شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
شوشان: آیین شروع به کار رسمی مرکز علمی ، کاربردی مناطق نفت خیز جنوب روز شنبه در مجموعه فرهنگی شماره یک صنعت نفت اهواز بر گزار گردید .

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه علمی ، کاربردی خوزستان ، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و  برخی  از روحانیت معظم استان برگزار گردید با تبریک به دانشجویان جدید الورود این مرکز گفت : از گذشته نیروهایی که در مراکز آموزشی مرتبط با صنعت نفت آموزش می دیدند از نظر سطع علمی در مرتبه ممتاز قرار داشتند به نحوی که شرکت های بزرگ بین المللی  همواره خواستار بکار گیری آنها بودند .

 مهندس بورد با بیان اینکه  پیشینه ی تاسیس اولین مرکز آموزشی صنعت نفت به سال 1314 شمسی باز می گردد افزود : مقوله توسعه آمورش به عنوان زیربنای توسعه ،  همواره یکی از مهمترین اولویت های این شرکت بوده و ما آماده ایم تا دیگر مراکز آموزشی تحت نظارت خود را در سایر شهرهای نفت خیز  از جمله آغاجاری ، گچساران و مسجد سلیمان راه اندازی کنیم .

همچنین در این مراسم نوراله حسن زاده ریاست دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان با بیان اینکه هم اکنون18000 داتشجوی علمی کاربردی در 27 مرکز استان مشغول به تحصیل هستند افزود در بهمن ماه امسال 3 تا 4 مرکز دیگر نیز بازگشایی خواهد شد .

وی همچنین با تقدیر از تلاش های های فراوان صورت گرفته در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در راستا ی راه اندازی این مرکز آموزشی خاطر نشان کرد ، با توجه به فاصله ای که بین نیاز صنعت و دانشگاه وجود دارد ، افتتاح چنین مرکزی در مناطق نفت خیز جنوب می تواند این نیاز را تا حد زیادی مرتفع کند و  با توجه به پتانسیل های بالایی که در این شرکت می بینیم ، اطمینان داریم که این مرکز به عنوان الگویی از دانش های کاربردی در کشور مطرح خواهد شد .

در ادامه این مراسم  شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تلاش دوچندان  در عرصه آموزش، تصریح کرد : از دانشجویان میخواهم پیشروی در عر صه جهاد علمی  را مهمترین آرمان خود  قرار دهند .

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با مطلوب ارزیابی کردن ارتباط کنونی بین صنعت نفت و دانشگاه ادامه داد : ایران کشوری است که هم اکنون با شتاب مرز های توسعه و بالندگی را در می نوردد  و امیدواریم تا با علم جوانان این سرزمین شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر به ویژه در صنعت پیشران اقتصادی کشور یعنی نفت و گاز باشیم .

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام  سید رضا موسوی جزایری نیز به نمایندگی از حضرت آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ، آغاز به کار مرکز آموزش علمی ، کاربردی مناطق نفتخیز جنوب را به کارکنان، مدیران و دانشجویان تبریک گفته، گفتاری پیرامون ارزش و جایگاه علم ارائه نمودند.

خاطر نشان می شود در پایان این مراسم  عبد النبی نجفی پور ، مدیر آموزش و بهبود نیروی انسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن ارائه گرزارشی از پیشینه ی تاسیس آموزشگاههای فنی و حرفه ای در صنعت نفت به معرفی برنامه های آموزشی برای رشته های پذیرش شده در  مرکز علمی ،کاربردی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز پرداخت .

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار