اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان:

روز ۲۸ دیماه هر سال سالگرد شهادت اسماعیل دقایقی سردار سرافراز بین المللی اسلامی ایرانی از شهرستان امیدیه است.

شاید برای خیلی ها این واقع کمافی السابق امری عادی شده از نوع رایج آن بوده که در بعدی باید چنین باشد.

اما آنچه که برای من کنشگر مدنی در تحلیلها مکشوف شد. موضوع تحلیلی فراتر از نگاه عوام و هیجانات گردید.

و اگر چنین استنباطی درست باشد. این نگاه فرسنگ ها فراتر از یک امر مرسوم باید پردازش شود، و کارشناسان امر باید سعی نمایند، جامع نگرانه به ابعاد شخصیتی و اندیشه ای شهید دقایقی به عنوان دوراندیشی پراگماتیسم در ساخت و زیر ساختهای مدبرانه ی مدنی و مکتبی در زمان حیات وشهادت وی بپردازند.

گر چه از نزدیک اطلاعات کافی نسبت به  ابعاد شخصی، شخصیتی، معرفتی و مبارزاتی قبل و بعد از انقلاب حضرت ذبیح الله زمانه ی خود ندارم. اما همین قدر که چند صباحی زندگی رزمندگی را تجربه داشته و در کنار بزرگانی بوده ام.

به نوبه ی خود از سخنان بزرگوارانی مانند شهید مهندس ابومهدی ره و... و همرزمان شهید عملگرای خودمان برداشت کرده ام، مرا برآن داشت تا با نگرشی متفاوت از مراسمات عادی و مرسوم به سیر مراحل زندگانی یک مبارز انقلابی ،جهادی، رزمنده ی اندیشمند و آینده نگر بپردازم.

تاکیداً دارد، شاید هم گذر زمان و اتفاقات چندین ساله و سالهای اخیر منطقه ای با گذشت سی و پنج سال از شهادت دقایقی  این دیدگاه را بر‌من و ماها  شفافتر مکشوف کرده و به نوعی چنین درسی گرفتیم.

که شهید ما در دل جنگ ، مجاهدت و تعامل با احرار عراقی برای سازندگی آینده جهان اسلام چنین تفکراتی داشته است.و اقداماتش بر مدار ساخت عوامل انسانی، عقیدتی وزیر ساختهای مدنیت بین المللی اسلامی و مکتب شیعی بوده است.

و خاور میانه ای با مکتب بین النهرین نوین اسلامی، شیعی و جهادی منبعث از اندیشه و تفکرات امام خمینی ره با مهندسی معکوس تاریخ طراحی کرده بوده اند... واین نگاه عمیق و اندیشه ای شهید دقایقی است که امروزه توانست در بین النهرین نوین تارپود و حاصل تلاش حداقل دو قرن اخیر اسلام آمریکایی، صهیونیزم بین المللی و استعمار پیر انگلیس را در هم بپیچاند.و طرحهای آن همه سازمانهای مخوف و جاسوسانی مانند مستر حنفر مکتب ساز تکفیری را خنثی نماید.

بنحوی که هم اکنون مختارگونه با بهم ریختن تمام تصمیمات و طرح شوم نیل تا فرات از سواحل کارون، اروند، دجله و فرات به کنارهای مدیترانه رانده شدند. و نقشه شوم فلسفه مآبانه ی حیات صهیونیزم و نگونبختی مسلمین که از نیل تا فرات در مانیفست تاسیس اسرائیل غاصب تدارک دیده شده بود با تاسیس تشکل سازمانی از احرار، توابین و جهادیون بدری به مدیریت معکوسی علیه استعمارگران تبدیل شده است، و شاهد ختثی سازی تمام نقشه های استکبار جهانی به سرکردگی نرم و سخت افزاری صهیونیستها و مرتجعین برای خاورمیانه ای به اصطلاح نوین با تغییرات در جغرافیای منطقه هستیم.

امروز این تفکرات منبعث از انقلاب اسلامی است که تغییرات را به نفع خود رقم می زند و به سواحل نیل نگاهی تازه ای دارد. وحتی تصمیمات کمپ دیوید را متزلزل کرده است.

بنابراین شاید برای اولین بار از دل تحلیلهای یاران اندیشمند و نزدیکترینها است. که بنیانگذاری مکتب مدنی بین النهرین نوین را به عنوان یک کشف برای دقایقی ابداع نموده، تا اندیشمندان همراه، همرزمان و جامعه شناسان در این خصوص و در آینده با سمپوزیمهایی به جمع بندی واقعی تر برسند. و در راستای بسط و توسعه آن به اقتضای زمان،مکان و آمایشهای اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند.و حال که بدریون امروز در صحنه ی مدیریت اقدام و عمل نماد چنین تفکری در عراق و منطقه هستند.

بر آنان واجب است که این ایده را تئوریزه و مانیفست سازی برای آیندگان و حواریون در سراسر عالم نمایند‌.

از اخوان  خانواده ،همرزمان ایرانی و یاران او در عراق نوین منبعث از تفکرات مکتب مدنی بین النهرینی جای تشکر دارد.

که لایه هایی از تفکرات مدنی و جهادی مدبرانه ی فردی، اجتماعی، اعتقادی و جهادی شهید دقایقی را لااقل برای ماها با نگاه فرا مکانی، فرامنطقه ای و زمانی رونمایی می نمایند..امید است، صاحب نظران واندیشمندان اسلامی علاوه بر پرداختن به ابعاد مجاهدت هایی که نشات گرفته از تفکرات بلند چنین بزرگوارانی می باشند.

تدابیر عملگرایانه، اندیشه های جامع و راهبردی با اثر بخشی واقع بینانه داشته باشند، و به اقتضای زمانه نسبت به کسب منافع ملی و توسعه ی همه جانبه ی جوامع اسلامی و ایران  به عنوان ام القرای اسلام اهتمام جدی بخرج دهند. و موشکافانه به اهداف مکتب بین النهرین شهید سردار دفایقی  بپردازند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار