اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

مهندس هوشنگ صالح راد رئیس جمعیت تحول و توسعه گام دوم انقلاب اسلامی استان به تبین رکن علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری پرداخت.

 یکی از ارکان هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری و آن رکن علم و پژوهش است

مهندس هوشنگ صالح راد گفت: علی رغم همه مشکلات و تحریمها و سوء مدیریت ها جمهوری اسلامی ایران روز به روز گامهای استوارتری در زمینه علم و فن آوری و پژوهش به جلو بر میدارد در چهل سال اول انقلاب شاهد مجاهدتهای بزرگ و افتخارات درخشان بوده است.

وی ادامه داد: عظمت پیشرفتهای چهل سال ملت ایران آنگاه بدرستی دیده میشود که این مدت با مدتهای مشابه انقلابهای بزرگ همچون انقلاب فرانسه .انقلاب کبیر روسیه و انقلاب هند مقایسه شود .

آنچه کشور را در چله اول انقلاب به عزت و اقتدار رسانید مدیریت جهادی و ارزشی بوده هر کجا کشور بصورت جهادی و ارزشی مدیریت شده و اخلاص خدمت به مردم در آن مقطع افتخارات آفرینی صورت گرفته .

در چهل سال گذشته انقلاب جوانان این مرز و بوم هر کجا به خود و توان خود متکی شدن افتخار آفریدند.

جوانان در چله اول انقلاب و در گام دوم انقلاب میدان داران اصلی هستند روحیه و باور اینکه ما میتوانیم کشور را در چله دوم انقلاب به جلو هدایت خواهد کرد جوانان کشور در مرکز تولید علم و پژوهش می توانند با روحیه ما می توانیم و نگاه به داخل در دانشگاه و شرکتهای دانش بنیان در تحقق رکن علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری نقش اصلی ایفا نمایید همانطوری که تا حال اینگونه بوده. 

رکن علم و پژوهش یکی از آشکارترین وسیله عزت و قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران است بدون شک تحقق این رکن کشور را به قله رفیع علم و پیشرفت و پژوهش خواهد رساند. 

در گام دوم انقلاب تحقق این رکن مهم مستلزم ادامه جهاد علمی کشور و استمرار و شتاب دادن به تولید علم در کشور است تا بتوان به اهداف تعریف شده در چله دوم انقلاب برسیم و کشور به قله علم و پژوهش و فن آوری دست یابد.

متولین امر در مرکز علمی و شرکتهای دانش بنیان اگر رکن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری در مورد علم و پژوهش را سرلوحه کار خود قرار دهند در آینده کشور با جهش علمی مواجه خواهد شد این مهم با کار جهادی و شبانه روزی و اعتماد به توان جوانان کشور قابل وصول است .

مهندس هوشنگ صالح راد عنوان کرد: کشور نزدیک بیست سال است در زمینه علمی حرکت شتابان رو به جلو گرفته که ناظران و تحلیگران جهان را غافلگیر کرده است.

کشور یازده برابر شتاب متوسط علم در جهان به پیش رفته و پیشتر دانش،و فن آوری کشور در بین ۲۰۰ کشور در رتبه ۱۶ جهان هست این پیشرفتها در چله اول انقلاب محقق شده حال در گام دوم انقلاب چله دوم انقلاب طبق فرمایش مقام معظم رهبری امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید کشور در پیشرفت علم و فن آوری در رتبه کشورهای اول جهان باشد .

 متولین امر تولید علم و پزوهش و دانشگاههای در چله دوم انقلاب چه برنامه های در دست اجرا دارنند تا استان خوزستان به قطب علمی کشور و تولید علم تبدیل شود.

استان خوزستان با دارا بودن چندین دانشگاه و وجود قدیمترین دانشگاه پزشکی و وجود صنایع نفت و گاز و فولاد و پتروشیمی و دیگر صنایع می تواند پیشتاز تولید علم و فن آوری و تولید بر اساس علم داخلی باشد و این مهم در چله دوم انقلاب در منشور و سند ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استان خوزستان توسط فرزانه زمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه ای دیده شده اگر در استان مدیریتهای جهادی شکل بگیرد و ظرفیتهای علمی استان در خدمت تولید علم و پژوهش و در نهایت تولید بکار گیری شود شاهد جهش و پیشرفت استان خوزستان خواهیم بود.

در پایان مهندس هوشنگ صالح راد رئیس جمعیت تحول و توسعه گام دوم انقلاب اسلامی استان خوزستان برای تحقق رکن علم و پژوهش در بیانیه گام دوم از دانشگاههای سراسر استان در خواست همفکری و تعامل و اجرایی شدن این رکن در دانشگاه شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار