، گذشت، پاکی و لبخند، پربارترین و شیرین ترین محصولات این سرزمین اهورایی و کهن هستند و اجداد آریایی ما به مدد این دستاوردهای گرانبها، در سرزمینی که همیشه در طول تاریخ خود مورد طمع مهاجمان کینه توز و ویرانگر بوده و طعم تلخ سختیها و محنت‌ها را مظلومانه دیده و چشیده است، به نیکوئی و زیبایی هر چه تمام‌تر مشکلاتشان را حل نموده و بر تمامی ناملایمات، صبورانه و عزتمندانه فائق آمده‌اند.

پدرانمان؛ چه نیکو و زیبا عملاً به ما یاد داده‌اند؛ با کیمیای مهر و محبت و گذشت، می‌توان از دنیا بهشتی جاودانه برای زیستن و لذّت بردن ساخت و اکنون در این شب تاریخی و زیبا، مائیم و این میراث کهن، فراگیر و باارزش، پس بیاییم به حرمت همه‌ی نعمتها، خوبیها و زیباییهای خدادادی، در نکوداشت آن بکوشیم و سفره‌های مهر و عاطفه و شادمانی را در هر کوی و برزن و خانه بگسترانیم.

شبهای عمرتان همه رحمانی و یلدایی و سراسر لحظاتتان سرشار از لذّت و شادمانی باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار